Formen gör att jag misstänker att SP3 ej kommer passa unde kåporna.
Det var lite dåligt med matchande och passande blås till Velocifero. Hittills låter SITO som smartast om den kommer sitta rakt då och kunnas kopplas på morini motorn.
Beg delar Italjet Velocifero
Tecnigas silent passar, det är inte så himla stort.
/G
/G
kejj wrote:Formen gör att jag misstänker att SP3 ej kommer passa unde kåporna.
Det var lite dåligt med matchande och passande blås till Velocifero. Hittills låter SITO som smartast om den kommer sitta rakt då och kunnas kopplas på morini motorn.
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
==============================
Nu sitter vi o spånar på idéer.
Tecnigas blire.
Ev. rejsigare koppling eller bara labbar med befintlig.
Skulle behöva bättre luftfilter. Letar efter en lösning som passar del'orton och Velociferon.
Kollar på CDI som kan förbättra pulsen lite.
Våren får visa vad vi kommit fram till!
Tecnigas blire.
Ev. rejsigare koppling eller bara labbar med befintlig.
Skulle behöva bättre luftfilter. Letar efter en lösning som passar del'orton och Velociferon.
Kollar på CDI som kan förbättra pulsen lite.
Våren får visa vad vi kommit fram till!
Bara det är gjord av plåt så....
Re: Beg delar Italjet Velocifero
I brist på information och inspiration drar jag således liv i Kejjs gamla Velociferotråd här!
Hur gick det sedan ? Vilka parts blev det och hur vass blev den sen?
Hur gick det sedan ? Vilka parts blev det och hur vass blev den sen?
Autisa -Trimcylindern för bakåtsträvare som vill åka lika fort som förr
Re: Beg delar Italjet Velocifero
Hmmm, var ett tag sen.
Vi fick igång den, den rullade fint en sommar.
Sen dog den på väg till garaget.
Bakdäcket hade lite väl grovt mönster och det hade slitit upp ett hål i gummit mellan luftburk och förgasare.
Köpte nu del, rengjorde förgasaren.
Fastnade när jag skulle byta framdäcket mot bakdäcket. en av skruvarna som håller i avgasröret har tappat sitt mönster helt och jag kommer inte åt med något verktyg.
Sen är jag inte 100% motiverad längre så det får bli när jag orkar. får väl såga loss blåset
Vi fick igång den, den rullade fint en sommar.
Sen dog den på väg till garaget.
Bakdäcket hade lite väl grovt mönster och det hade slitit upp ett hål i gummit mellan luftburk och förgasare.
Köpte nu del, rengjorde förgasaren.
Fastnade när jag skulle byta framdäcket mot bakdäcket. en av skruvarna som håller i avgasröret har tappat sitt mönster helt och jag kommer inte åt med något verktyg.
Sen är jag inte 100% motiverad längre så det får bli när jag orkar. får väl såga loss blåset

Bara det är gjord av plåt så....