
På en skala från ingenting till att dela motorn.....vad hade ni gjort?
Först, vad ska du med stänka till? Du behöver ingen för besiktning eller Farbror Blå om du nu funderar i de banorna. En Primavera har en smäcker, stolt och vacker bakdel som gör sig allra bäst "au naturelle"...Jonny wrote:Tack Fredrik...inte minst för din avdömning om stänkan och den hamnar härmed i runda arkivet. Jag har en original i dåligt skick som jag nog kan få tillräckligt fin.
Insugsröret har jag med viss möda redan fått bort. Hoppades att papperstussen skulle vara synlig/åtkomlig, men så bra var det inte. Min bedömning är att pappret inte kan skada motorn och att det löses upp/hackas/förbränns med tiden....bara jag får igång motorn. Ångestbeslutet är ju om jag ska fortsätta arbetet med risk för att tvingas ta isär allt senare, vilket ju givetvis blir krångligare när el och vajrar är anslutna och justerade.
/Jonny