Ny Vespa GTS 300 SuperSport 49900kr
Ny Vespa GTS 300 SuperSport 49900kr
Är det någon här på forumet som har erfarenhet av Italmotor i Trelleborg?
Deras blocket annonser med ALLA Vespa 300 modeller till samma låga pris på 49.900kr låter ju hur bra som helst.
Hur kan det komma sig att de kan ha så mycket lägre pris än andra försäljare?
Måste man beställa eller har dom i lager?
Betalar man kontant vid köp?
Gäller samma garantier?
Hur kommer det säg att om dom nu säljer så mycket, inte har någon hemsida och dessutom telias mailadress?
Deras blocket annonser med ALLA Vespa 300 modeller till samma låga pris på 49.900kr låter ju hur bra som helst.
Hur kan det komma sig att de kan ha så mycket lägre pris än andra försäljare?
Måste man beställa eller har dom i lager?
Betalar man kontant vid köp?
Gäller samma garantier?
Hur kommer det säg att om dom nu säljer så mycket, inte har någon hemsida och dessutom telias mailadress?
Peter som kör:
Honda ANF Innova -07
Tunturi Maxi -82
Honda ANF Innova -07
Tunturi Maxi -82
- Ingemar Anderson
- Nybörjare
Re: Ny Vespa GTS 300 SuperSport 49900kr
Jag köpte min röda 300 kontant i Trelleborg. Dom säljer billigt för dom importerar från kontinenten där 300:an kostar typ 5000 Euro. Garantier har jag inte vågat tänka på, men det får väl försäljaren lösa. Svenska konsumentregler gäller väl i Sverige. Hoppas jag. 2 års garanti är jag lovad.
- Attachments
-
- IMG_0210.jpg (23.47 KiB) Viewed 13556 times
Vespa GTS 300
För att de tänker blåsa varje blåögd kund på 49.900...?
Låter det för bra för att vara sant, är det nästan alltid det.
paatarr wrote: Hur kan det komma sig att de kan ha så mycket lägre pris än andra försäljare?
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
- Ingemar Anderson
- Nybörjare
-
- Nybörjare
När man Googlar lite så kan man hitta lite information.
Om kollar t ex man kollar här...
http://allabolag.se/5565454328" onclick="window.open(this.href);return false;
Så har de i alla fall funnits sedan 1997 och verkar ha ett italienskt moderbolag som stöttar. Inget fantastiskt resultat och ingen redovisning registrerat 2010 men de kanske inte strävar efter ett bra resultat i det svenska bolaget.
Vespa i Italien visar priset €4830 så nog är det billigare där...
http://www.it.vespa.com/#/vespa/IT/it/M ... -Super-300" onclick="window.open(this.href);return false;
//Peter Björkdahl
Om kollar t ex man kollar här...
http://allabolag.se/5565454328" onclick="window.open(this.href);return false;
Så har de i alla fall funnits sedan 1997 och verkar ha ett italienskt moderbolag som stöttar. Inget fantastiskt resultat och ingen redovisning registrerat 2010 men de kanske inte strävar efter ett bra resultat i det svenska bolaget.
Vespa i Italien visar priset €4830 så nog är det billigare där...
http://www.it.vespa.com/#/vespa/IT/it/M ... -Super-300" onclick="window.open(this.href);return false;
//Peter Björkdahl
men på vilket sett blåser dem kunderna då?
Hedge wrote:För att de tänker blåsa varje blåögd kund på 49.900...?
paatarr wrote: Hur kan det komma sig att de kan ha så mycket lägre pris än andra försäljare?
Peter som kör:
Honda ANF Innova -07
Tunturi Maxi -82
Honda ANF Innova -07
Tunturi Maxi -82
- Ingemar Anderson
- Nybörjare
Jag undrar varför SPG lägger på 16000 Skr när 300:an säljs i Sverige. Rejält påslag på priset.
Vespa GTS 300
Det är väl marknadsprissättning, priset är inte satt efter tillverkningskostnaden, utan efter vad marknaden tål att betala och priset på liknande produkter.Ingemar Anderson wrote:Jag undrar varför SPG lägger på 16000 Skr när 300:an säljs i Sverige. Rejält påslag på priset.
PX125 kostar I England £2'950 = 31'093 SEK, här 8'902 SEK eller 28,6% mer... fast då är det en 150 cc...

Dessutom handlar det väl om kostnader. Säljer du stora volymer (som i Sydeuropa) kan du slå ut fasta kostnader på många exemplar, säljer du få (som i Sverige) får varje sålt fordon bära en större kostnad. Även i t ex Spanien och Frankrike är piserna på Piaggios fordon mycket lägre än i Sverige.fritte wrote:Det är väl marknadsprissättning, priset är inte satt efter tillverkningskostnaden, utan efter vad marknaden tål att betala och priset på liknande produkter.Ingemar Anderson wrote:Jag undrar varför SPG lägger på 16000 Skr när 300:an säljs i Sverige. Rejält påslag på priset.
PX125 kostar I England £2'950 = 31'093 SEK, här 8'902 SEK eller 28,6% mer... fast då är det en 150 cc...
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
Jag har hört nångång att för att hålla produktionskostnaderna nere och även som jenscla säger, ha en god servicenivå, så vill man producera stora volymer och ha en marknad i många länder. Priset sätts olika för varje land så skillnaden mellan intäkterna och tillverkarens totala kostnader blir en behaglig vinst. Man kan sälja på en del marknader med förlust som man sedan tar igen på andra marknader. 

