Det har regnat hela dagen och det slog mig just att min Touring -59 står utomhus utan sin hastighetsmätare på plats.
Jag antar att vattnet som rinner ner i gaffeln rinner ut i andra änden, men det som letar sig in i kabelkanalerna hamnar väl längst ner i ramen, under plastskyddet under tanken?
Frågan är om jag ska plocka isär för att låta det torka upp ordentligt och om det i så fall räcker med att ta bort tanken och plastskyddet, eller om jag ska leta vatten på andra ställen också?
Regn i ramen på en Touring
Regn i ramen på en Touring
mvh
Johnny, Hjärup
Touring 200 -59
PX 200 -84 (donatorn)
Johnny, Hjärup
Touring 200 -59
PX 200 -84 (donatorn)
Re: Regn i ramen på en Touring
Det dunstar när solen kommer fram! 

Ah, till våren då?fritte wrote:Det dunstar när solen kommer fram!

mvh
Johnny, Hjärup
Touring 200 -59
PX 200 -84 (donatorn)
Johnny, Hjärup
Touring 200 -59
PX 200 -84 (donatorn)
Hålen runt styrhuvudet är väl rätt små, kanske totalt 3 kvadratcm. Om det regnar 10 mm så har du 3 cl vatten i ramen, om det är torrt ute så dunstar det rätt snart. Även när man tvättar o spolar av Vespan tränger fukt in i chassit, men den tål det.Johnny L wrote:Ah, till våren då?fritte wrote:Det dunstar när solen kommer fram!

Jag bara älskar dina uträkningar och klurigheter, fritte! Tack för att du förgyller min forumtillvaro!fritte wrote:Hålen runt styrhuvudet är väl rätt små, kanske totalt 3 kvadratcm. Om det regnar 10 mm så har du 3 cl vatten i ramen, om det är torrt ute så dunstar det rätt snart. Även när man tvättar o spolar av Vespan tränger fukt in i chassit, men den tål det.Johnny L wrote:Ah, till våren då?fritte wrote:Det dunstar när solen kommer fram!
OBS! Ingen ironi avsedd, jag är "bara" 36 och önskar redan att jag hade mer av den där klurigheten kvar i mig!

mvh
Johnny, Hjärup
Touring 200 -59
PX 200 -84 (donatorn)
Johnny, Hjärup
Touring 200 -59
PX 200 -84 (donatorn)
Tack Jonny L för dina fina vänliga ord!!!