Jag heter Anders och bor i Kungälv.
För många, många år sedan köpte jag en Touring-60 som jag senare sålde och idag naturligtvis ångrar. Den följdes av två RALLY och en PX200.
Av olika anledningar blev jag sedan motorcyklist och mina BMW har under många år tagit mig hit och dit i Alpvärlden, de flesta pass har korsats - franska alperna och Provence har varit något jag alltid återvänt till.
Men... allt har sin tid, och på något konstigt sätt dog aldrig kärleken till Vespan, det lilla i det stora och glädjen att i lugn och ro blanda till bensinen med det där lilla "utmärkta" plastmåttet. Det var något som inte försvann, något som hela tiden fanns i bakgrunden.
För tre månader sedan gick det inte längre. Jag började söka på nätet och i förra veckan fick jag hem min vita PX200 från -86. Priset var rätt pga att "det var något med växlarna." Vi får väl se hur det går.
Jag studerade även diverse forum och fastnade för just SSK, kanske för att här kunde jag se det jag anser bör finnas i varje sammanslutning, nämligen vänlighet, hjälpsamhet och tillmötesgående. Jag är själv en förespråkare för folkgemenskap och har alltid funnit en glädje i att kunna hjälpa; det var även trevligt att se att så många från Göteborg
finns här - jag visste faktiskt inte att intresset var så stort, och så nära!

Det är min önskan att lära mig Vespan, att fördjupa mig i mekandet - förhoppningsvis kan ni här ge mig stöd då det behövs. Såklart man har mekat sina motorcyklar - men nu vänds en ny sida i tvåhjulsboken. Man är "back to the roots" - och det känns väldigt bra!
Tack, allt gott!
Anders.