Köpa foder till M-51 field jacket i Sverige?

Här handlar det mest om kläder. allt från rätta kostymen till vilka handskar som håller regnet ute.
Post Reply
Woodstock

Köpa foder till M-51 field jacket i Sverige?

Post by Woodstock »

Hej!

Har en M-51 field jacket som jag skulle vilja ha ett foder till. Är det någon som vet om man kan finna ett sådant i Sverige?

Försöker undvika eBay eftersom frakten från USA blir ganska saftig. Dessutom är det inte helt lätt att ens på eBay hitta ett foder till M-51 i rätt storlek (large) har jag märkt. Hade tur att hitta ett foder i large på eBay till min M-65 field jacket, från "rätt" årtal och allt (1969), men det kostade som sagt en del i både inköp och frakt...

Mvh

/ Fredrik
OlleM
Entusiast
Entusiast

Re: Köpa foder till M-51 field jacket i Sverige?

Post by OlleM »

M-51 resp M-65 skrivs det idag en del om. När de var högsta mode kring 1963/5 talade man om "koreadufflar". De inhandlades på Engelsbrektsboden i Malmö. Om beteckningarna är kopplade till lanseringsår, så borde det väl ha varit M-51or som vi gick omkring i?
Woodstock

Post by Woodstock »

OlleM wrote:M-51 resp M-65 skrivs det idag en del om. När de var högsta mode kring 1963/5 talade man om "koreadufflar". De inhandlades på Engelsbrektsboden i Malmö. Om beteckningarna är kopplade till lanseringsår, så borde det väl ha varit M-51or som vi gick omkring i?
Ja, var säkerligen M51:or. Jag misstänker för övrigt att du syftar på parkas, vilka ju är i längd med en duffel. Field jacket är något helt annat.

M65 Field Jacket:
Image

M65 Parka:
Image

Mvh

/ Fredrik
il dude
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by il dude »

Nog för att jag inser att denna tråd är gammal, men kanske kan någon här eventuellt ha glädje av denna upplysning:

Jag har köpt tre M65 här (använder dem till vardags och friluftsliv; var tonåring på 60-talet och låter denna period stillsamt
somna in i min kassettlåda...) och de var mycket prisvärda. De köptes på plats men frakt från England bör ju inte vara så blodigt - om det kan arrangeras. Kanske kan någon british vespabroder el syster hjälpa er?

Croydon's Surplus Suplies
81 Church Street, East Croydon, Croydon CR0 1RH, Storbritannien
+44 20 8681 8177 ‎
Endast Dina egna erfarenheter är kunskaper -allt annat är information.
Post Reply