Ja det där var inte så snyggt...
Vietnamrenoveringar brukar ju se ut som bastarder men det här var nån slags svensk variant på HPD-vespa...
Hade det inte varit enklare att skriva att det var en PX förutom karossen (och tuta och sadel) som är en Touring 59?
GS150 Corsa
GS 160 -64
Touring -59
"Sist men icke minst - låt Er goda vän VESPAN utföra något. Det tycker den om. Den är byggd för det."
Såg Piaggio-märket bakpå limpan i kombination med att limpan såg ut som min gamla P . Trodde inte märket fanns -59. Men om annat flyttats över så kan väl även detta.
undrar ju lite hur köregenskaper påverkas när man tar px motor + för lång framgaffel...blir det inte lite fel? Trodde att man satt in en typ PK gaffel för längdens skull när man moddade gamla touring modeller...
Efter att har varit hos Bilprovningen igår där besiktningsmannen letade ramnummer på en PX med ficklampa (för han visste inte att man kunde ta av motorkåpan...så förstår jag att den här har gått igenom som touring'59
..men den är för dyrt i det utförande...
Jag har också sett att man byter till PK gaffel men då är det väl för att få dit skivbroms enklare och billigare, eller har jag fel?
Det där är ju en PX gaffel. Kanske Touringen var krockad eller så var det för att byta ut den dåliga trumbromsen fram mot en... ehh...trumbroms.
GS150 Corsa
GS 160 -64
Touring -59
"Sist men icke minst - låt Er goda vän VESPAN utföra något. Det tycker den om. Den är byggd för det."