Skootertur Göteborg

Annonsera och diskutera svenska träffar här.
karl
Nybörjare
Nybörjare

Skootertur Göteborg

Post by karl »

Lördag 23/7 kl 1100 kör vi en tur. Samling vid Stigs center. Blir vädret okey kör vi en sväng och stannar nånstans för en fika. Finns ett intresse så samlas vi varje lördag på samma plats för en tur. Då kan man komma när man har lust och stanna hemma när lusten iinte infinner sig, Hoppas vi blir några nu på Lördag.
mvh Karl.
TMax500
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Re: Skootertur

Post by TMax500 »

Bra initiativ! Är själv bortrest 23/7, men har mailat några andra gossar om den här körningen. Hoppas att ni blir några stycken!
Float like a butterfly, sting like a bee

Kawasaki J300
Triumph Thruxton
Triumph Sprint ST
Triumph Tiger 1050

Tidigare:
Yamaha YP 125 - såld
Yamaha TMax 500 - såld
Aprilia SportCity 200 - såld
Piaggio X9 180 - såld
GileraGP800
Nybörjare
Nybörjare

Post by GileraGP800 »

Strålande Karl.
Jag kommer med min gilera, skall försöka hålla vädergudarna på gott humör.
// Micke
TMax500
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by TMax500 »

Får tyvärr hoppa över morgondagens (30/7) tur. Är bra sugen på att köra lite - och att träffa er andra - men måste prioritera en utflykt med familjen. Mitt intresse för samåkning kvarstår, men timingen är inte rätt i morgon... :(

Kawasaki J300
Triumph Thruxton
Triumph Sprint ST
Triumph Tiger 1050

Tidigare:
Yamaha YP 125 - såld
Yamaha TMax 500 - såld
Piaggio X9 180 - såld
GileraGP800
Nybörjare
Nybörjare

Post by GileraGP800 »

Halojs.

Det blev en lite tur i solen den 30:e, vi for inåt landet och hamnade på ett mysigt ställe strax ovanför borås som heter Unos Djur.

Kan varmt rekomenderas om ni missat detta ställe:
http://www.unosdjur.com Koordinater: 57.8175N , 12.8804 E

Image
TMax500
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by TMax500 »

Hade gärna hängt på i morgon lördag! Men turerna har hittills krockat med andra inbokningar till 100 %; bortrest, "måste-grejor" med familjen, andra inbokningar. Har alltså missat samtliga, vilket är himla trist… :(

Nu på lördag skall jag t ex på en Triumph-tur (inbokad sedan nära en månad) runt Borås-Ulricehamn. Den ser mycket bra ut på kartan och kanske kan man upprepa den turen senare med scootergänget?

Nästa lördag 20/8 är jag inbokad på endurokörning. Svårt att flytta på, då vi är flera personer, inlånade cyklar mm som är involverade.

Intresset kvarstår, mao, men min kalender är kinkig. Fast man skall väl inte klaga, det vore värre att vara helt sysslolös! :-)

Kawasaki J300
Triumph Thruxton
Triumph Sprint ST
Triumph Tiger 1050

Tidigare:
Yamaha YP 125 - såld
Yamaha TMax 500 - såld
Piaggio X9 180 - såld
H12
Nybörjare
Nybörjare

Post by H12 »

Ett tips e att själv boka upp tex en lördag när du själv kan scootra å lägg ut plats å datum alternativt säga till när man dyker upp.

Kör försiktigt å ha en trevlig helg
Bloggar å rullar på "På rull med Bajen Vespan" 300 å Bajen Bucklan PX
TMax500
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by TMax500 »

Jag har kommit loss i morgon! :) Ses på Stigs Center kl 11!

Kawasaki J300
Triumph Thruxton
Triumph Sprint ST
Triumph Tiger 1050

Tidigare:
Yamaha YP 125 - såld
Yamaha TMax 500 - såld
Piaggio X9 180 - såld
GileraGP800
Nybörjare
Nybörjare

Post by GileraGP800 »

Den 20:e/21:e kör jag samt 3 till askesunds turen, så blir ingen stigscenter den 20:e för oss 3.
Helgen därpå 27:e kommer jag till stigscenter turen om vädret ser okej ut

// Micke, Gunnar, Karl, Björn.
TMax500
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by TMax500 »

Det blev en tur igår, trots att initiativtagarna var bortresta! :) Jag, en XMax och en Burgman 650 tog en tur åt nordost/ost.

