Vespa 50 avgassystem
-
- Nybörjare
- Posts: 37
- Joined: Thu 27 Apr 2006, 09:34
- Location: Göteborg
Vespa 50 avgassystem
Hallå allihopa!
Min orginal totalt otrimmade 50kubikare behöver ett nytt avgassystem.
Min fråga är om det finns någon anledning för mig att köpa något annat än orginalröret? Har läst både ris och ros om ET3 blås(fast mest ris då då).
Nån ynka sekund snabbare uppför backen räcker för mig.Förslag?
Mvh silferstjerna
Min orginal totalt otrimmade 50kubikare behöver ett nytt avgassystem.
Min fråga är om det finns någon anledning för mig att köpa något annat än orginalröret? Har läst både ris och ros om ET3 blås(fast mest ris då då).
Nån ynka sekund snabbare uppför backen räcker för mig.Förslag?
Mvh silferstjerna
-
- Lärling
- Posts: 710
- Joined: Mon 06 Dec 2004, 23:54
- Location: Göteborg
-
- Nybörjare
- Posts: 37
- Joined: Thu 27 Apr 2006, 09:34
- Location: Göteborg
-
- Lärling
- Posts: 710
- Joined: Mon 06 Dec 2004, 23:54
- Location: Göteborg
-
- Nybörjare
- Posts: 37
- Joined: Thu 27 Apr 2006, 09:34
- Location: Göteborg
Jaha, så fick man lite tid över.
plockar fram det nya racesvarta ET3 systemet och märker ganska snart att det är inte alls har samma fäste som orginaldämparn.
Jag vill inte borra och gänga upp ett nytt hål i vaggan,
Skall jag behöva böja ett järn och hänga upp bananen i?
Kanske finns det ett kit för detta?
Ska det vara några packningar mellan cyl./ rör samt rör/dämpare?
Kan någon räta ut mina frågetecken här?
Kör så det ryker!
//Håkan
plockar fram det nya racesvarta ET3 systemet och märker ganska snart att det är inte alls har samma fäste som orginaldämparn.
Jag vill inte borra och gänga upp ett nytt hål i vaggan,
Skall jag behöva böja ett järn och hänga upp bananen i?
Kanske finns det ett kit för detta?
Ska det vara några packningar mellan cyl./ rör samt rör/dämpare?
Kan någon räta ut mina frågetecken här?
Kör så det ryker!
//Håkan
-
- Nybörjare
- Posts: 37
- Joined: Thu 27 Apr 2006, 09:34
- Location: Göteborg
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Silferstjerna</i>
<br />Det är själva fästöglan som på orginalet sitter lodrätt och på mitt nya ET3 sitter det vågrätt..
Håkan
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
går det inte att fila upp fästöglan så att den passar?
Federico
<br />Det är själva fästöglan som på orginalet sitter lodrätt och på mitt nya ET3 sitter det vågrätt..
Håkan
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
går det inte att fila upp fästöglan så att den passar?
Federico
-
- Nybörjare
- Posts: 37
- Joined: Thu 27 Apr 2006, 09:34
- Location: Göteborg
Det funkar med lite våld. Har själv gått igenom samma procedur och det funkade hur bra som helst efter lite bök. Märkte dock ingen större skillnad men tycker att det är hyffsat snyggt även om det ställer till lite lätt problem vid hjulbyte senare. Men det får man ta liksom.
Bustamente - Sito sport-systemet , var det en sån där rött med kromrör eller? Lät det isåfall "jobbigt" högt eller bara tufft?
/mr barba
Bustamente - Sito sport-systemet , var det en sån där rött med kromrör eller? Lät det isåfall "jobbigt" högt eller bara tufft?
/mr barba