Lambretta Li 150 S1- Francoise

Händer det nåt i garaget? Dokumentera gärna här!
Post Reply
GS
Nybörjare
Nybörjare

Lambretta Li 150 S1- Francoise

Post by GS »

På väg till Bandits Race -09, började en bilist bakom mig blinka o tuta. Naturligtvis trodde jag att det var något fel på min scooter - Lambretta Li 150 Serie 1. Jag stannade till vid infarten till Taxinge slott, kollade bakdäck o om ev rök nånstans ifrån... Bilisten steg ur sin bil "exakt en sån däringa har jag, är du intresserad av att köpa den?"
Som, något erfaren scooterist, tänkte jag "visst en EXAKT sån häringa har du". I vart fall, jag hade full fräs mot Örebro och vi bytte tel nr.

Två veckor senare hade jag köpt denna
Image

Image

Uploaded with ImageShack.us

Visst är den från det grodätande landet, där en viss Hr Lång rönt uppskattning för en framhjulsdriven Vespa?
Image

Den saknade sidokåpor, förgasare och tank (tack till Ronnie G för att hitta en tank!)Image

Det gick riktigt trögt att snurra motorn, hade inget med "bra komp" att göra. Två veckor i bensin/olje blandning samt borrande lossnade kolven

Image

Magneto Marinelli svänghjul - endast ett "fönster"
Image

I var fall, då jag hade förgasare, Ronnie G ordnade tank, bytte alla packningar, etc lyckades jag få igång denna "lilla blå" som någon gång rullat på fransk jord med sina Pirelli däck, o inte alltför långt

Image

Image

JonasPetrini
Entusiast
Entusiast

Re: Lambretta Li 150 S1- Francoise

Post by JonasPetrini »

Vajjert! :P

vad är planen med den och hur långt har du kommit?

/J
Lambretta 175TV II 1960
Isomac Brio 2007
http://scuderiapetrini.blogspot.com
Post Reply