E45 norrut (transportsträcka) till Alafors. Därifrån svängde vi österut riktning Alingsås och tog den riktigt fina hojvägen till Östad vid Mjörn. Vidare väg 190 (transportsträcka) till Brobacka där vi fikade. Bra fika i fin mljö, men ohyggligt långsam servering. Sedan tar de inte kort, utan bara kontanter...

Svängde sedan in öster om sjön Anten - Långared, Loo, Erska till Sollebrunn. Det är en riktigt fin sträcka, klart körvärd!

Från Sollebrunn till Alingsås (transportsträcka) och vidare ett litet stycke på väg 180 mot Borås (transportsträcka) innan vi svängde mot Ödenäs och vidare mot Hindås (fin hojväg). Efter Hindås, mot Rävlanda (transportsträcka) och sedan mot Hällingsjö (kanonväg, men alldeles för kort...)

Lämnade Hällingsjö och körde mot skylten Lindome, svängde av vid Inseros mot Eskilsby och tog sedan mot Härryda - ännu en toppensträcka! (Efter Inseros/Eskilsby kan man man kan svänga mot Landvetter också, men vägen mot Härryda är mycket roligare.) Väl i Härryda tog vi gamla Boråsvägen hem, via Landvetter, Landvettersjön, Mölnlycke, Kallebäck och hemåt igen i eftermiddagssolen.

C:a 22 mil blev det, från starten vid Stigs Center och hem igen. Fin tur! Tack XMax och Lennart för trevligt sällskap!

Kawasaki J300
Triumph Thruxton
Triumph Sprint ST
Triumph Tiger 1050

Tidigare:
Yamaha YP 125 - såld
Yamaha TMax 500 - såld
Piaggio X9 180 - såld
karl
Nybörjare
Nybörjare

Post by karl »

Bra jobbat ulf. Skoj att det dök upp nån mer.Själva var vi 4 st och vi hade kalasväder och en riktigt fin körning vi syns om vädret tillåter på lördag. mvh Karl.
GileraGP800
Nybörjare
Nybörjare

Post by GileraGP800 »

Försöker titta bort till stigs C vid 11 den 27:e om det inte regnar, peter smög över min post till riktiga skoterturs forumet med mer info om en tur de skall göra så fyrtaktarna kan ju haka på dem om vi blir några stycken.
TMax500
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by TMax500 »

Det blev en tur igår, trots vädret. När regnet lade av strax efter kl. 10 var vi ett par entusiaster som trodde att det skull blir en torr och fin eftermiddag. Det blev det inte. :)

Jo, det började bra. Men efter 6-7 mil, på Tjörn, kom regnet tillbaka med besked. Sedan regnade det resten av turen (kanske 18-19 mil totalt?). Men det blev en bra tur ändå!

Vi tog "lilla vägen" över Kornhall-Lycke-Tjuvkil-Vävra-Solberga-Stora Höga osv vidare mot Tjörn. Bra fika på Sundsby säteri (http://www.kaffehuset-sundsby.se/default.asp" onclick="window.open(this.href);return false;). På plats fanns även Porsche 356-klubben som hade någon form av aktivitet. Mycket ögongodis att kika på! Å tillbaka igen via Ytterby och en liten utvikning förbi Kongahälla (http://sv.wikipedia.org/wiki/Kungah%C3%A4lla" onclick="window.open(this.href);return false;).

Vi tänkte även tanken att hälsa på tvåtaktskillarna och -tjejerna i Olofstorp (se separat tråd), men allt regnande gjorde att vi till slut avstod...

Kawasaki J300
Triumph Thruxton
Triumph Sprint ST
Triumph Tiger 1050

Tidigare:
Yamaha YP 125 - såld
Yamaha TMax 500 - såld
Piaggio X9 180 - såld
karl
Nybörjare
Nybörjare

skoterturer göteborg

Post by karl »

Lördag 3 september blir det skapligt väder så då syns vi kl1100 vid stigs center för en tur. alla som äger en skoter är välkomna.
mvh Karl.
TMax500
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Re: Skootertur Göteborg

Post by TMax500 »

Efter att ha kört två lördagar (mycket trevligt!) så får jag skolka nu på lördag.
Orsak: Triumph-tur i Bohuslän! Så jag ligger inte och latar mig... :)

// TMax 500
*som får nya däck i morgon!*

Kawasaki J300
Triumph Thruxton
Triumph Sprint ST
Triumph Tiger 1050

Tidigare:
Yamaha YP 125 - såld
Yamaha TMax 500 - såld
Piaggio X9 180 - såld
GileraGP800
Nybörjare
Nybörjare

Post by GileraGP800 »

Försöker droppa förbi 3:e om det inte ösregnar
karl
Nybörjare
Nybörjare

Stigs Center 11,00 lördag.

