Som om clutch-seal er røket, men ikke bensin i gear-olje

För alla sorters trimfrågor, vare sig det gäller racing eller gatulegala maskiner.
Post Reply
Svint1
Lärling
Lärling
Posts: 556
Joined: Wed 22 Jun 2005, 11:24
Location: Norway
Contact:

Som om clutch-seal er røket, men ikke bensin i gear-olje

Post by Svint1 »

Heisann!

Har røket på et lite dilemma her i vest...


Var ute å kjørte Bastard'en her om dagen og trodde jo at simmerringen var røket på clutch-siden. Dette da scooteren gikk dårlig, dvs starter fint når kald og går reint intill den blir varm, da "jukker og fjusker" den slik som de gjør når clutch-sealen er røket :evil:


Pga arbeid på SS'en, har jeg ikke tappet olje av Bastard'en før i går kveld.

Men da var oljen perfekt!
Fortsatt gyllen og fin, og totalt uten bensin! :lol:



Så hvorfor oppfører motoren som om simmerringen er røket på clutch-siden?

Mvh Ø







Noen forslag?
1965 Vespa 180 SuperSport (Quattrini M244)
1971 Vespa 90 Racer (Quattrini M1L60 RR)
1987 Vespa PX200GS (Polini 208)
Hedge
Trollkarl
Trollkarl
Posts: 1595
Joined: Tue 23 Sep 2003, 16:39
Location: Stockholm

Re: Som om clutch-seal er røket, men ikke bensin i gear-olje

Post by Hedge »

Kan det vara tätningen på svänghjulssidan som gett upp?
Svint1 wrote:Heisann!

Har røket på et lite dilemma her i vest...


Var ute å kjørte Bastard'en her om dagen og trodde jo at simmerringen var røket på clutch-siden. Dette da scooteren gikk dårlig, dvs starter fint når kald og går reint intill den blir varm, da "jukker og fjusker" den slik som de gjør når clutch-sealen er røket :evil:


Pga arbeid på SS'en, har jeg ikke tappet olje av Bastard'en før i går kveld.

Men da var oljen perfekt!
Fortsatt gyllen og fin, og totalt uten bensin! :lol:



Så hvorfor oppfører motoren som om simmerringen er røket på clutch-siden?

Mvh Ø







Noen forslag?
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
==============================
Svint1
Lärling
Lärling
Posts: 556
Joined: Wed 22 Jun 2005, 11:24
Location: Norway
Contact:

Re: Som om clutch-seal er røket, men ikke bensin i gear-olje

Post by Svint1 »

Nei, har sjekket den.
Det er tørt og fint rundt den.
Hedge wrote:Kan det vara tätningen på svänghjulssidan som gett upp?
Svint1 wrote:Heisann!

Har røket på et lite dilemma her i vest...


Var ute å kjørte Bastard'en her om dagen og trodde jo at simmerringen var røket på clutch-siden. Dette da scooteren gikk dårlig, dvs starter fint når kald og går reint intill den blir varm, da "jukker og fjusker" den slik som de gjør når clutch-sealen er røket :evil:


Pga arbeid på SS'en, har jeg ikke tappet olje av Bastard'en før i går kveld.

Men da var oljen perfekt!
Fortsatt gyllen og fin, og totalt uten bensin! :lol:



Så hvorfor oppfører motoren som om simmerringen er røket på clutch-siden?

Mvh Ø







Noen forslag?
1965 Vespa 180 SuperSport (Quattrini M244)
1971 Vespa 90 Racer (Quattrini M1L60 RR)
1987 Vespa PX200GS (Polini 208)
Post Reply