Vespa world days 2011

Annonsera och diskutera träffar i Norden eller övriga världen här.
Mike Tropic
Lärling
Lärling

Re: Vespa world days 2011

Post by Mike Tropic »

NRK klipp från Gjövik:
http://www.nrk.no/video/400_pa_vespa_tr ... 8A060FACE3" onclick="window.open(this.href);return false;
[url=http://mondostyle.se]MONDO SS[/url]
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Jamen, hallå! Var är alla kommentarer, bilder, rykten, berättelser, beröm m.m. om händelsen??? Eller har alla deltagare fastnat i fjällen?
Vespalun
Lärling
Lärling

Post by Vespalun »

Lugn, jag håller på att återhämta mig efter min 208 mila tripp (Umeå-Gjövik-Umeå) :D
Kan bara säga att en ny sadel ligger högt på önskelistan :x .
Ta och sök efter "vespa world days 2011" på Youtube så får du lite rörliga bilder i alla fall.
//Leif
PX200E-93
PX200E-86
P200E-83
V50 -78
V50 -72
Touring 150 -57
H12
Nybörjare
Nybörjare

Post by H12 »

Har lagt upp några bilder från min blixtvisit på http://bajenvespa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false; eftersom jag inte har fått det att funka att lägga upp det här via mobilen....
Bloggar å rullar på "På rull med Bajen Vespan" 300 å Bajen Bucklan PX
Peter Sundfeldt
Lärling
Lärling

Post by Peter Sundfeldt »

vespaco wrote:Jamen, hallå! Var är alla kommentarer, bilder, rykten, berättelser, beröm m.m. om händelsen??? Eller har alla deltagare fastnat i fjällen?
Tror att det är som på många andra forum, uppdateringarna hamnar på FB i stället.
Men här är samma album jag har lagt upp på FB:
http://www.flickr.com/photos/38023311@N ... 684977211/" onclick="window.open(this.href);return false;
/Peter Sundfeldt

1958 TV175
1959 Touring GL 150 (200)
1964 Li 125 Special (256)
1965 TV 175 (200)
1970 DL125 (200)
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Jag försökte kolla in klubbens sidor på facebook, men inte fanns där något att se. Antingen skall man vara inloggad (har inte sålt min själ till facebook) eller så är det gömt ganska så bra.

Dina bilder var fina! Bra stämning! Varför lastades så många skotrar upp på släpet? Bråttom hem eller mycket sönder?
Peter Sundfeldt
Lärling
Lärling

Post by Peter Sundfeldt »

vespaco wrote:Jag försökte kolla in klubbens sidor på facebook, men inte fanns där något att se. Antingen skall man vara inloggad (har inte sålt min själ till facebook) eller så är det gömt ganska så bra.
La in Flickr-länken och den här texten på SSK:s FB-sida. Gå med, förresten, FB funkar bra som kommunikation i de här sammanhangen.

VWD var förstås roligt som faen, men att inte Gjøvik kommune – som enligt säkra kulturkällor tydligen firar något jubileum i år – var mera engagerad är konstigt. En så'n chans till internationell exponering missade de, och medger det också.
Flera engagerade näringställen som skulle stå på tå när 900 internationella besökare dundrar in, borde ha funnits i och på båda rideouts i Lillehammer och i Gjøviks områden.
De kunde ju med enkla medel jobbat tillsammans med arrangörerna och laddat som faen med positiva serveringar, personal i bunad (fina folkdräkter som används vid alla högtidliga tillfällen) och allt annat man kan tänka sig i sammanhanget Gjøvik kommune vs international scooterists en masse.
Men, som sagt, vi hade det svintrevligt ändå.
Dina bilder var fina! Bra stämning! Varför lastades så många skotrar upp på släpet? Bråttom hem eller mycket sönder?
Nja, bara att många kände att det var skönt att komma hem i tid, någon ville inte köra och någon var lite trasig. Det blev så när möjligheten fanns. Sju på släpet och två i husbussen.
/Peter Sundfeldt

1958 TV175
1959 Touring GL 150 (200)
1964 Li 125 Special (256)
1965 TV 175 (200)
1970 DL125 (200)
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy

Post by jencla »

Peter Sundfeldt wrote:
vespaco wrote:Jag försökte kolla in klubbens sidor på facebook, men inte fanns där något att se. Antingen skall man vara inloggad (har inte sålt min själ till facebook) eller så är det gömt ganska så bra.
La in Flickr-länken och den här texten på SSK:s FB-sida. Gå med, förresten, FB funkar bra som kommunikation i de här sammanhangen.

