God afton, kamrater.
Här kommer en fråga som säkert ter sig basal för gamla rävar.
Ett återkommande tips jag stött på är att strunta i gammel-look när jag byter spole och istället satsa på en ny och fresh variant som skall passa till det mesta från V50 till Rally 180.
Jag har köpt nya spolen och modifierat fästet för att kunna skruva fast den, men upptäcker då att jag har fått en kabel för mycket från svänghjulet.
Gamla spolen hade två kablar (svart och röd vill jag minnas), med vars en anslutning. Den nya har bara en kontakt. Hur löser jag det?
Skall någon av dem bortrationaliseras och i sådant fall vilken? Skall den ena jordas och var är i sådant fall lämpligt att göra detta?
Hur får jag min nya spole att passa på Touring 57:an?
Hur får jag min nya spole att passa på Touring 57:an?
"Kom arbetslust och träng dig på, här skall du motstånd finna!" / Solan Gundersen, Flåklypa 1975
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
VGL1T -57
VLA1T -63
VNS5T -64
VLB1T -68
VSX1T -83
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
VGL1T -57
VLA1T -63
VNS5T -64
VLB1T -68
VSX1T -83
Re: Hur får jag min nya spole att passa på Touring 57:an?
Ja jord. Jag har satt min med bulten mellan fläktkåpan och blocket.
/Clas
Re: Hur får jag min nya spole att passa på Touring 57:an?
Ok.
Så den röda kopplas till polen på spolen och den svarta jordas mot blocket.
Tack, så mycket för snabbt svar.
Så den röda kopplas till polen på spolen och den svarta jordas mot blocket.
Tack, så mycket för snabbt svar.
"Kom arbetslust och träng dig på, här skall du motstånd finna!" / Solan Gundersen, Flåklypa 1975
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
VGL1T -57
VLA1T -63
VNS5T -64
VLB1T -68
VSX1T -83
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
VGL1T -57
VLA1T -63
VNS5T -64
VLB1T -68
VSX1T -83