Halloj
Söker förtvivlat efter en Vespa-mekare i Lund/Malmö-området. Företag eller en försigkommen privatperson som vill göra sig en extra hacka. Gäller en Vespa PK50XLS som jag har fallit pladask för men som har stått en massa år och inte vill vakna till liv. Är ingen höjdare alls på mekandets ädla konst.
Tack på förhand
Vespamekare Lund/Malmö
Re: Vespamekare Lund/Malmö
"Skotte" nere på Lugnet finns inte kvar (inte ens huset) & Sparrholms har konkat, så tyvärr, det som en gång var säkrra kort gäller inte längre. Vart tar världen vägen?
Sedan fanns han på Cykelhörnan vid Värnhem som var en jäkel på att fixa äldre tvåtaktsmotorer fast han sålde cyklar, och kunde övertalas att ta sig an en Vespa om man kom dit vid rätt tillfälle. Men han gick i pension för ett par år sedan, så nu finns inte den möjligheten mer. Du känner ingen, i Lund helst, som vill visa lite barmhärtighet och samtidigt dryga ut sommarkassan något? Himla surt att äntligen ramla på maskinen man velat ha länge och den inte vill starta.OlleM wrote:"Skotte" nere på Lugnet finns inte kvar (inte ens huset) & Sparrholms har konkat, så tyvärr, det som en gång var säkrra kort gäller inte längre. Vart tar världen vägen?
Ja, tänk när det fanns Vespa service i Malmö, vår härliga Skotte som man kunde få hjälp av nästan dygnes alla timmar. Nu finns det ingen med sådan service. De få som finns i Skåne är Scooterpunkten i Helsingborg och Pero i Malmö.
Menar du att PERO (Persson & Rosander) finns kvar? Som hade delar till min moped, Express Radexi (som inte finns kvar). Nostalgi
PERO finns kvar i Malmö, nära Caroli, men det är en ung kille som vet att ta betalt som driver det hela nu. Jag tror inte att han är så pigg på att pyssla med äldre maskiner heller. För att återgå till min ursprungliga fråga, ingen vänlig själ här i närheten som är sugen på att hjälpa till att väcka en fin äldre dam till liv?OlleM wrote:Menar du att PERO (Persson & Rosander) finns kvar? Som hade delar till min moped, Express Radexi (som inte finns kvar). Nostalgi