VWD var förstås roligt som faen, men att inte Gjøvik kommune – som enligt säkra kulturkällor tydligen firar något jubileum i år – var mera engagerad är konstigt. En så'n chans till internationell exponering missade de, och medger det också.
Flera engagerade näringställen som skulle stå på tå när 900 internationella besökare dundrar in, borde ha funnits i och på båda rideouts i Lillehammer och i Gjøviks områden.
De kunde ju med enkla medel jobbat tillsammans med arrangörerna och laddat som faen med positiva serveringar, personal i bunad (fina folkdräkter som används vid alla högtidliga tillfällen) och allt annat man kan tänka sig i sammanhanget Gjøvik kommune vs international scooterists en masse.
Men, som sagt, vi hade det svintrevligt ändå.
Nja, bara att många kände att det var skönt att komma hem i tid, någon ville inte köra och någon var lite trasig. Det blev så när möjligheten fanns. Sju på släpet och två i husbussen.
Jag har försökt värva vespaco till FB tidigare, utan framgång. Och en svart PX med scooterdaddy på åkte inte trailer utan rullade på egna hjul de 42 milen hem till Göteborg. En jättefin resa, fast lite våt på slutet.

Ryktet säger att vi var ungefär 900. Förutom skandinaverna tyskar, italienare, engelsmän, spanjorer, greker, kroater, ungrare, irländare m fl. Relativt stor andel Vespa GTS. Från Suomi Timo (på Lambretta, varför inordna sig :wink: ), Niklas och någon mer, plus några GTS-åkare.

Norge var oerhört vackert, Norge var också ganska kallt. Arrangörerna slet hårt och lyckades med mycket men inte med allt. Men, totalt sett, härligt att ha varit där :D

Glada hälsningar
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
tysken
Lärling
Lärling

Post by tysken »

...funderade några dagar över dessa Vespa World Days i Gjøvik, Norge - mmmmh

- JA ! Jag hade väldigt roligt och JA! jag träffade mycket trevligt folk - men jag är splittrat när jag tänker på hela evenemanget...
Känslan av en internationell Scooterträff av världsklass infann sig tyvärr alldrig. Det kändes mer som en Scooter-run än ett "officiellt värld träffen".
2 korvkiosker, 5duschar för ca +300pers som kostade 25nkr - eller var gratis - eller kostade 10nkr beroende på vem som höll i pålettarna,
1 juste toalett som alla ville ta del av och ett gäng bajamaior,
1 "vespa museum" där hälften av scootrarna såldes för 4375;-euros (spelar ingen roll om GS150 eller Touring150)
...och sedan ett världsklass frukost: rostbröd utan rost med mycket marmelad samt kaffe utan mjölk som man fick efter att ha stått i en kaffekö som påminde om matköerna i 80-talets Moskva... (kom igen, vem trodde att 1 kaffeautomat storlek 50x30x30 klarar av att hantera ca +400 sönderfrysna, bakisfrukost sugna scooterister)
naja och vad säger man om galakvällen (utan PA) & slutfesten med en superklass retroband (riktig bra !!!) som tog med sig sin anläggning efter sista låten - och det plötslig blev tyst i festtältet..... tills några tyska scooterister bröt tystnaden med burnande PX'ar på dansgolvet (den norska polisen väntade utanför, men hade ingen chans mot 35hästars PX !!!) & den svenska delegationen och några hjältar ifrån Restless SC tack vare iphone & boombox körde igång festen igen... Hade ju väntad mig åtminstånde en "Nighter" på hela helgen - men kanske dansas det mindre i Vespaklubben i Gjøvik?
Tummen upp för alla volontärer som slet för att håller båten flytande - alltid med ett leende...

Som sagt - JA, JA, JA !!! jag hade roligt, för att vi gjorde det bästa men kunde göra under dessa förutsättningar. Ett otroligt stort tack till alla er som var med och drog igång Gjøvik Soul Club 2 nätter i rad!!! Tack SSK för att det fanns en "Party location", Tack för att det drogs igång en Dyno bänk mitt i natten. Ärligt talat - den svenska delegationen gjorde mycket för att det blev en riktig roligt träff.

....är jag för hårt med min åsikt - well, jag tycker inte det - jag jämför bara med Lambretta träffen som ordnades på pytte-ön Hasslö för några år sedan - den var BRA och visar att det går att ordna världsträffar även i skandinavien !
LC Sweden - Vespa Club Gjøvik
1 - 0

Tobias
"Blech und Freude Rollerjungen"
wanten
Administrator
Administrator

Post by wanten »

Ett par bilder!
_1030465.jpg
_1030465.jpg (96.77 KiB) Viewed 24512 times
_1030440.jpg
_1030440.jpg (150.74 KiB) Viewed 24512 times
_1030468.jpg
_1030468.jpg (94.94 KiB) Viewed 24512 times
_1030508.jpg
_1030508.jpg (152.6 KiB) Viewed 24512 times
_1030527.jpg
_1030527.jpg (103.17 KiB) Viewed 24512 times
_1030576.jpg
_1030576.jpg (136.29 KiB) Viewed 24512 times
P1030610.jpg
P1030610.jpg (88.73 KiB) Viewed 24512 times
Seagrove
Entusiast
Entusiast

Post by Seagrove »

Håller väl med herr Tysken om betyget. Arrangemanget påminde en del om när jag var ungdomsledare i slutet av 1970-talet och vi var på läger i Norge...
Trevligt var det i alla fall även om jag själv var tvungen att sticka på lördagen för att vara med om Tjolöholm Classic Motor. Fick se några Lambretta Luna i alla fall.
Lite bilder blev tagna:

http://scuderiavespasvedese.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Undrar om Skandinavien får en chans till?
Jah Seagrove

http://scuderiavespasvedese.blogspot.com/
Stian
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by Stian »

Jeg mener du er "spot on" her Tobias. Må dessverre si at for oss som kjenner litt til miljøet i Norge ikke er veldig overrasket.

