Vespa-mek i Kalmartrakten?

Har du en fråga som inte riktigt passar in någonstans? Posta den här!
Post Reply
Linus Kalmar
Drömmare
Drömmare

Vespa-mek i Kalmartrakten?

Post by Linus Kalmar »

Hej!

Jag behöver hjälp med min Popolino -62 och undrar om någon kan tipsa om en duktig Vespa-mek i Kalmartrakten som kan hjälpa mig?

Hälsningar

Linus
discohed
Nybörjare
Nybörjare

Re: Vespa-mek i Kalmartrakten?

Post by discohed »

Och vad är problemet? Vi i klubben kanske kan hjälpa dig med glada tillrop och support här via forumet.
Linus Kalmar
Drömmare
Drömmare

Post by Linus Kalmar »

Vespan startar ibland om man tar till startgas. Går sedan 15 minuter eller så och är sedan svår att få igång igen. Iallafall var det så för ett par år sedan. Förra året fick jag inte igång den alls och i år har jag inte ens försökt... Den har alltid varit så här sedan jag köpte den för 5-6 år sedan och jag har svårt att hitta tid till att fixa den... Jag vill gärna njuta av lite turer med den på sommaren, men har som sagt inte tid att skruva själv. (För några år sedan gjorde jag ett ryck med den och bytte stift, justerade tändning, bytte nål och flottör i förgasaren mm men fick ingen fason på den då).

Hälsningar

Linus
Linus Kalmar
Drömmare
Drömmare

Post by Linus Kalmar »

Det verkar vara ont om Vespa-mekar i trakten... Vad tycker ni; är ett alternativ att skruva av motorn och skicka iväg den till någon firma för en "genomgång"? Isåfall vart?

/ Linus
Post Reply