Hej. Ska montera fotbromsvajer på min touring. Har sett på bilder att det ska sitta en justerskruv till vajern i den arm på motorn som leder vajern till bromsen. I min arm är hålet så smalt att endast vajern går igenom. Ska det inte sitta någon justerskruv på in hoj, eller ska den sitta på något annat sätt?
/Clas
Justerskruv till fotbroms, Touring -58
Re: Justerskruv till fotbroms, Touring -58

enligt den gröna pilen så bör det finnas en justerskruv där...
http://www.scooterhelp.com/tips/engine/ ... vespa.html
beep beep, vrooom
Den justeringen har ofta gått av och då brukar den gängade delen sitta kvar i svingen.
/P
/P
Clater wrote:Hej. Ska montera fotbromsvajer på min touring. Har sett på bilder att det ska sitta en justerskruv till vajern i den arm på motorn som leder vajern till bromsen. I min arm är hålet så smalt att endast vajern går igenom. Ska det inte sitta någon justerskruv på in hoj, eller ska den sitta på något annat sätt?
/Clas
Ok, men jag menar den till höger om, där vajerhöljet sitter.
/Clas
Ja, det menar jag också. Samma princip men helt fel motor på bilden.
Om du tittar noga så sitter förmodligen en bit av den gängade delen av vajerspännaren kvar i hålet i svingen.
Behöver du en bild för att förstå hur jag menar?
Om du tittar noga så sitter förmodligen en bit av den gängade delen av vajerspännaren kvar i hålet i svingen.
Behöver du en bild för att förstå hur jag menar?
Clater wrote:Ok, men jag menar den till höger om, där vajerhöljet sitter.
Nä, jag tror jag fattar. Får rulla ut pärlan i solen och lägga mig på rygg i gräset. Så synd..... 

/Clas
Paka, du har rätt som vanligt. Tips på hur man får bort den? Borde man inte kunna borra ur den och köra utan? Det är ju så kort väjer.
/Clas