Men hyggelige mennesker, en gressplen og øl er en formel for suksess i alle fall!!

tysken wrote:...funderade några dagar över dessa Vespa World Days i Gjøvik, Norge - mmmmh

- JA ! Jag hade väldigt roligt och JA! jag träffade mycket trevligt folk - men jag är splittrat när jag tänker på hela evenemanget...
Känslan av en internationell Scooterträff av världsklass infann sig tyvärr alldrig. Det kändes mer som en Scooter-run än ett "officiellt värld träffen".
2 korvkiosker, 5duschar för ca +300pers som kostade 25nkr - eller var gratis - eller kostade 10nkr beroende på vem som höll i pålettarna,
1 juste toalett som alla ville ta del av och ett gäng bajamaior,
1 "vespa museum" där hälften av scootrarna såldes för 4375;-euros (spelar ingen roll om GS150 eller Touring150)
...och sedan ett världsklass frukost: rostbröd utan rost med mycket marmelad samt kaffe utan mjölk som man fick efter att ha stått i en kaffekö som påminde om matköerna i 80-talets Moskva... (kom igen, vem trodde att 1 kaffeautomat storlek 50x30x30 klarar av att hantera ca +400 sönderfrysna, bakisfrukost sugna scooterister)
naja och vad säger man om galakvällen (utan PA) & slutfesten med en superklass retroband (riktig bra !!!) som tog med sig sin anläggning efter sista låten - och det plötslig blev tyst i festtältet..... tills några tyska scooterister bröt tystnaden med burnande PX'ar på dansgolvet (den norska polisen väntade utanför, men hade ingen chans mot 35hästars PX !!!) & den svenska delegationen och några hjältar ifrån Restless SC tack vare iphone & boombox körde igång festen igen... Hade ju väntad mig åtminstånde en "Nighter" på hela helgen - men kanske dansas det mindre i Vespaklubben i Gjøvik?
Tummen upp för alla volontärer som slet för att håller båten flytande - alltid med ett leende...

Som sagt - JA, JA, JA !!! jag hade roligt, för att vi gjorde det bästa men kunde göra under dessa förutsättningar. Ett otroligt stort tack till alla er som var med och drog igång Gjøvik Soul Club 2 nätter i rad!!! Tack SSK för att det fanns en "Party location", Tack för att det drogs igång en Dyno bänk mitt i natten. Ärligt talat - den svenska delegationen gjorde mycket för att det blev en riktig roligt träff.

....är jag för hårt med min åsikt - well, jag tycker inte det - jag jämför bara med Lambretta träffen som ordnades på pytte-ön Hasslö för några år sedan - den var BRA och visar att det går att ordna världsträffar även i skandinavien !
LC Sweden - Vespa Club Gjøvik
1 - 0

Tobias
Ronnie
Lärling
Lärling

Post by Ronnie »

Här finns några fler bilder från träffen:
http://www.flickr.com/photos/ronniegave ... 3261/show/

(Hoppas det är ok att länka till ett galleri utanför forumet så här - orkar inte sitta och klistra in enskilda bilder :wink: )
Lambretta Silver Special -66 (Silverpilen)
Lambretta TV175 -60 (Röda faran)
Vespa Touring -60 (Originalar'n)
Vespa Touring -60 (Råttan)
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Bra bilder Ronnie! :D
victor
Mästare
Mästare

Post by victor »

Nästa år är det på sydligare breddgrader igen, nämligen här i London...

Eftersom jag aldrig lyckas locka med någon till de italienska träffarna ska väl det här bli nästa möjlighet att ses igen :D
tysken
Lärling
Lärling

Post by tysken »

Victor - det finns en stor chans att det blir en hel del svenskar som dra till London... om du vill så kan du få bli SSK's "scout" på plats och förbereda "Camp Sweden" :-)
"Blech und Freude Rollerjungen"
victor
Mästare
Mästare

Post by victor »

tysken wrote:Victor - det finns en stor chans att det blir en hel del svenskar som dra till London...
Grymt!

Under tiden kan jag ju pusha lite for en traff som antagligen kommer bli "nagot" varmare, med "aningen" battre mat och definitivt mindre blasig an VWD och som ager rum om en dryg manad pa den italienska rivieran, Terracina:

Terracina Mod Weekender 2011 - Italy

Det ar femte gangen nu som traffen ager rum och det ar ju trakigt att standigt vara ende svensken bland inresta italienare, tyskar, engelsman och spanjorer.... ;)

Vespor kommer att finnas till uthyrning.... 8)
Post Reply