Ursäkta den sena synpunkten på detta. Hittade detta eminenta forum först för ett par dagar sedan.Priset sätts olika för varje land så skillnaden mellan intäkterna och tillverkarens totala kostnader blir en behaglig vinst. Man kan sälja på en del marknader med förlust som man sedan tar igen på andra marknader.
Tyvärr har Du lite fel gällande "olika" priser på olika marknader. Inom EU får man INTE sätta ett annat pris på samma varor till olika länder. Därför är Piaggio´s priser de samma för återförsäljarna i Tyskland som Sverige för att ta något exempel. Det som senare kan och skiljer lite är ju momssatsen i de olika länderna.
Men som nämnts tidigare i denna tråd är det fortfarande väldigt, väldigt svårt att förstå varför den Svenska generalagenten har 25% högre pris än i resten av Europa.
Ta i jämförelse t.ex Kymco, där är de Svenska priserna nästan identiska med de man hittar inom Europa. Visst det skiljer ca 5-6% men detta beror som sagt var mer på momsen än något annat.
Nej hos den Svenska generalagenten finns nog inget annat än en profithunger utan dess like. Jag kontaktade dem gällande detta när jag skulle köpa en MP3 Yourban och insåg till min fasa att man kunde få en importerad, skattad, momsad och klar på gatan för ca 63 000 (Euron var lite lägre då) från Tyskland än att betala de 89 995:- den kostar här ! Deras svar ?? Tja mer eller mindre Skit Du i våra priser, vi säljer bra endå !.. Tyvärr hade Italmotor då ingen import av MP3´or men detta kan vara på väg till nästa säsong.
Man får bara hoppas att fler antingen använder dem eller importerar själva så vi får en ny generalagent snart pga vikande försäljningssiffror. Någon med en vettigare prispolitik.
-
- Lärling
Finns Italmotor AB ens kvar.
2010 redovisade dem en försäljning på 35 tusen kronor. (http://www.allabolag.se/5565454328" onclick="window.open(this.href);return false;)
Dom verkar inte heller finnas kvar på varken blocket eller Byt Bil.
/ Tomas
2010 redovisade dem en försäljning på 35 tusen kronor. (http://www.allabolag.se/5565454328" onclick="window.open(this.href);return false;)
/ Tomas
Vespa
Touring -57
GS150 -58
GS150 -60
GS160 -63
Rally200
PX200
GTS300 -16
Lambretta
TV175 -61
LD125 -54
Svalan scooter -54 2st
Touring -57
GS150 -58
GS150 -60
GS160 -63
Rally200
PX200
GTS300 -16
Lambretta
TV175 -61
LD125 -54
Svalan scooter -54 2st
Jodå de finns kvar, pratade med dem så sent som för 3v sedan innan Italien mässan. Tjejen tjatar nämligen på att hon också vill ha en rullatormoppe som sonen kallar min MP3 för. Dock tar de tydligen "semester" för webbshopen fram till Jan-Feb.Captain Slow wrote:Finns Italmotor AB ens kvar.
/ Tomas
Varför de har så låg omsättning kan jag dock inte svara på då jag känner 3 personer som så sent som i Augusti köpte varsin GTS300 därifrån utan problem.
Bara denna affär borde ju inbringa minst 100K i omsättning. Men som mycket annat, delar av bolaget kan kanske vara dotterbolag och man skyfflar omsättningen till andra delar där kanske bättre siffror behövs.
Dock verkar de seriösa då jag själv blev rekommenderad dem av en handlare faktiskt när jag började klaga på priset för min MP3´a
Calvin wrote:Jodå de finns kvar, pratade med dem så sent som för 3v sedan innan Italien mässan. Tjejen tjatar nämligen på att hon också vill ha en rullatormoppe som sonen kallar min MP3 för. Dock tar de tydligen "semester" för webbshopen fram till Jan-Feb.Captain Slow wrote:Finns Italmotor AB ens kvar.
/ Tomas
Varför de har så låg omsättning kan jag dock inte svara på då jag känner 3 personer som så sent som i Augusti köpte varsin GTS300 därifrån utan problem.
Bara denna affär borde ju inbringa minst 100K i omsättning. Men som mycket annat, delar av bolaget kan kanske vara dotterbolag och man skyfflar omsättningen till andra delar där kanske bättre siffror behövs.
Dock verkar de seriösa då jag själv blev rekommenderad dem av en handlare faktiskt när jag började klaga på priset för min MP3´a
Jag tyckte också det verkade skumt, hitta dem inte alls på internet längre, nå får se till sommarn igen om de är tillbaka i svängen

Peter som kör:
Honda ANF Innova -07
Tunturi Maxi -82
Honda ANF Innova -07
Tunturi Maxi -82
- Ingemar Anderson
- Nybörjare
Har någon hört nåt från Italmotor AB, Hansens Motor eller Trebles Mc i Trelleborg i vår?
Vespa GTS 300