Post by karl »

Fint väder väntas till Lördag så då blir det en Scootertur som vanligt på Lördagar. Stigs center kl 11,00.
Möt upp så fårvi en fin tur.
Karl-
TMax500
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by TMax500 »

Det blev en sväng idag också! I mulet och +15, trots att SMHI (de skurkarna!) så sent som kvällen före talade om sol och +18... Upp norrut i Göta älv-dalen, på småvägar öster om älven. Fika i Trollhättan. Hem på "El Clasico" dvs gamla landsvägen väster om älven. Fin tur på fina vägar, strax över 20 mil totalt.

Kawasaki J300
Triumph Thruxton
Triumph Sprint ST
Triumph Tiger 1050

Tidigare:
Yamaha YP 125 - såld
Yamaha TMax 500 - såld
Piaggio X9 180 - såld
GileraGP800
Nybörjare
Nybörjare

Post by GileraGP800 »

Missade denna lördagen.. men hösten är lång ^^
karl
Nybörjare
Nybörjare

Stigs center 11,00 lördag 17 september.

Post by karl »

Nu på Lördag 17 sep kör vi en runda igen. Nu vill jag se att det dyker upp lite nytt folk. Vi kör cirka 20 mil beroende på vädret. Möt upp.
wY
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Re: Stigs center 11,00 lördag 17 september.

Post by wY »

karl wrote:Nu vill jag se att det dyker upp lite nytt folk.
"nytt folk", jomen det är jag ju, och lite hemlighetsfullt kodat ... var ??? få se, rubriken, Stigs Center, måste vara mer än välkänt, jojo! egen hemsida, ajdå, framkörning 50mil, får stå över den här gången, måste vara här:
Image
har: Honda Innova 125i (0,16/mil), Honda Jazz (NSS 250 A)
haft: Peugeot Looxor 100cc, Kymco Grand Dink 125, Viarelli 250, Kymco Xciting 250 AFI, Kymco Downtown 300i ABS
TMax500
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by TMax500 »

Kom igen nu wY, vad är 50 mil en vacker höstdag? Rent nöje! :) Du är mycket välkommen!

Den här tråden riktar ju sig (mest) till dem som kör scooter runt Göteborg och här i trakten är Stigs Center ganska välkänt. Bl a som ett ställe där ungarna köper smuggelsprit av utländska långtradarchaufförer. Om det nu är ett argument för eller emot att ses här, får vara upp till var och en att avgöra! :)

Kawasaki J300
Triumph Thruxton
Triumph Sprint ST
Triumph Tiger 1050

Tidigare:
Yamaha YP 125 - såld
Yamaha TMax 500 - såld
Piaggio X9 180 - såld
kamikazekalle
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by kamikazekalle »

Jag är äckligt förkyld, och kan tråkigt nog inte dyka upp i morgon som jag hade tänkt. Hur blir det nästa helg? Vi som kör nya grejer eller annat icke godkänt för Scooterns Dag borde väl hitta på något eget? Kanske ockupera Götaplatsen och vägra flytta på oss när "dom andra" kommer dit klockan 15:00? Nä, man ska väl vara snäll... :D
GileraGP800
Nybörjare
Nybörjare

Post by GileraGP800 »

Har lite saker spikade på eftermiddan fast en lagom tur o lite kaffe i solen skall jag allt hinna med, blir det lång tur kanske jag smiter lite tidigare men det löser sig.. :mrgreen:
karl
Nybörjare
Nybörjare

Lördag 24/9 11,00 saml Stigs Center sen Skoterns dag Göta pl

Post by karl »

Stigs Center 11,00 som vanligt kör vi en runda. Sedan åker vi till Göta platsen kl 15,oo för skoterns dag, Sedan kör vi i karavan genom stan. Hoppas vi blir ett lika gott gäng som idag 17/9.
mvh Karl
Post Reply