Öglorna till sadelremmen VS5
-
- Dekaltrimmare
Öglorna till sadelremmen VS5
Någon som vet var man får tag i "öglorna" till sadeln som remmen skall sitta i? GS -58
PX200 -02, Lambretta Li150 -59, GS -58
Re: Öglorna till sadelremmen VS5
Du har alltså förlorat öglorna men remmen är kvar? Meningen är ju (i princip) att passageraren skall kunna hänga i remmen för brinnkära livet. Håller de nya öglorna om du skaffar nya? Är det fästet i remmen som gett vika? Då skulle jag inte försöka med nya öglor utan skaffa en ny rem. Hela remmen med öglor finns att köpas.
-
- Dekaltrimmare
Sadeln har fått nytt överdrag men "öglorna" fattas... Remmen är också ny.vespaco wrote:Du har alltså förlorat öglorna men remmen är kvar? Meningen är ju (i princip) att passageraren skall kunna hänga i remmen för brinnkära livet. Håller de nya öglorna om du skaffar nya? Är det fästet i remmen som gett vika? Då skulle jag inte försöka med nya öglor utan skaffa en ny rem. Hela remmen med öglor finns att köpas.
PX200 -02, Lambretta Li150 -59, GS -58
-
- Lärling
Scootrs och Scooter-center har en universalmodell som man kanske kan använda till man hittar original. Kostar ju inte många kronor.
http://www.scooter-center.com:80/scoweb ... egory2=CAT
Meddela gärna om du hittar några andra någonstans.
Själv håller jag på att försöka klura ut vilket sadelöverdrag man skall beställa till en VS4.
Var dom mörkblå tro?
/Tomas
http://www.scooter-center.com:80/scoweb ... egory2=CAT
Meddela gärna om du hittar några andra någonstans.
Själv håller jag på att försöka klura ut vilket sadelöverdrag man skall beställa till en VS4.
Var dom mörkblå tro?
/Tomas
Vespa
Touring -57
GS150 -58
GS150 -60
GS160 -63
Rally200
PX200
GTS300 -16
Lambretta
TV175 -61
LD125 -54
Svalan scooter -54 2st
Touring -57
GS150 -58
GS150 -60
GS160 -63
Rally200
PX200
GTS300 -16
Lambretta
TV175 -61
LD125 -54
Svalan scooter -54 2st
Jag fick som sagt skicka ett litet mejl och fråga specifikt efter öglorna (eller om jag skrev det i själva beställningen, minns inte). De kom efter ett tag.
Har lite dåligt samvete, men varken jag eller någon annan (vad jag vet) här uppe i S-holm har beställt från Pascoli på senaste tiden. Jag blev rätt besviken på min senaste beställning faktiskt. Känns som att de "vanliga" delarna nu är precis samma som alla andra firmor säljer mycket billigare.
Du kan också leta efter öglebult, ögleskruv eller lyftögla hos olika järn/båthandlare, tror att det är M6, men kolla gängorna i sadelstommen för säkerhets skull. Leta efter en så liten ögla som möjligt.
/P
Har lite dåligt samvete, men varken jag eller någon annan (vad jag vet) här uppe i S-holm har beställt från Pascoli på senaste tiden. Jag blev rätt besviken på min senaste beställning faktiskt. Känns som att de "vanliga" delarna nu är precis samma som alla andra firmor säljer mycket billigare.
Du kan också leta efter öglebult, ögleskruv eller lyftögla hos olika järn/båthandlare, tror att det är M6, men kolla gängorna i sadelstommen för säkerhets skull. Leta efter en så liten ögla som möjligt.
/P
Den här killen har en hyggligt rörig hemsida men han har massor med sköna prylar till GS.
Det verkar vara god kvalité men jag har ej beställt något därifrån ännu.
Sadelavdelningen verkar dock vara mera inriktad på de tyskmonterade Denfeld-sadlarna.
Kanske någon hittar de efterfrågade öglorna om man lägger
en dag på att leta?
Han är lite rolig för när han åker på semester stänger han hemsidan ungefär som en butik!
http://www.vespa-gs-teile-shop.de/
Det verkar vara god kvalité men jag har ej beställt något därifrån ännu.
Sadelavdelningen verkar dock vara mera inriktad på de tyskmonterade Denfeld-sadlarna.
Kanske någon hittar de efterfrågade öglorna om man lägger
en dag på att leta?
Han är lite rolig för när han åker på semester stänger han hemsidan ungefär som en butik!
http://www.vespa-gs-teile-shop.de/
Autisa -Trimcylindern för bakåtsträvare som vill åka lika fort som förr