Jag är ny här på forumet, men surfat runt lite ett par ggr på jakt efter lite hjälp.
Saken är den att jag har en gammal v50R från -78 som jag ägt i sisådär 10 år men aldrig fått att gå riktigt...gjorde några halvhjärtade försök när den införskaffades för att få den att gå, men utan riktig framgång....
Så för ett par år sen tänkte jag att jag skulle gå till botten med hela problemet, så motorn revs ner till sina beståndsdelar...och blev liggande

Så i Julas bestämde jag mig för att äntligen montera ihop motorn, sagt och gjort, bytte lager, packboxar, koppling och borrade om cylindern och monterade en Meteor kolv (1:överdimetionen) inköpt på SIP.
När jag ändå var i farten så gjorde jag rent tanken och förgasaren samt bytte alla munstycken, nålen samt packningar.
Ny kondensator och utanpåliggande tändspole samt nya brytare hade inhandlats redan när jag köpte den, men aldrig blivit monterat så detta smälldes dit också.
Var väldigt hoppfull nu vid påsken för första uppstarten, men inte ett liv...

Tändstiftet är snustorrt. Provade med start gas rätt in i insuget och då startade den direkt.

Rivit förgasaren 2 ggr sen dess och blåst rent allting med tryckluft men till ingen nytta. Soppan kommer till förgasaren men inte till tändstiftet.
provat att sätta handen vid insuget och kicka, men känner inget direkt sug, hur mycket skall det känna?, kann jag monterat packboxarna så fel att den skulle suga så mycket tjuvluft att den inte skulle starta ens...suck känns lätt uppgivet nu då jag börjar få slut på ideér. har någon några tankar eller upplevt liknande problem så är jag tacksam för hjälp annars får jag väll riva och kolla packboxarna...