Plockade på en Pinasco 177 + Sip Road på min gamla Touring 59'a, och skulle egentligen
skruvat på en ny 20/20 också.
Förgasaren fick till min stora besvikelse inte plats i luftburken! För fet!!!
Nåja. Jag skruvade på resten, cylinder, kolv, topp och Sip-blåset.
Bestyckade om original-sunk-förgasaren till 125, ställde tändningen på 17 grader och
sparkade igång den gamla Touringen. Två kickar räckte!
Det blev ett jäkla drag i den burken!

Eh, nästan då. Lät den aldrig varva ur. Jag vet...inkörning...mutter mutter....
Den gick dock upp till 80 på ca 3/4-gas utan bludder eller effektskillnader på olika varvtal.
Sip Road ger i mitt tycke ett ganska mäktigt muller för att sitta på en liten tvåtaktare.
Och....den behövde faktiskt inte moddas någonting för att passa - bolt on!
Pinascon var lättmonterad och ger ett intryck att vara bra bearbetad
med tanke på att det inte fanns några vassa kanter att ge sig på innan montering.
Då är ju min fråga till den församlade kunskapsbanken:
Hur vet jag att jag bestyckat rätt?
Skall jag börja på 140 och gå neråt tills den går rent eller kan det räcka med 120-125?
Att jag slängde på ett 125 var bara mellan tummen och pekfingret och det verkar funka
bra med tanke på att den går jämt och fint utan fyrtakt och bludder.
Tips? Jag vill inte gärna ha ett förargligt värmenyp på 9-milarundan på lördag

//Mats