Hej!
På högsta växeln händer det att motorn rusar upp kortvarigt (max en sekund). Inget klonkande ljud som det borde bli om växeln hamnar i något mellanläge.
Motorn är inte trimmad utan tvärt om ganska slö och jag inbildar mig att kopplingsviren är rätt justerad.
Vad tror ni är felet....någon som varit med om samma fel?
MVH
Jonny
Koppling slirar på Primavera???
Koppling slirar på Primavera???
Primavera -69
Re: Koppling slirar på Primavera???
Hur gammal är Vespan... Har du bytt lameller
eller kopplings fjädern..
eller kopplings fjädern..
Det är en 69:a, men den har fått ny koppling. Kan detta fenomen uppstå om växellådan är felshimsad? Har nämligen bytt ett drev i lådan.
Primavera -69
Det kan inte påverka. Kopplingen sitter ju på en annan axel...Jonny wrote:Det är en 69:a, men den har fått ny koppling. Kan detta fenomen uppstå om växellådan är felshimsad? Har nämligen bytt ett drev i lådan.
Johan
Vad har du för munstycken/bestyckning...
Jag är inte säker på att det är kopplingen, men hade det varit växellådan så borde man väl kanske hört något "Klonk"?wanten wrote:Det kan inte påverka. Kopplingen sitter ju på en annan axel...Jonny wrote:Det är en 69:a, men den har fått ny koppling. Kan detta fenomen uppstå om växellådan är felshimsad? Har nämligen bytt ett drev i lådan.
Johan
Vet inte riktigt. En omodifierad 19.19 förknasare tror jag?spaxe wrote:Vad har du för munstycken/bestyckning...
/Jonny
Primavera -69
Ok en omodifierad förgasare men vilka munstycken sitter in förgasaren.
Jag tänker på vilket huvud munstycke du har..

Trodde att det fanns någon form av standard, men jag återkommer med svar på frågan då jag har haft tid att skruva isär förgasarn.spaxe wrote:Ok en omodifierad förgasare men vilka munstycken sitter in förgasaren.
Primavera -69