Växellådsstrul P200

För alla frågor rörande renovering av fordon. Främst till originalskick. Ej Vespa Smallframe!
Post Reply
Manne
Drömmare
Drömmare

Växellådsstrul P200

Post by Manne »

När jag skulle byta växellådsolja på min P200 (-01:a) bar det sig inte bättre än att en bit ventilgummi, som jag hade längst fram på den spruta jag använde för att fylla i oljan, försvann in i växellådan. Gummibiten är ca tre cm lång. Vad göra? Måste jag plocka isär allting? Vad kan hända om jag kör nu?
Tacksam för goda råd.
Fredde
Entusiast
Entusiast

Re: Växellådsstrul P200

Post by Fredde »

Tja själv så om jag ska tappa in något i en motor eller vxl låda så skulle jag välja gummi. Skulle tro att det går bra. men det kanske finns några små olje kanaler som kan sättas igen av gummibitar så...
Husqvarna mod 27 -50, Triumph T100-69, Honda VF400F -84, Crescent Compakt -70tal, Saab 96 2t-65, Citroen C8 2,2
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

Jag skulle riva, om (NÄR) slangdjäveln hamnar mellan kugghjulen i vxl-lådan fyller den ut glappet mellankuggarna o LITE TILL, det är det där lilla extra du ska bekymra dig om...
Paka
Trollkarl
Trollkarl

Post by Paka »

Börja med att tappa ut oljan innan du gör något annat. Har du tur lägger det sig precis vid avtappningshålet så att du kan pilla ut det med något fint verktyg.
Post Reply