Sett på Blocket

Allt off-topic, och annat kul som kanske inte alltid har med scooter att göra
Post Reply
Woodstock

Re: Sett på Blocket

Post by Woodstock »

Vad fan är det han säljer egentligen? :-?

http://www.blocket.se/malmo/Jog_har_fagel_36074040.htm

:mrgreen:

Mvh

/ Fredrik
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy

Post by jencla »

Woodstock wrote:Vad fan är det han säljer egentligen? :-?

http://www.blocket.se/malmo/Jog_har_fagel_36074040.htm

:mrgreen:

Mvh

/ Fredrik
Han har nog översatt sin text på Google translate eller någon likande tjänst :yuck:
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
marqs
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by marqs »

Vespa..? knappast, men kul på hjul...ändå!

http://www.blocket.se/vasternorrland/Ve ... ?ca=11&w=3
klinkhammer
Lärling
Lärling

Post by klinkhammer »

GS150 Corsa
GS 160 -64
Touring -59
"Sist men icke minst - låt Er goda vän VESPAN utföra något. Det tycker den om. Den är byggd för det."
klinkhammer
Lärling
Lärling

Post by klinkhammer »

Oj, det gick fort. Nu är annonsen borta.
Largeframe-ram utan papper. Tank, gaffel, kåpor, styrhuvud och ialla fall ett hjul (8 tum?) var med. Det såg inte ut att finnas någon motor.
Skänktes mot annonskostnad. Någon här som tog den?
GS150 Corsa
GS 160 -64
Touring -59
"Sist men icke minst - låt Er goda vän VESPAN utföra något. Det tycker den om. Den är byggd för det."
maximus
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by maximus »

Hej!

Jag tog den, ingen motor, en kåpa med lucka, dock med rost hål.
sadel + sockerbit,
Var hittar jag ramnumret på denna modell?

Mvh Mattias
Mattias
Paka
Trollkarl
Trollkarl

Post by Paka »

Om det inte var delar från flera så såg det ut att vara en vna (elit 58). Ramnr sitternog nedanför vänster sidokåpa
maximus
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by maximus »

Tack Paka!

Skall kolla under kvällen, återkommer med svar.

Mvh Mattias
Mattias
maximus
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by maximus »

Hej!

Det stämmer Paka ramnumret var VNA 1T och det är en 125:a från -58

Tack för hjälpen

Mvh Mattias
Mattias
klinkhammer
Lärling
Lärling

Post by klinkhammer »

Lite dyrt kanske, men den ser ju jättetrevlig ut. Den blir nog såld.
http://www.blocket.se/stockholm/Vespa_G ... ?ca=11&w=1" onclick="window.open(this.href);return false;
GS150 Corsa
GS 160 -64
Touring -59
Woodstock

Post by Woodstock »

Ser inte det här ut som en Vespa 50 med lilla motorluckan, d v s från 1963-64?

http://www.blocket.se/goteborg/Vespa_36803961.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Image

Mvh

/ Fredrik
Woodstock

Post by Woodstock »

En Vespa Biaggio i delar (eller möjligtvis ett båtsläp) till salu i Stockholm:

http://www.blocket.se/stockholm/Batvagn ... 881234.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Mvh

/ Fredrik
primmy73
Entusiast
Entusiast

Post by primmy73 »

En till pärla som sålts ut bara för en snabb vinst.. :roll:

Image

http://www.germanscooterforum.de/topic/ ... r-zustand/" onclick="window.open(this.href);return false;

Denna var till salu på blocket? eller nån annan sida, minns inte.

Hoppas Lars fick en hyfsad summa för denna, fast det tvivlar jag tyvärr.
tysken
Lärling
Lärling

Post by tysken »

Det är just den killen "Jung Siegfried" som säljer svenska Scootrar tit som tät...
Han sitter i norra Tyskland (Ratzeburg) och kör med jämna mellanrum på plundringstur till Sverige...

Aaaagggggghhhhh
"Blech und Freude Rollerjungen"
Micool1972
Entusiast
Entusiast

Post by Micool1972 »

tysken wrote:Det är just den killen "Jung Siegfried" som säljer svenska Scootrar tit som tät...
Han sitter i norra Tyskland (Ratzeburg) och kör med jämna mellanrum på plundringstur till Sverige...

Aaaagggggghhhhh
Går det inte på ett vänligt sätt göra honom medveten om att vi vet vad han håller på med?
Så som gjordes med kakelmannen för en del år sen.
//Michaele
Woodstock

Post by Woodstock »

Micool1972 wrote:
tysken wrote:Det är just den killen "Jung Siegfried" som säljer svenska Scootrar tit som tät...

Aaaagggggghhhhh
Går det inte på ett vänligt sätt göra honom medveten om att vi vet vad han håller på med?
Så som gjordes med kakelmannen för en del år sen.
//Michaele
Det är väl bara att regga sig på surkålsätarforumet och tala om att "vi" vet? Å andra sidan tror jag inte det tjänar så mycket till tyvärr...

