Har kommit över en Velocifero som jag håller på att försöka få ordning på.
Motorn är inte i gång ännu, men förhoppningsvis snart.
Innan jag gräver ner mig i en eventuell onödig felsökning så hoppas jag att någon kan hjälpa mig och berätta vilka funktioner som ska fungera med tändningen påslagen och kraft bara från batteri, dvs. utan motorn igång.
Tutan, blinkers, bromsljus och startmotorn fungerar men framljus och "normala" bakljus lyser inte. Om jag däremot "tjuvkopplar" 12V + upp till ljusströmbrytaren på höger handtag så får jag belysning både fram och bak. Kan det vara så att belysningen bara fungerar då generatorn ger kräm eller ska den även fungera med motorn avslagen?
Vore bra att veta innan jag ger mig in i ett onödigt felsökande. Hittar inget om detta i instruktionsboken. Om det nu ska vara så att belysningen ska fungera via batteriet (och avstängd motor) så vore jag tacksam för förslag på felorsak till mörkret hos min British racing gröna V50.
Velocifero belysning.
Re: Velocifero belysning.
Fick själv en tidig årsmodell för en dryg vecka sen, och har ännu inga stora erfarenheter och kunskaper kring skapelsen. Men förutom för bromsljuset, måste motorn vara igång för att ge lyse bak och fram....
Skulle vara väldigt intresserad om det finns möjlighet att få köpa en kopierad eller en scannad version av din instruktionsbok! Har problem med läckande förgasare och skulle behöva plocka av bakkåpan och sadeln på enklaste och smidigaste sätt.... måste man exempelvis lossa skruvarna under tanklocket för denna manöver?
/Marcus
Skulle vara väldigt intresserad om det finns möjlighet att få köpa en kopierad eller en scannad version av din instruktionsbok! Har problem med läckande förgasare och skulle behöva plocka av bakkåpan och sadeln på enklaste och smidigaste sätt.... måste man exempelvis lossa skruvarna under tanklocket för denna manöver?
/Marcus
Tack för svar Marcus.
Du har besparat mig en hel del felsökning då jag trodde lyset skulle funka på "bara" batteriet.
Jag kommer att scanna instruktionsbok och skicka till dig senare i veckan.
Under tiden rekommenderar jag dig att kolla in det som Calle har scannat och lagt upp här:
http://soulscooter.com/tech/Velocifero_parts.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Ett mycket bra "verktyg" för att se hur en del delar sitter.
Sök även på "Velocifero" i forumet så hittar du lite intressanta öden som andra varit med om.
Mvh,
Daniel
Du har besparat mig en hel del felsökning då jag trodde lyset skulle funka på "bara" batteriet.
Jag kommer att scanna instruktionsbok och skicka till dig senare i veckan.
Under tiden rekommenderar jag dig att kolla in det som Calle har scannat och lagt upp här:
http://soulscooter.com/tech/Velocifero_parts.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Ett mycket bra "verktyg" för att se hur en del delar sitter.
Sök även på "Velocifero" i forumet så hittar du lite intressanta öden som andra varit med om.
Mvh,
Daniel
Kul att se att Velocifero'n fortfarande lever och att ni försöker ge liv åt era.
Har en sittandes i garaget som måste ha nytt batteri och ny gummislang mellan förgasare och luftfilter själv.
Har skrivit lite här om mina meköden.
Rolig scooter, den snyggaste automataren ever.
Har en sittandes i garaget som måste ha nytt batteri och ny gummislang mellan förgasare och luftfilter själv.
Har skrivit lite här om mina meköden.
Rolig scooter, den snyggaste automataren ever.
Bara det är gjord av plåt så....