Hej alla,
tändninglåset pa min Tv175 s. III gar att vrida runt med vilket platt verktyg som helst vilket forstas inte ar optimalt.
Tankte inforskaffa ett nytt tandningslas men har en del fragor:
1. Ar samtliga nycklar likadana (tändninglås, verktygsfack, styrlas) eller ar tandningen separat?
2. Nytillverkas lasen och nycklarna (de ar numrerade och en gang i tiden kunde man fa tag pa ersattningslas och nycklar)?
3. Ar det nagon speciell leverantor som rekommenderas for detta uppdrag eller gar vilken handlare som helst bra?
Vh Vic
Lambretta: nycklar, tändninglåset och batteri
Lambretta: nycklar, tändninglåset och batteri
Last edited by victor on Mon 09 May 2011, 12:17, edited 1 time in total.
Re: Lambretta: nycklar
1. Nej. De är alla olika vad jag har sett. Iaf tändningen har en helt annan typ av nyckel.
2. Det finns att få tag i nycklar och lås nytillverkat. Kan rekommendera Casa Lambrettas tändningslås, som har en överlägsen finish och kvalitet jmft med de indiska.
3. Se 2.
2. Det finns att få tag i nycklar och lås nytillverkat. Kan rekommendera Casa Lambrettas tändningslås, som har en överlägsen finish och kvalitet jmft med de indiska.
3. Se 2.
victor wrote:Hej alla,
tändninglåset pa min Tv175 s. III gar att vrida runt med vilket platt verktyg som helst vilket forstas inte ar optimalt.
Tankte inforskaffa ett nytt tandningslas men har en del fragor:
1. Ar samtliga nycklar likadana (tändninglås, verktygsfack, styrlas) eller ar tandningen separat?
2. Nytillverkas lasen och nycklarna (de ar numrerade och en gang i tiden kunde man fa tag pa ersattningslas och nycklar)?
3. Ar det nagon speciell leverantor som rekommenderas for detta uppdrag eller gar vilken handlare som helst bra?
Vh Vic
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
Tack Guran, precis vad jag behovde.Hedge wrote:1. Nej. De är alla olika vad jag har sett. Iaf tändningen har en helt annan typ av nyckel.
3. Se 2.
En foljdfraga: hade alla svenska Tv 4-poligt tändninglås?
Och betyder 4-poligt att de inte har batteri monterat original?
Vh Vic
Nja, alla TV hade lägena P-0-1-2-3 (vilket ju är typ fempositions), och alla i sverige sålda hade batteri. Vad jag vet. LI är väl den enda S3 som inte hade batteri.
Däremot skiljer tändplattan sig mellan tidiga och senare modeller, de tidiga hade fyrapols-tändplatta, medan de senare hade sexpols.
Däremot skiljer tändplattan sig mellan tidiga och senare modeller, de tidiga hade fyrapols-tändplatta, medan de senare hade sexpols.
victor wrote:Tack Guran, precis vad jag behovde.Hedge wrote:1. Nej. De är alla olika vad jag har sett. Iaf tändningen har en helt annan typ av nyckel.
3. Se 2.
En foljdfraga: hade alla svenska Tv 4-poligt tändninglås?
Och betyder 4-poligt att de inte har batteri monterat original?
Vh Vic
Re: Lambretta: nycklar, tändninglåset och batteri
Hade precis samma problem på min TV175 serie 3 och monterade ett tändningslås från Scootrs http://scootrs.com/moreinfo.cfm?Product_ID=744. Snyggt och fint, dessutom billigt, och har funkat perfekt.
Hälsn
/jens
Hälsn
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
Re: Lambretta: nycklar, tändninglåset och batteri
Fantastiskt tips Jens - tusen tack!jencla wrote:Hade precis samma problem på min TV175 serie 3 och monterade ett tändningslås från Scootrs http://scootrs.com/moreinfo.cfm?Product_ID=744. Snyggt och fint, dessutom billigt, och har funkat perfekt.
Hälsn
/jens
Nar jag ander bestaller darifran kanske man skulle slanga med lite andra prylar. Nagon som vet om deras stotdampare och gaffelfjadrar samt deras gra gummilister haller OK kvalitet eller om man ska satsa pa MB istallet (eller ifall MB rentav lagerhaller RS delar...)?
Cheers Vic