Beträffande kakelmannen vet jag att hans affärer fortsatte i samma takt trots att hela scootersverige visste vad han pysslade med (och huvudpersonen själv var "medveten om medvetenheten"). De bryr sig inte!

Money talks! :|

Mvh

/ Fredrik
OlleM
Entusiast
Entusiast

Post by OlleM »

Ursäkta en okunnig, men vad är problemet? Är det att det inte finns någon i Sverige som vill betala lika mycket som det tydligen finns i Tyskland? /Olle
tysken
Lärling
Lärling

Post by tysken »

...det retar att det finns några killar so har har en pågående export verksamhet på gång - de ringer och "snick snackar "om hur länge de har letat efter "just denna modellen" eller " den hade min pappa och jag vill har samma"...och sedan köper scootrar för en billig peng av en naiv säljare som vill att den skall hamna hos en enthusiast - men i själva verket blir scootern bara en "handelsvara" där man snabbt kan tjäna några tusen euros på...
"Blech und Freude Rollerjungen"
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

tysken wrote:...det retar att det finns några killar so har har en pågående export verksamhet på gång - de ringer och "snick snackar "om hur länge de har letat efter "just denna modellen" eller " den hade min pappa och jag vill har samma"...och sedan köper scootrar för en billig peng av en naiv säljare som vill att den skall hamna hos en enthusiast - men i själva verket blir scootern bara en "handelsvara" där man snabbt kan tjäna några tusen euros på...
Det du beskriver är egenskaper som alla affärsmän o affärskvinnor har, och måste ha för att överleva, det kan vara i olika grad, vissa döljer det bättre än andra, men egenskaperna finns där... tyvärr...
Woodstock

Post by Woodstock »

OlleM wrote:Ursäkta en okunnig, men vad är problemet? Är det att det inte finns någon i Sverige som vill betala lika mycket som det tydligen finns i Tyskland? /Olle
Problemet är att Sverige dräneras på scootrar genom samvetslösa skojare som drar "snyfthistorier" i syfte att lura till sig en scooter billigt, för att sedan ta ut ett ockerpris i ett annat land.
tysken wrote:...det retar att det finns några killar so har har en pågående export verksamhet på gång - de ringer och "snick snackar "om hur länge de har letat efter "just denna modellen" eller " den hade min pappa och jag vill har samma"...och sedan köper scootrar för en billig peng av en naiv säljare som vill att den skall hamna hos en enthusiast - men i själva verket blir scootern bara en "handelsvara" där man snabbt kan tjäna några tusen euros på...
Precis. Har själv fått ett samtal med exakt det innehållet när jag annonserade ut min Touring -61:a på Blocket för några år sedan. Den aktuella personen, som ringde först av alla (ca 5 min efter att annonsen lagts ut), hade t o m mage att försöka pruta ner den per telefon från 4500 kr till 2500 kr med motiveringen att det var en alltför vanlig modell. Dessutom kunde jag få några flaskor "fint" italienskt vin om jag lovade att han fick köpa den... :roll: Jag tackade givetvis nej till "erbjudandet".
fritte wrote:Det du beskriver är egenskaper som alla affärsmän o affärskvinnor har, och måste ha för att överleva, det kan vara i olika grad, vissa döljer det bättre än andra, men egenskaperna finns där... tyvärr...
Här handlar det inte om överlevnad, snarare om att tjäna grova pengar snabbt. Dessa samvetslösa personer kunde lika gärna sålt "vitt pulver i liten påse" bakom ett stort träd i en skum park, om det inte vore för att det är juridiskt riskabelt.

Mvh

/ Fredrik
marqs
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by marqs »

Kanske sku det vara ett bra att ha objekt?

http://www.tradera.com/velocifiero-50cc ... _142866891" onclick="window.open(this.href);return false;

eller lite "hårt" stål från DDR till vintern...

http://www.tradera.com/Simson-Schwalbe- ... _142858436" onclick="window.open(this.href);return false;
marqs
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by marqs »

oj, vilmlar av fina scooterobjekt på tradera idag.
Riktigt längtar efter att få kasta sig ut i trafiken i femti knyck på en sån här....

http://www.tradera.com/Motordriven-Spar ... _142891398" onclick="window.open(this.href);return false;

Referenser från tidig Lambretta rörande benskyddet o så?
Mark
Nybörjare
Nybörjare

Post by Mark »

Hej! Min Vespa finns nu på Blocket...
<ingen försäljning i forumet /admin>

/Mark
1965 Vespa 150 GL
Mark
Nybörjare
Nybörjare

Post by Mark »

Oh okay. Jag trodde här fanns många länkar till Blocket...sorry!
1965 Vespa 150 GL
Woodstock

Post by Woodstock »

Mark wrote:Oh okay. Jag trodde här fanns många länkar till Blocket...sorry!
Vänta, pappa fixar... :wink:

Någon säljer en GL 150 i Lund med den fyrkantiga framlampan. Man blir allt litet sugen... :D

http://www.blocket.se/lund/Vespa_150_GL ... 344438.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Mvh

/ Fredrik
Post Reply