Toppskick :)

Har du en fråga som inte riktigt passar in någonstans? Posta den här!
Post Reply
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy

Toppskick :)

Post by jencla »

Men söte vän, vad har du gjort :shock: http://www.blocket.se/jamtland/Piaggio_ ... ?ca=15&w=3
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
reVintage
Lärling
Lärling

Re: Toppskick :)

Post by reVintage »

Hoppsan :o !
klinkhammer
Lärling
Lärling

Post by klinkhammer »

Ja det där var inte så snyggt...
Vietnamrenoveringar brukar ju se ut som bastarder men det här var nån slags svensk variant på HPD-vespa...
Hade det inte varit enklare att skriva att det var en PX förutom karossen (och tuta och sadel) som är en Touring 59?
GS150 Corsa
GS 160 -64
Touring -59
"Sist men icke minst - låt Er goda vän VESPAN utföra något. Det tycker den om. Den är byggd för det."
reVintage
Lärling
Lärling

Post by reVintage »

Fotbromsen :o ! Limpan är nog också P/PX.

Som du säger är bara karossen kvar.
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy

Post by jencla »

Styret är P, liksom bakljuset. Men inte sadeln. HPD är ordet. Dessutom är priset givetvis helt fel 8)
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
reVintage
Lärling
Lärling

Post by reVintage »

Såg Piaggio-märket bakpå limpan i kombination med att limpan såg ut som min gamla P :oops: . Trodde inte märket fanns -59. Men om annat flyttats över så kan väl även detta.
tysken
Lärling
Lärling

Post by tysken »

undrar ju lite hur köregenskaper påverkas när man tar px motor + för lång framgaffel...blir det inte lite fel? Trodde att man satt in en typ PK gaffel för längdens skull när man moddade gamla touring modeller...
Efter att har varit hos Bilprovningen igår där besiktningsmannen letade ramnummer på en PX med ficklampa (för han visste inte att man kunde ta av motorkåpan...så förstår jag att den här har gått igenom som touring'59 :-)
..men den är för dyrt i det utförande...
"Blech und Freude Rollerjungen"
klinkhammer
Lärling
Lärling

Post by klinkhammer »

Jag har också sett att man byter till PK gaffel men då är det väl för att få dit skivbroms enklare och billigare, eller har jag fel?
Det där är ju en PX gaffel. Kanske Touringen var krockad eller så var det för att byta ut den dåliga trumbromsen fram mot en... ehh...trumbroms.
GS150 Corsa
GS 160 -64
Touring -59
"Sist men icke minst - låt Er goda vän VESPAN utföra något. Det tycker den om. Den är byggd för det."
Post Reply