SS 50/90 tank/verktygslåda....

Här tar vi allt om Vespa Smallframes, V50, Primavera, PK och så vidare...
Post Reply
DP
Lärling
Lärling

SS 50/90 tank/verktygslåda....

Post by DP »

Ciao Tifosi

Nu var det länge sedan jag var här & härjade (DucatiKlubben börjar tröttna ordentligt på mig), missade att betala medlemsavgift förra året men har nu betalat för 2012 och känner att jag igen kan använda Forumet.

Jag har kommit så djup bland projecten (Ducati, HD, Royal Enfield, Badrum, Verkstad, etc.) att Lucy Vespa om allt klaffar är klar till ScooterPremiären i Tokholm och vi kommer även ta med oss Tomaten (PK 125 Automatic), Lillasyster (nyinköpt 1ägare röd V50 moped), om J får sin hyperrenoverade Cresent Scooterette klar kommer även den och hoppas, hoppas även min Vespa Ciao BMX. Alla delar till motorn i Lucy finns hemma och ska till Max Garage & Speed Shop för montering sen är jag riktigt sugen på att montera en SS 50/90 "dummy tank", har letat på nätet efter bilder på hur man öppnar sadeln efter att den är monterad men inte hittat någon, går det att öppna sadeln normalt efter att ha monterat en sådan???? någon som vet??? någon som har bilbevis på det???

För att pånminna er så kommer Lucy Vespa få en salt flats racer look, (äkta) Moon Discs, droppat styre, utan lysen och annat krafs och ja den kommer att vara plåtren men med pinstriping & textning av våran egen Devil. Motorn får Malossi 112cc kit, ny vev, 20/20 Dellorto, brytarlöst tändning, Malossi koppling & utväxling, Polini pipa och lite annat kul.....

Image
Image
Image
Image

DP says: It's good to be back....
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Re: SS 50/90 tank/verktygslåda....

Post by fritte »

DP wrote:Ciao Tifosi

Nu var det länge sedan jag var här & härjade (DucatiKlubben börjar tröttna ordentligt på mig), missade att betala medlemsavgift förra året men har nu betalat för 2012 och känner att jag igen kan använda Forumet.

Jag har kommit så djup bland projecten (Ducati, HD, Royal Enfield, Badrum, Verkstad, etc.) att Lucy Vespa om allt klaffar är klar till ScooterPremiären i Tokholm och vi kommer även ta med oss Tomaten (PK 125 Automatic), Lillasyster (nyinköpt 1ägare röd V50 moped), om J får sin hyperrenoverade Cresent Scooterette klar kommer även den och hoppas, hoppas även min Vespa Ciao BMX. Alla delar till motorn i Lucy finns hemma och ska till Max Garage & Speed Shop för montering sen är jag riktigt sugen på att montera en SS 50/90 "dummy tank", har letat på nätet efter bilder på hur man öppnar sadeln efter att den är monterad men inte hittat någon, går det att öppna sadeln normalt efter att ha monterat en sådan???? någon som vet??? någon som har bilbevis på det???

För att pånminna er så kommer Lucy Vespa få en salt flats racer look, (äkta) Moon Discs, droppat styre, utan lysen och annat krafs och ja den kommer att vara plåtren men med pinstriping & textning av våran egen Devil. Motorn får Malossi 112cc kit, ny vev, 20/20 Dellorto, brytarlöst tändning, Malossi koppling & utväxling, Polini pipa och lite annat kul.....

Image
Image
Image
Image

Nize that you ARE back!! :mrgreen:
crispin
Lärling
Lärling

Post by crispin »

Sadeln öppnades framtill och gångjärnet satt bak.
Utav någon anledning så är dessa sadlar inte helt ovanliga på "svenska" primaveror. Jag tror jag har en sådan sadel liggandes om du är intresserad.

http://www.scooter-center.com/scoweb/pa ... AT&lang=en

Crispin
Medlem i Svenska Scooterklubben.
DP
Lärling
Lärling

Post by DP »

crispin in da house:
Sadeln öppnades framtill och gångjärnet satt bak.

Visste väl att man kunde lita på kunskapen här! Kollat lite på Scooter Center och hittat en som kan passa "stuket", TACK!

Fritte in da house:
Nize that you ARE back!!

Tack för den! Har under dom senaste säsongerna hängt på Strull MCC och suttit många kvällar i "båsen" och rökt cigarr och hört på "stories" den ena värre än den andra och när Åkerlind går in i "storfiskarmode" då jävlar är det svårt att inte kikna av skratt, i några av dessa "sagor" dyker även ditt namn up, hej & hå.....

Post Reply