Känner ett litet sug av att dra ihop en lördagstur några helger framåt utanför Sthlm men undrar om någon dyker upp, för ett par år sedan så ordnade jag och Mavio några stycken men den senaste var kanske lite ambitiös med årstiden för att tro att många skulle komma, 1:a November och -2 grader.. Då dök det endast upp en tapper scooterist
Tänkte ordna ihop något med fika och bensinstopp ihopsytt med kurviga och natursköna vägar som alla kan hänga med på oavsett scooter bara man kan hålla en marschfart på runt 50. Några som är sugna på att hänga med eller ska jag strunta i det hela?
För rätt stämning se här t.ex: http://www.scooterklubben.com/forum/vie ... f=2&t=1164" onclick="window.open(this.href);return false;
Drg 200
Tph 173
"Ni ska inte hålla på med sånt där, det håller inte"
...låter toppen. Om jag stannar hemma någon dag innan så att min käraste kan ta en "day off ifrån småbarnsfamiljen" och dra in till storstaden, så får jag säkerligen dispans - är grym sugen på en ride-out..har kört på tok för litet i år.
marre wrote:Känner ett litet sug av att dra ihop en lördagstur några helger framåt utanför Sthlm men undrar om någon dyker upp, för ett par år sedan så ordnade jag och Mavio några stycken men den senaste var kanske lite ambitiös med årstiden för att tro att många skulle komma, 1:a November och -2 grader.. Då dök det endast upp en tapper scooterist
Det var ju en jättefin tur!
På Scooterns i dag i lördags blev det lite platt fall för min del när vi skulle köra genom stan till Riddarholmen pga växelvajern hade hoppat loss och jag bara hade ettan kvar att köra max 25 km/t med (det är ju en vespa 50). Hoppas nu på möjlighet till en ny tur med bättre lycka.
/Aryan
Etanolkonverterad V50 '67
Snart etanolkonverterad TV175II '61
Elektrisk Peugeot Scootelec '99, som nu fått LiFePO4 batterier
fritte wrote:Enligt TV4 blir det ingen snö imorgon, men +20 Celsius, så det vore kanske en lämplig lördag??
Jag tar gärna en tur i morgon även om inte "Marres rideout" blir av just imorgon.
Jag sitter på Skåningen (Skånegatan 92 för den som inte vet) klockan 13.00 imorgon Lördag 31/9. Om någon vill ändra tid eller plats är det inga problem!
Har inga särskilda önskemål om färdväg/resmål, det kan vi diskutera där och då.
/Johan
GS150 Corsa
GS 160 -64
Touring -59
"Sist men icke minst - låt Er goda vän VESPAN utföra något. Det tycker den om. Den är byggd för det."
fritte wrote:Enligt TV4 blir det ingen snö imorgon, men +20 Celsius, så det vore kanske en lämplig lördag??
Jag tar gärna en tur i morgon även om inte "Marres rideout" blir av just imorgon.
Jag sitter på Skåningen (Skånegatan 92 för den som inte vet) klockan 13.00 imorgon Lördag 31/9. Om någon vill ändra tid eller plats är det inga problem!
Har inga särskilda önskemål om färdväg/resmål, det kan vi diskutera där och då.
/Johan
Perfekt! Är där 13:00(om jag hittar till Skåningen)