http://www.blocket.se/malmo/Jog_har_fagel_36074040.htm

Mvh
/ Fredrik
Han har nog översatt sin text på Google translate eller någon likande tjänstWoodstock wrote:Vad fan är det han säljer egentligen?![]()
http://www.blocket.se/malmo/Jog_har_fagel_36074040.htm
![]()
Mvh
/ Fredrik
Går det inte på ett vänligt sätt göra honom medveten om att vi vet vad han håller på med?tysken wrote:Det är just den killen "Jung Siegfried" som säljer svenska Scootrar tit som tät...
Han sitter i norra Tyskland (Ratzeburg) och kör med jämna mellanrum på plundringstur till Sverige...
Aaaagggggghhhhh
Det är väl bara att regga sig på surkålsätarforumet och tala om att "vi" vet? Å andra sidan tror jag inte det tjänar så mycket till tyvärr...Micool1972 wrote:Går det inte på ett vänligt sätt göra honom medveten om att vi vet vad han håller på med?tysken wrote:Det är just den killen "Jung Siegfried" som säljer svenska Scootrar tit som tät...
Han sitter i norra Tyskland (Ratzeburg) och kör med jämna mellanrum på plundringstur till Sverige...
Aaaagggggghhhhh
Så som gjordes med kakelmannen för en del år sen.
//Michaele
Det du beskriver är egenskaper som alla affärsmän o affärskvinnor har, och måste ha för att överleva, det kan vara i olika grad, vissa döljer det bättre än andra, men egenskaperna finns där... tyvärr...tysken wrote:...det retar att det finns några killar so har har en pågående export verksamhet på gång - de ringer och "snick snackar "om hur länge de har letat efter "just denna modellen" eller " den hade min pappa och jag vill har samma"...och sedan köper scootrar för en billig peng av en naiv säljare som vill att den skall hamna hos en enthusiast - men i själva verket blir scootern bara en "handelsvara" där man snabbt kan tjäna några tusen euros på...
Problemet är att Sverige dräneras på scootrar genom samvetslösa skojare som drar "snyfthistorier" i syfte att lura till sig en scooter billigt, för att sedan ta ut ett ockerpris i ett annat land.OlleM wrote:Ursäkta en okunnig, men vad är problemet? Är det att det inte finns någon i Sverige som vill betala lika mycket som det tydligen finns i Tyskland? /Olle
Precis. Har själv fått ett samtal med exakt det innehållet när jag annonserade ut min Touring -61:a på Blocket för några år sedan. Den aktuella personen, som ringde först av alla (ca 5 min efter att annonsen lagts ut), hade t o m mage att försöka pruta ner den per telefon från 4500 kr till 2500 kr med motiveringen att det var en alltför vanlig modell. Dessutom kunde jag få några flaskor "fint" italienskt vin om jag lovade att han fick köpa den...tysken wrote:...det retar att det finns några killar so har har en pågående export verksamhet på gång - de ringer och "snick snackar "om hur länge de har letat efter "just denna modellen" eller " den hade min pappa och jag vill har samma"...och sedan köper scootrar för en billig peng av en naiv säljare som vill att den skall hamna hos en enthusiast - men i själva verket blir scootern bara en "handelsvara" där man snabbt kan tjäna några tusen euros på...
Här handlar det inte om överlevnad, snarare om att tjäna grova pengar snabbt. Dessa samvetslösa personer kunde lika gärna sålt "vitt pulver i liten påse" bakom ett stort träd i en skum park, om det inte vore för att det är juridiskt riskabelt.fritte wrote:Det du beskriver är egenskaper som alla affärsmän o affärskvinnor har, och måste ha för att överleva, det kan vara i olika grad, vissa döljer det bättre än andra, men egenskaperna finns där... tyvärr...
Vänta, pappa fixar...Mark wrote:Oh okay. Jag trodde här fanns många länkar till Blocket...sorry!