Har försökt få igång min nyrenoverade Super Sport men inte riktigt lyckats.
Jag har god kompression, fin blå gnista, bensin i cylindern och tändningen ställd rätt (någorlunda i alla fall).
Ett par gånger har den puttrat igång och gått i 15-20 sekunder och då endast på fullgas. Jag har provat att demontera dödarkabeln för att vara säker på att den inte ligger och jordar men ingen skillnad. Ibland när jag kickat en stund skjuter den till med en rejäl smäll i avgassystemet.
Jag har gått igenom motorn och monterat nya packboxar och den är överlag i ganska gott skick. Det enda jag känner mig en smula osäker på är om kolven är korrekt monterad. Vilket håll ska pilen peka åt? Någon kunnig person kanske kan titta på den här bilden och säga rätt eller fel:

Eftersom det här är mitt första vespabygge så känner jag att jag famlar lite i blindo här. Tex vet jag ingenting om förgasaren. Kan någon tex tipsa mig om grundinställning på blandskruven. Utskruvad 1 1/2 varv månne?
Tvåtaktare är ju inte direkt raketforskning och med komp, gnista och soppa borde den ju i alla fall gå ingång hyfsat.
Kan man tycka.
I länken nere i min signatur kan den som är intresserad se bilder från själv renoveringen.
Börjar få träningsvärk i kick-benet så mitt hopp står nu till er kloka och erfarna scooterister där ute!
med vänlig hälsning,
simon