Hej Putte!puttepj wrote:Välkommen in i Innova-träsket, Mile.Mile wrote:
Jag åkte 9 mil om dagen första säsongen jag hade min Innova och det fungerade utmärkt. Att jag sen kompletterade med en större hoj var bara för att det blev så roligt att köra 2-hjuling igen efter ett 30-årigt uppehåll för min del.
När jag nu bestämt mig för att man kan äga 2 hojar, har Innovan fått komma ut i friska luften igen, betydligt mera.
Det säger väl kanske en del om ens egna svagheter och fåfänga, men faktum är nog att det känns betydligt mindre skämmigt att rulla in med Innovan på ett mc-fik idag när jag har en 'vuxen' hoj står hemma.
Det är självklart ett puckat resonemang inte minst idag när driftkostnaderna borde göra många avundsjuka om dom förstod.
Jag har en överdimensionerad giwi-box vilket dessutom gör den perfekt att ta till affären.
Min nu 11-årige son har problem med att bli hämtad med Innovan i skolan eftersom polarna tror att det är en moped. Själv har jag inget problem med det idag, utan tycker snarare att den är ball för att den är just på prestigelös.
Jag minns när jag köpte Innovan, att jag tyckte den var ful men också hur snabbt jag ändrade mig när jag väl började använda den och insåg vad potent den är i sin enkelhet. Jag tror att jag kommer ha min innova kvar i många år till.
/putte
Jo, jag har beställt en pakethållare för top-box installation vad det lider. Unika boxen måste få plats nånstans ju

Det har passerat en del hojar under åren, men jag har nog aldrig vuxit från "moppe åldern". Det är ju så skönt att utan (större) brådska passera natur och landskap i ett något makligare tempo än annars. Att den i andras ögon är mesig bryr mig föga, snarare tvärtom, prestige har jag aldrig brytt mig om. Som du har jag också andra hojar om jag vill "rejsa". Innovan blir ett ypperligt komplement och jag tror att de andra hojarna får vila en hel del.
Får nog bli en sväng imorgon också, fast då med långkallingar förstås

//Mile