PX150 motor i 1960Touring

För alla sorters trimfrågor, vare sig det gäller racing eller gatulegala maskiner.
Post Reply
adrien
Nybörjare
Nybörjare
Posts: 26
Joined: Mon 21 Nov 2005, 22:05
Location: Norway

PX150 motor i 1960Touring

Post by adrien »

Da skal jeg til å sette inn den nye px150 motoren min i Touringen min fra 1960. Er litt usikker på hvordan jeg skal koble til det elektriske. Det er en motor uten elstart.
Ut ifra svinghjulet er det tre ledninger ut:
-grønn
-blå
-svart
Coilen har en gul ledning (jord?) og fire innganger:to grønne, en rød og en hvit.
Voltregulatoren har tre innganger: G, G og jord
Utifra ledningsettet fra scooteren er det fem ledninger:
-Grå (hovedlys)
-Rød (Stoppknapp)
-Blå (bremselys)
-Gul (Horn)
-Gul og svart
Hva skal kobles sammen?
Har også en tenningslås som jeg ønsker å sette inn. Dette er en Rally type tenningslås. Kobler jeg bare den på den røde ledningen?
adrien
Nybörjare
Nybörjare
Posts: 26
Joined: Mon 21 Nov 2005, 22:05
Location: Norway

Post by adrien »

Har også et annet spørsmål:
Motoren har:
-DR177 cylindersett
-SI26/26 forgasser (Sip)
-ScootRS eksosanlegg

<i>Hvilke munstycker bør jeg ha?
Skal tenningen bare være på "IT"-merket?</i>
calle
Trollkarl
Trollkarl
Posts: 2770
Joined: Fri 29 Aug 2003, 10:20
Location: Hong Kong
Contact:

Post by calle »

God morgon!

Om din touring ej har batteri så skall du koppla så här:
http://soulscooter.com/tech/oldiepx.pdf

Observera att du behöver nog ej byta bromsljuskontakt!
Se om du har den lilla här:
http://soulscooter.com/tech/bromskontakt.jpg

Om du skall ha tändningslås så kopplar du det mellan röda(karossen)/gröna(motorn) kabeln och karossen.

Tror att du skall ha huvudmunstycke någonstans mellan 120 och 132.

Titta i instruktionen för ditt DR-kit på vilket gradtal du skall ställa tändningen.

/C
Post Reply