Svingen monterad med nya fjädern
I min iver så trodde jag att jag kunde montera dit nya fjädern när gaffeln å stänkan satt på plats,
men det fick bli att ta bort gaffeln igen å plocka ur alla lösa kulor och ta fram fjäderspännaren som man använder på bilar då gick det!
och nu är det två hjul på den,äntligen!
nu ser man lite hur jag hade tänkt här med lite blått inslag.....
och nej,tyvärr inga vita däcksidor nu,men kan bli senare.
micke_th wrote:Riktig snyggt jobb. Kul att följa med alla bilder. Särskilt före och efter bilder.
Tack!!
Har tappat lite lust på att lägga upp fler bilder när det är sparsamt med positiv feedback.Sanningen att säga så har funderingar på att sälja pärlan växt fram.......
Men nu får jag väl omvärdera det , kanske fler hakar på dig här mike
(tänk att så lite kan göra så mycket)
Sälj inte! Tänk dig en tur på den till sommaren! Alla kommer titta avundsjukt på dig! Om du har tråkigt när du är färdig så kan du alltid få renovering min vespa
johansjogren wrote:Sälj inte! Tänk dig en tur på den till sommaren! Alla kommer titta avundsjukt på dig! Om du har tråkigt när du är färdig så kan du alltid få renovering min vespa
jo så är det ju....men har fått ett bud på 25k. är det för billigt?
Tja, men lever inte av pengar enbart. Så just en PX till salu på sidan här intill och då skulle du få pengar över till bensin och ändå få rufs i håret och dofter i näsan till sommaren. Nu när snön ligger, så doftar det inte så mycket. För du kan väl inte vara utan Vespa?
reVintage wrote:Om ditt Vespaintresse är avhängigt av hur många svars-posts du får, så är det nog inte är så dumt att sälja .
Oj!det var inte den sortens positiva feedback som jag saknade i den här tråden,tack för ditt ENDA inägg här,såna "svars-posts" vill jag inte ha,rent av en otrevlig kommentar faktiskt.Det är sånt här som får mig att lessna på att vara aktiv på denna sajt.Då avstår jag hellre från "svars-posts",det här tråden handlar om en renovering och det va kommentarerna om den som hade svalnat.Och att jag nämnde om försäljning va att jag hade fått ett bud,INTE p.g.a. att svars-posts va snålt.Men det är ju lite kul om man får nån positiv kommentar nån gång efter allt jobb man har lagt ner,och om du har gjort ett sånt här arbete nån gång så kanske du fattar vad jag menar.
Ledsen om jag beskrev det så som att jag skulle sälja P.g.a inga "svars-posts" eller att du uppfattade det så.
Tror du missade i min post! Det betyder att du bör ta kommentaren från den skämtsamma sidan, inget annat. Man måste inte delta i en tråd för att uppskatta den.
reVintage wrote:Om ditt Vespaintresse är avhängigt av hur många svars-posts du får, så är det nog inte är så dumt att sälja .
Oj!det var inte den sortens positiva feedback som jag saknade i den här tråden,tack för ditt ENDA inägg här,såna "svars-posts" vill jag inte ha,rent av en otrevlig kommentar faktiskt.Det är sånt här som får mig att lessna på att vara aktiv på denna sajt.
Nu kastar du sten i glashus, blizzy!
Att du, trots att du är vuxen, verkar lida av ett enormt bekräftelsebehov är sin sak, men kom inte här och försök diktera villkoren för hur folk ska skriva sina inlägg på forumet - särskilt inte när inlägget uppenbarligen är underfundigt formulerat och med glimten i ögat.
Sedan finner jag det anmärkningsvärt att just du har mage att döma ut andras kommentarer som otrevliga, när detta stundtals har varit ett signum för dig under din tid här på forumet.
Varför är du så beroende av andras gillande - det viktiga är väl att du är nöjd med det renoveringsarbete som du har utfört?
Din GS är grymt snygg, tycker jag. Tyvärr behöver jag ingen mer scooter, annars hade jag absolut varit intresserad. Och är den mekaniska renoveringen av samma klass som exteriören bör den absolut vara värd en bra slant mer än 25 000. I utlandet är GS150 DYRA ...
/jens
Din GS är grymt snygg, tycker jag. Tyvärr behöver jag ingen mer scooter, annars hade jag absolut varit intresserad. Och är den mekaniska renoveringen av samma klass som exteriören bör den absolut vara värd en bra slant mer än 25 000. I utlandet är GS150 DYRA ...
/jens
Hej Jens!
Ja,jag har sett på subito.it(blocket i italien) begär dom runt 10.000 E för en renoverad men sen om dom får det är en annan sak.
Det blir ingen försäljning än ialla fall.Det stora bekymmret just nu är platsbrist i garaget,behöver få in en bil där men får lösa det på nåt sätt.
Kan bara instämma att din GS är jättesnygg.
En sak fastnar mig i ögat. Blåa färgen. Jag menar du lägger ner en massa tid på denna seriösa renovering och sen drar du dit en färg som inte har något att göra där.
Menar inte att dra ner på stämningen men lite kritik hör vl till i en bra tråd.
primmy73 wrote:Kan bara instämma att din GS är jättesnygg.
En sak fastnar mig i ögat. Blåa färgen. Jag menar du lägger ner en massa tid på denna seriösa renovering och sen drar du dit en färg som inte har något att göra där.
Lycka till med slutspurten.
-Nicklas
Och tänk, jag tycker precis tvärtom. För mig är de blå detaljerna pricken över i, det som gör den personlig och att den står ut i mängden. Vintage with a twist
/jens
blizzy wrote:
Hej Jens!
Ja,jag har sett på subito.it(blocket i italien) begär dom runt 10.000 E för en renoverad men sen om dom får det är en annan sak.
Det blir ingen försäljning än ialla fall.Det stora bekymmret just nu är platsbrist i garaget,behöver få in en bil där men får lösa det på nåt sätt.
Har bott i Italien tills nyligen, ca 4 år, och även om det är de priserna som begärs, har jag aldrig hört om någon som betalat dem.
Hade det inte varit för den ekonomiska situationen för tillfället skulle det nog gå att få ut mellan 4 och 6 tusen dock, men då i 100% original, och med saftigt avdrag om den saknar italiensk veterannummerskylt.
primmy73 wrote:Kan bara instämma att din GS är jättesnygg.
Lycka till med slutspurten.
-Nicklas
bra att få höra delade åsikter om det blåa.ville kolla hur det såg ut när den blev klar(vilket den inte är riktigt än)och det är ju inte så svårt å måla om det om det ser fult ut.ska lägga upp bilder när den blir klar så får vi se.
har lite tidsbrist nu när jag har bytt yrke och startat eget(risk och skadebedömning).
men en heldag i garaget om jag får vara ifred så blir den klar!