ännu en "nying"

Allt off-topic, och annat kul som kanske inte alltid har med scooter att göra
Post Reply
il dude
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

ännu en "nying"

Post by il dude »

Hej!

Jag heter Anders och bor i Kungälv.

För många, många år sedan köpte jag en Touring-60 som jag senare sålde och idag naturligtvis ångrar. Den följdes av två RALLY och en PX200.
Av olika anledningar blev jag sedan motorcyklist och mina BMW har under många år tagit mig hit och dit i Alpvärlden, de flesta pass har korsats - franska alperna och Provence har varit något jag alltid återvänt till.
Men... allt har sin tid, och på något konstigt sätt dog aldrig kärleken till Vespan, det lilla i det stora och glädjen att i lugn och ro blanda till bensinen med det där lilla "utmärkta" plastmåttet. Det var något som inte försvann, något som hela tiden fanns i bakgrunden.

För tre månader sedan gick det inte längre. Jag började söka på nätet och i förra veckan fick jag hem min vita PX200 från -86. Priset var rätt pga att "det var något med växlarna." Vi får väl se hur det går.

Jag studerade även diverse forum och fastnade för just SSK, kanske för att här kunde jag se det jag anser bör finnas i varje sammanslutning, nämligen vänlighet, hjälpsamhet och tillmötesgående. Jag är själv en förespråkare för folkgemenskap och har alltid funnit en glädje i att kunna hjälpa; det var även trevligt att se att så många från Göteborg
finns här - jag visste faktiskt inte att intresset var så stort, och så nära! :) Tack även till Mikael Dunker från Gävle med husmekaniker som fick mig att känna mig "hemma" - både genom mailkontakt och telefonsamtal.

Det är min önskan att lära mig Vespan, att fördjupa mig i mekandet - förhoppningsvis kan ni här ge mig stöd då det behövs. Såklart man har mekat sina motorcyklar - men nu vänds en ny sida i tvåhjulsboken. Man är "back to the roots" - och det känns väldigt bra!

Tack, allt gott!

Anders.
Endast Dina egna erfarenheter är kunskaper -allt annat är information.
wanten
Administrator
Administrator

Re: ännu en "nying"

Post by wanten »

Välkommen!

Johan
wazobear
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by wazobear »

Hurrar ett stort Välkommen!!!

Här kommer du hitta mycket matnyttigt inför ditt nya mekande...
"Bara det har motor så...."
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy

Post by jencla »

Instämmer i välkomnandet. Det finns många scootertokar i Göteborg även om det inte är så mycket liv i våra lokala klubbar. Men en rekommendation är att du kommer till Götaplatsen kl 13 på Scooterns Dag som enligt uppgift planeras till lördag 23 september (håll koll i kalendariet). Då brukar vi vara runt 50 scootrar :D

Scooterhälsningar
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
il dude
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by il dude »

Tack för välkomnanden, jag kommer att följa Jens´rekommendation! Det ska bli spännande att få vara med om det här. Förhoppningsvis får jag även kontakt med en del av er "live!" Tack alltså! 8)

Anders.
Endast Dina egna erfarenheter är kunskaper -allt annat är information.
Peter Sundfeldt
Lärling
Lärling

Post by Peter Sundfeldt »

... och kommunkationen har i mycket hamnat på Facebook än här. Även om forumet fortfarande är bra och aktivt. Alla är ju inte med på FB, men det finns många grupper där vi lägger information.

Gothenburg Scooter Scene
Svenska Scooterklubben
Scooterholics Anonymous
Vespa Club Stockholm
Vespa Club Lund
Lambretta Club Stockholm
Lambretta Club Malmö

För att nämna några.

Som exempel insåg jag att jag la upp bilder från helgens Mods vs Rockers i Sthlm på FB och delade med några av ovan nämnda och någon till. Vad faen, att jag inte tänkte på lägga upp bilder här!? Det borde jag ju göra.
Jo, jag vet, man kan göra det ganska enkelt. Men då måste man spara ner dem till jättesmå, och ladda upp dem en i taget, det är väl därför jag är trög med den processen. Eller upp med dem på någon annan bildsajt. Och länka!

Annars så... välkommen i gänget. Tillbaks, måste man väl tillägga.
/Peter Sundfeldt

1958 TV175
1959 Touring GL 150 (200)
1964 Li 125 Special (256)
1965 TV 175 (200)
1970 DL125 (200)
Post Reply