hum min nya 30mm delorto med reed funkar inte... går en stund men sen går motorn bara sämre och sämre tills den är kall igen. körde idag en sträcka på en och en halv mil, gick lite konstigt ibland men inget som inte gick att få bukt på med lite mer eller mindre gasande. ett par timmar senare skulle jag köra hem men efter ett par km började den gå riktigt knackigt typ som att den tände på tionde slaget eller gick riktigt surt. reedsystemet känns väldigt oseriöst med ett insug i gummi som skruvas fast mot ventilen som i sin tur har en riktig alu-hållare. kan tjuvluft vara problemet? varför känns det isf värmerelaterat! jag kan byta tillbaks till men pålitliga 24 gasare men vill gärna få bukt på denna iaf.
på 30mm går det ut en liten tapp som det ser ut som en liten slang passar på på bägge sidor! vad är dessa till för?
Bekymmer med 30 mm Dell'Orto
-
- Lärling
Re: Bekymmer med 30 mm Dell'Orto
Vad har du för reed och insug?
Den tappen är ett skvallerrör, lutar du på förgasaren helt så rinner soppan ur
Den tappen är ett skvallerrör, lutar du på förgasaren helt så rinner soppan ur
[url=http://mondostyle.se]MONDO SS[/url]
varför skall man inte kunna luta förgasaren? jag köpte detta kitt http://www.sip-scootershop.com/EN/Produ ... +_40120000" onclick="window.open(this.href);return false;
igår när jag fått hem vespan på släp och provade startade den på första kicken. jag gasade på och när den blev värm bara dör den. provade utan reedventilen med samma resultat.
innan i sommar när jag kört med 20/20 och 24/24 har jag gjort egna topplockspackningar i papp vilket har funkat, med 30n har det blivit för värmt bägge gånger jag provat så igår fick jag tag på en alu för en annan hoj som jag satte dit. något stor 65 mm mot min 63 kolv men det tycker jag inte borde ha nån betydelse. innan har jag kört med polinitopp men nu satte jag dit en dr som jag planade ner till samma avstånd i och med att den nya packningen var 0,4 mm tjockare än minna pappers dito. alun = 1,2mm. jag uppmätte kompet innan jag körde igår och gjorde om nu igen med samma värden. anser därmed att det är tätt där.
kommer ni på nått? och värför har dom satt justerskruvarna på den sidan som man inte kommer åt?
mvh emil
igår när jag fått hem vespan på släp och provade startade den på första kicken. jag gasade på och när den blev värm bara dör den. provade utan reedventilen med samma resultat.
innan i sommar när jag kört med 20/20 och 24/24 har jag gjort egna topplockspackningar i papp vilket har funkat, med 30n har det blivit för värmt bägge gånger jag provat så igår fick jag tag på en alu för en annan hoj som jag satte dit. något stor 65 mm mot min 63 kolv men det tycker jag inte borde ha nån betydelse. innan har jag kört med polinitopp men nu satte jag dit en dr som jag planade ner till samma avstånd i och med att den nya packningen var 0,4 mm tjockare än minna pappers dito. alun = 1,2mm. jag uppmätte kompet innan jag körde igår och gjorde om nu igen med samma värden. anser därmed att det är tätt där.
kommer ni på nått? och värför har dom satt justerskruvarna på den sidan som man inte kommer åt?
mvh emil
fasen jag har nog ett kompbekymmer iaf. tog fram klockan igen och fick fram 95 psi och 105 med olja. satte dit polinitoppen och fick 80 respektive 90 med olja. gjorde en ny papp-packning och fick fram 124 och 145 med olja på dr-toppen. pappret är som sagt tunnare så att det blir ett högre komp där är kanske inte så konstigt men det varkar som att ringarna är slitna. dom har nog inte gått mer än 3-4 hundra mil så jag tycker det är lite skumt. har kört med 4% blandning hela tiden. hur som hällst får jag nog göra en liten beställning på ringar och riktig topppackning. tycker det är skumt att man inte får med denna när man köper cyll-kitt som enligt anonsern skall va kompletta med alla packningar. frågan kvarstår om förgasarkittet funkar som det ska eller om ett annat reed bör ingå i beställningen? jag har varken portat blocket eller veven för denna förgasaren ännu.