nyss blivit medlem här å jag tänkte jag skulle fråga vart man kan hitta delar till en VESPA SUPER SV 150 från -55
en vespa med sidovagn som till hör min mor men jag har funderat på att göra iordning, men jag vet inte vart jag ska hitta div delar till den några tips?
VESPA SUPER SV 150 -55
Re: VESPA SUPER SV 150 -55
Kul! Ju fler sidovagnsekipage, desto roligare. Det beror på vad du behöver. Har du en lista?
Generellt kan man nog säga att det mesta finns hos de flesta återförsäljare. Det finns länkar på SSK:s hemsida.
Delarna finns i alla prisklasser och i bra eller sämre utföranden. Du kan själv välja var du vill lägga ribban.
Delar till själva sidovagnen kan vara svårare, men de finns.
Och vad menar du med "göra i ordning?" Om du lägger upp en bild kan du få goda råd innan du börjar plocka isär och kanske gör mer skada än nytta etc.
/P
Generellt kan man nog säga att det mesta finns hos de flesta återförsäljare. Det finns länkar på SSK:s hemsida.
Delarna finns i alla prisklasser och i bra eller sämre utföranden. Du kan själv välja var du vill lägga ribban.
Delar till själva sidovagnen kan vara svårare, men de finns.
Och vad menar du med "göra i ordning?" Om du lägger upp en bild kan du få goda råd innan du börjar plocka isär och kanske gör mer skada än nytta etc.
/P
Re: VESPA SUPER SV 150 -55
i dags läget är den i hyffsat brukskick dok lite små bucklig och behov av ny lack + lite crome detaljer,
bland annat som är nåt jag skulle vilja få tag i är vidavvisaren för chaffören( enda som är kvar är nån aluminium lister till vind avvisaren)
sen lite gummin till handag m.m
sen vet jag av sen tidigare att de finns ett problem med att den är svårstartad när den blir varm så antar att de är spolen koningen eller brytaren som är mjuk
skulle gärna vilja hitta en orginal bild på vespan så man ser om nåt är utbytt eller om den är relativt orginal
"sidovagnen sitter på fel sida" (vä. trafiken) de är väl därför jag tycker den är extra cool:)
/Lindgren
bland annat som är nåt jag skulle vilja få tag i är vidavvisaren för chaffören( enda som är kvar är nån aluminium lister till vind avvisaren)
sen lite gummin till handag m.m
sen vet jag av sen tidigare att de finns ett problem med att den är svårstartad när den blir varm så antar att de är spolen koningen eller brytaren som är mjuk
skulle gärna vilja hitta en orginal bild på vespan så man ser om nåt är utbytt eller om den är relativt orginal
"sidovagnen sitter på fel sida" (vä. trafiken) de är väl därför jag tycker den är extra cool:)
/Lindgren
Re: VESPA SUPER SV 150 -55
sen en annan fråga lite off topic men nån som har aniing vad de kan vara för värde i en sån här maskin??
undrar mest på hur hög budget man kan lägga på den.....
/Lindgren
undrar mest på hur hög budget man kan lägga på den.....
/Lindgren
Re: VESPA SUPER SV 150 -55
Jag tycker oftast det är snyggare med bruksskick och småbuckligt än renoverade till toppskick, men smaken är som baken.Lindgren wrote:i dags läget är den i hyffsat brukskick dok lite små bucklig och behov av ny lack + lite crome detaljer
Re: VESPA SUPER SV 150 -55
Att hitta vindruteglas/plast som passar ihop med den del som sitter på nu är nog omöjligt. Personligen tycker jag att det ser fult ut, men det brukar dyka upp en del vindrutor för moped etc på tradera/blocket ibland.
Är sidovagnens vindruta hel?
Om det är originallack är den mer värd som den är än om du lackar om den.
Här är bilder på en. En VL3 (1956-1957), din är väl en VL2?
Den här saknar bara lite småsaker. Fel reflex på sidovagnen och inredningen har brister.

/P
Är sidovagnens vindruta hel?
Om det är originallack är den mer värd som den är än om du lackar om den.
Här är bilder på en. En VL3 (1956-1957), din är väl en VL2?
Den här saknar bara lite småsaker. Fel reflex på sidovagnen och inredningen har brister.

/P
Re: VESPA SUPER SV 150 -55
den är väldigt lik en En VL3 måste jag säga (jag är ingen vespa fanariker än;) )
de där med omlackning är för sent för när den vart renoverad på slute av 80-talet så vart den om lackad
tittar på bilderna igen och funderar hur stor skillnad är de mellan en 55 och en 56?
sökte lite på google å hittade några bilder på en LV2 å jag såg ingen större skillnad mellan dom :s
de där med omlackning är för sent för när den vart renoverad på slute av 80-talet så vart den om lackad
tittar på bilderna igen och funderar hur stor skillnad är de mellan en 55 och en 56?
sökte lite på google å hittade några bilder på en LV2 å jag såg ingen större skillnad mellan dom :s
Re: VESPA SUPER SV 150 -55
Nej, det är inte lätt att se, men det finns stora skillnader. VL3 har bland annat en annan kaross, annan sadel, större tank och sidokåporna är mindre. Om du lägger upp en bild kan jag peka ut fler saker.
/P
/P
Re: VESPA SUPER SV 150 -55
Så här ser en VL2 ut:

