Inspiration kommer mycket från Vespa 125 Sei Giorni utan att vara en replika rakt av. Tanken är att den ska se ruskigt snabb ut när den står still men det blir inget trim(förutom Vespatronics tändning). Ev blir det något blås som väsnas ordentligt så att den låter snabb också.

I somras dök rätt objekt upp, en buskig men rullande GS150 VS5. Penselmålad (i två omgångar skulle det visa sig) och nån bula här och där men alla svåra delar på plats och inte mycket rost. Tack Tobias!

Sexig sadel!!

Jag kan tänka mig annonsen i MC-nytt 1965... revolutionerande svensk formgivning; Dunlopillo MC-Dyna!
Under hösten plockade jag ner allt och blästrade. Jag fick hjälp av Paka (Tack!!)med att renovera motorn som visade sig vara en VS3 motor. Jag fick också hjälp med delar och det enda som saknas nu är tuta och hjulaxel fram eftersom jag vill ha tallriksfälgarna som fanns t.o.m. VS4.

Massa delar blir det...

Linjerna blir ju snyggare ju mer man tar bort

Blästrad kaross

Blandat smågodis, bla dom nya fälgarna. Nån som vill sälja en framhjulsaxel?

I skrivande stund står karossen hos FixarErik och får nya fästen för solosadeln, lite rostlagning och plåtjusteringar, den ska också sänkas något.

Här har det fixats och svarvats snygga fjäderfästen. Tack Erik!
Fortsättning följer...