God kväll!
Jag har två frågor kring min pågående kopplingsrenovering.
Idag fick jag paket från en tysk webshop (tre bokstäver) och en av delarna var en ny plunge.
Gissa om jag blev förvånad när den inte hade större likhet med min gamla än material och diameter?
Skall plungen bottna i sin cylinder, eller skall den sticka upp över kanten?
Min andra fråga är om min koppling är komplett.
Jag har korg, lameller, plattor, fjädrar, låsring, drev, nålar (29 st), krysskil, kronmutter, dito krans/bricka, samt en tjock bricka längst in på tappen.
På en gammal sprängskiss har jag sett en ytterligare bricka med fyra smörjhål. Skall jag ha en sådan?
Är det någon som har en digital servicehandbok till VGL1T-VGL1M, så är jag mycket intresserad. Skicka gärna ett PM för att etablera kontakt om du vill dela med dig.
Vilken plunge till kopplingen på Touring -57
Vilken plunge till kopplingen på Touring -57
- Attachments
-
- IMG_0304.JPG (172.31 KiB) Viewed 2304 times
"Kom arbetslust och träng dig på, här skall du motstånd finna!" / Solan Gundersen, Flåklypa 1975
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
VGL1T -57
VLA1T -63
VNS5T -64
VLB1T -68
VSX1T -83
VGL1T -57
VLA1T -63
VNS5T -64
VLB1T -68
VSX1T -83
Re: Vilken plunge till kopplingen på Touring -57
Jag har både bilder och delar från min koppling som du kan få ta del av i morgon.... Nu ska jag på fest! Du ska ha koppar att sätta fjädrarna i oxå.
/Clas
Re: Vilken plunge till kopplingen på Touring -57
In vino veritas..
Kopparna hade jag glömt trots min ansträngning att lista allt.
Jag gör gärna ett studiebesök hos dig. Då kanske jag kan få lite tips kring hur jag monterar utan att missa krysskilen också.
Hoppas att du får en riktigt trevlig kväll, så hörs vi i morgon.
Kopparna hade jag glömt trots min ansträngning att lista allt.
Jag gör gärna ett studiebesök hos dig. Då kanske jag kan få lite tips kring hur jag monterar utan att missa krysskilen också.
Hoppas att du får en riktigt trevlig kväll, så hörs vi i morgon.
"Kom arbetslust och träng dig på, här skall du motstånd finna!" / Solan Gundersen, Flåklypa 1975
VGL1T -57
VLA1T -63
VNS5T -64
VLB1T -68
VSX1T -83
VGL1T -57
VLA1T -63
VNS5T -64
VLB1T -68
VSX1T -83