Förslag: aktiva diskussioner
Förslag: aktiva diskussioner
Jag saknar en funktion på forumet - "dagens aktiva diskussioner".
Vad är då detta? Snabbt förklarat är det en sida på forumet där alla aktiva diskussioner sedan ditt senaste besök listas. På så sätt är det enkelt att hålla koll på vad som händer och direkt se när en ny tråd skapas.
Som det är i dagsläget besöker jag forumet från ett par gånger om dagen till ett par gånger i veckan.
Varje gång anländer jag till huvudlistan, och går in på varje underkategori som är markerad som uppdaterad. Jag läser eventuella trådar av intresse, innan jag backar tillbaka och går in i nästa kategori.
Jag tror att beteendet är tämligen generellt och gäller för majoriteten av forumets besökare.
Eftersom funktionen är en phpbb-funktion jag sett på andra forum drar jag slutsatsen att den antingen är en standardfunktion man enkelt aktiverar genom phpbbs administratörspanel, alternativt en plug-in som enkelt laddas ner och installeras.
Så frågan är om det inte skulle vara en god idé att uppdatera forumet med föreslagen funktion?
Jag är medveten om att det finns en lista över de uppdaterade ämnena på ssks hemsida, men den uppdateras inte med endast de trådar som uppdaterats sedan mitt senaste besök.
Dessutom tror jag inte den visar mer än ca 5 uppdaterade ämnen, medans "dagens aktiva diskussioner" visar samtliga ämnen som uppdaterats sedan just mitt senaste besök...
Vad tycker ni andra?
Vh
Vic
Vad är då detta? Snabbt förklarat är det en sida på forumet där alla aktiva diskussioner sedan ditt senaste besök listas. På så sätt är det enkelt att hålla koll på vad som händer och direkt se när en ny tråd skapas.
Som det är i dagsläget besöker jag forumet från ett par gånger om dagen till ett par gånger i veckan.
Varje gång anländer jag till huvudlistan, och går in på varje underkategori som är markerad som uppdaterad. Jag läser eventuella trådar av intresse, innan jag backar tillbaka och går in i nästa kategori.
Jag tror att beteendet är tämligen generellt och gäller för majoriteten av forumets besökare.
Eftersom funktionen är en phpbb-funktion jag sett på andra forum drar jag slutsatsen att den antingen är en standardfunktion man enkelt aktiverar genom phpbbs administratörspanel, alternativt en plug-in som enkelt laddas ner och installeras.
Så frågan är om det inte skulle vara en god idé att uppdatera forumet med föreslagen funktion?
Jag är medveten om att det finns en lista över de uppdaterade ämnena på ssks hemsida, men den uppdateras inte med endast de trådar som uppdaterats sedan mitt senaste besök.
Dessutom tror jag inte den visar mer än ca 5 uppdaterade ämnen, medans "dagens aktiva diskussioner" visar samtliga ämnen som uppdaterats sedan just mitt senaste besök...
Vad tycker ni andra?
Vh
Vic
Re: Förslag: aktiva diskussioner
Är jag blind eller har denna länk försvunnit med det nya forumet?
Vespa Rally 180 1971
Langst upp: View unanswered posts | View active topicsView unread posts | View new posts | View your posts
Asså, det här kommer ju sluta med att jag får skämmas och kommer säkert brista ut i ett " Jaha, nuuuuu ser jag det"
...men sanningen är att jag faktiskt inte ser länken, tycker att det på min sida bara står
"View unanswered posts och View active topics"

...och vad betyder egentligen "active topics..." tycker aldrig jag får upp någonting när jag klickar där...
Saknar verkligen den gamla länken med nya inlägg sen mitt senaste besök

...men sanningen är att jag faktiskt inte ser länken, tycker att det på min sida bara står
"View unanswered posts och View active topics"

...och vad betyder egentligen "active topics..." tycker aldrig jag får upp någonting när jag klickar där...
Saknar verkligen den gamla länken med nya inlägg sen mitt senaste besök

Vespa Rally 180 1971
...aha... läste en till post i denna kategori, det är ju alltså reklamen uppe till höger som spökar och täcker över länkarna...
Vespa Rally 180 1971
Går man till SSK:s huvudsida så finns ju en meny nere till höger med de senaste aktiva diskussionerna....
Crispin
Crispin
Medlem i Svenska Scooterklubben.
Det är Internet Explorer som inte hanterar kod korrekt. Använder du en riktig webbläsare så fungerar det fint.Snider wrote:...aha... läste en till post i denna kategori, det är ju alltså reklamen uppe till höger som spökar och täcker över länkarna...

Johan
TouchBB Lite på iPhone sköter detta på ett utmärkt vis.
Något som har hjälpt mig att bli otroligt mycket mer aktiv här.
Något som har hjälpt mig att bli otroligt mycket mer aktiv här.
"Kom arbetslust och träng dig på, här skall du motstånd finna!" / Solan Gundersen, Flåklypa 1975
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
VGL1T -57
VLA1T -63
VNS5T -64
VLB1T -68
VSX1T -83
VGL1T -57
VLA1T -63
VNS5T -64
VLB1T -68
VSX1T -83
Finns det någon hyfsat funktionell och gratis app till Android som fungerar med scooterklubbens forum?
"Kom arbetslust och träng dig på, här skall du motstånd finna!" / Solan Gundersen, Flåklypa 1975
VGL1T -57
VLA1T -63
VNS5T -64
VLB1T -68
VSX1T -83
VGL1T -57
VLA1T -63
VNS5T -64
VLB1T -68
VSX1T -83
Tapatalk funkar finfint med iPhone, jag antar att Androidversionen är ungefär motsvarande.
-n
-n
Vespa SS 220 -65
Maicoletta 250 -56
Dürkopp Diana TSE 200 -60
Maicoletta 250 -56
Jo det har jag förstått, men gratis är en nog så viktig poäng. Kamraten med androidluren får inte/vill inte köpa appar till sin jobbtelefon.
VGL1T -57
VLA1T -63
VNS5T -64
VLB1T -68
VSX1T -83
VGL1T -57
VLA1T -63
VNS5T -64
VLB1T -68
VSX1T -83
Ah, sorry. Kollade inte upp att den inte är gratis för Android.
-n
-n
Vespa SS 220 -65
Maicoletta 250 -56
Maicoletta 250 -56
Det ska du inte vara ledsen för 
Vi kör ett varv till och ser om det dyker upp några fler bra förslag.

Vi kör ett varv till och ser om det dyker upp några fler bra förslag.
VGL1T -57
VLA1T -63
VNS5T -64
VLB1T -68
VSX1T -83
VGL1T -57
VLA1T -63
VNS5T -64
VLB1T -68
VSX1T -83