Google+ är purfärskt och en stark konkurrent till facebook. Med tanke på Googles styrka med externa program, dokument, kartor mm som kommer bli implementerade med systemet, är det intressant för oss scooterister.
Vi kan dela tekniska dokument, bilder och rutter, förutom vanligt scootersnack.
Jag tror inte att det blir någon konkurrens med detta forumet, men väl ett komplement.
Skapa en krets som heter "Scootervänner" och lägg till dina scootervänner där.
Jag kan tänka mig att vara samordnare och sitter på invites till Google+.
Finns intresse, så maila mig på gpost.se(at)gmail.com
Scootervänner på Google+
Scootervänner på Google+
Go classic, not plastic
Re: Scootervänner på Google+
Tja, facebook funkar ju väldigt bra med och där finns dom flesta redan!
-
- Lärling
Re: Scootervänner på Google+
Jag tror precis som du Martin att Google+ kommer bli en spelare att räkna med inom en snar framtid.
Internet har ju sedan tidigare visat sig vara ganska snabbrörligt och folk är inte speciellt trogna sina gamla kärlekar när något nytt dyker upp. Jag reggade ett konto härom dagen och kan väl inte precis påstå att jag hunnit sätta mig in i hur det fungerar än. Det känns inte som det kanske är en helt färdig produkt ännu.
Men tanken på att ha olika kretsar tror jag kommer passa mig alldeles utmärkt. Man behöver inte dela allt med alla och man behöver inte heller få veta allt som alla skriver.
Man kan precis som du skriver ha en scooterkrets som enkelt och ledigt mest handlar om scootertjöt medan frågor på det mer personliga planet hålls till en lite mindre grupp nära vänner.
Däremot håller jag inte med dig om att det inte skulle vara en konkurrent till detta forumet. Jag är helt övertygad om att de sociala medierna är stora konkurrenter till både denna typen av forum och även till personliga hemsidor.
Jag tror många tycker det känns enklare och mer otvunget att slänga upp en bild eller en fråga på facebook efter en kväll i garaget, än att posta här.
Forumet har ju ett mer uttalat regelverk.
Tyvärr kan det nog innebära att mycket god information kommer stanna inom stängda dörrar.
Men å andra sidan, jag har haft fel förr.
/ Tomas
Internet har ju sedan tidigare visat sig vara ganska snabbrörligt och folk är inte speciellt trogna sina gamla kärlekar när något nytt dyker upp. Jag reggade ett konto härom dagen och kan väl inte precis påstå att jag hunnit sätta mig in i hur det fungerar än. Det känns inte som det kanske är en helt färdig produkt ännu.
Men tanken på att ha olika kretsar tror jag kommer passa mig alldeles utmärkt. Man behöver inte dela allt med alla och man behöver inte heller få veta allt som alla skriver.
Man kan precis som du skriver ha en scooterkrets som enkelt och ledigt mest handlar om scootertjöt medan frågor på det mer personliga planet hålls till en lite mindre grupp nära vänner.
Däremot håller jag inte med dig om att det inte skulle vara en konkurrent till detta forumet. Jag är helt övertygad om att de sociala medierna är stora konkurrenter till både denna typen av forum och även till personliga hemsidor.
Jag tror många tycker det känns enklare och mer otvunget att slänga upp en bild eller en fråga på facebook efter en kväll i garaget, än att posta här.
Forumet har ju ett mer uttalat regelverk.
Tyvärr kan det nog innebära att mycket god information kommer stanna inom stängda dörrar.
Men å andra sidan, jag har haft fel förr.
/ Tomas
Vespa
Touring -57
GS150 -58
GS150 -60
GS160 -63
Rally200
PX200
GTS300 -16
Lambretta
TV175 -61
LD125 -54