Grattis till färdigställandet!anders2011 wrote:Nu har jag efter 4 år i låg fart äntligen fått ihop allt. Fin gnista och den startar direkt, men:
1. Jag behöver ge lite gas för att den ska gå. Varvet är som vanlig tomgång men jag behöver dra några millimeter i trotteln. Så fort jag släpper så stannar den. Jag kan inte få den att gå genom att skruva på tomgångsskruven (ger ingen effekt).
2. När jag drar på verkar den som den bara når typ halv gas, sedan händer inget mer. Den bluddrar lite men är inte ens nära att varva ur.
Jag har testat med 3 olika förgasare. Jag har bra bensinflöde. Jag har bytt ut den 4 år gamla bensinen mot ny.
Jag är helt slut på idéer. Jag tog för givet att det hade med bränsle/förgasare att göra men nu börjar jag tveka. Tändningen är iofs ett oprövat kort men jag har fin gnista och tändningen är korrekt inställd. Ev skulle min motorrenovering kunnat gått fel men de här symptomen har jag aldrig varit med om vid dåliga packboxar el dyl.
Någon som har lite idéer att ge?
//Anders
Förutom tändning som du redan är inne på, skulle jag försäkra mig om att luftvägarna är fria, t ex hålet under sadeln (även med sadeln på plats - ingen gammal trasa som förvaras där?).