VS5
Re: VS5
klart man ska ha pakethållare på GS:en! SChysst att paka la ut en bild på Ingemar där han kör nedlägg med "krabb-bågen" Frågan är, törs man montera den eller blir man mobbad och tagen för ett mods?

Här kör jag med "svenskhållaren" på benskölden, ett bra och stadigt alternativ som jag provat genom England, Scotland, Norge och Finland,

Här kör jag med "svenskhållaren" på benskölden, ett bra och stadigt alternativ som jag provat genom England, Scotland, Norge och Finland,
Autisa -Trimcylindern för bakåtsträvare som vill åka lika fort som förr
Har skicka denna fråga:
I found this picture on your webpage and can not see if you have this specific rear carrier for sale?
if so what is the cost and how can i refere to it if i want to order it?
http://www.casalambrettauk.com/commerce ... _2686.html
Erling
I found this picture on your webpage and can not see if you have this specific rear carrier for sale?
if so what is the cost and how can i refere to it if i want to order it?
http://www.casalambrettauk.com/commerce ... _2686.html
Erling
...den här satt på min GS..VS5
verka vara original...
tänkte fixa till den igen och sätta på den igen
/T
verka vara original...
tänkte fixa till den igen och sätta på den igen
/T
- Attachments
-
- Skarmavbild3.jpg (21.61 KiB) Viewed 9859 times
-
- Skarmavbild2.jpg (16.01 KiB) Viewed 9859 times
-
- Skarmavbild1.jpg (11.68 KiB) Viewed 9859 times
"Blech und Freude Rollerjungen"
Ha! En saan har min ocksaa!Ola Lång wrote:klart man ska ha pakethållare på GS:en! SChysst att paka la ut en bild på Ingemar där han kör nedlägg med "krabb-bågen" Frågan är, törs man montera den eller blir man mobbad och tagen för ett mods?![]()

gs150 by wheredowegonowbutnowhere, on Flickr
Och dessutom en antagligen svensk "original"-pakethaallare

-
- Dekaltrimmare

Uploaded with ImageShack.us
Nu är skönheten hemma på Gotland! Tack än en gång Patrik för ett fantastiskt jobb!
PX200 -02, Lambretta Li150 -59, GS -58
-
- Dekaltrimmare
Någon som vet var jag kan hitta "fästena" till sadelremmen? Har letat på både SIP och scootercenter men jag hittar inte...
PX200 -02, Lambretta Li150 -59, GS -58
Fint! Kom på att du borde sätta batteriet på laddning.
Det var ju nytt och tomt så jag fyllde på syra och laddade det en gång, men det kan nog behöva en omgång till. Ronny har väl 6-voltsladdare om inte du har.
Jag köpte som sagt fästen av Pascoli till min VS1, men då fick jag skicka ett mejl och be om dem. Underligt, men allt kanske inte finns listat.
/P
Det var ju nytt och tomt så jag fyllde på syra och laddade det en gång, men det kan nog behöva en omgång till. Ronny har väl 6-voltsladdare om inte du har.
Jag köpte som sagt fästen av Pascoli till min VS1, men då fick jag skicka ett mejl och be om dem. Underligt, men allt kanske inte finns listat.
/P
Tack för tipset Captain Slow om att pakethållaren nu åter finns för beställning.
http://www.ebay.com/itm/Vespa-GS150-rea ... _500wt_945" onclick="window.open(this.href);return false;
Jag har inte fått den ännu - beställd i helgen!
Erling
http://www.ebay.com/itm/Vespa-GS150-rea ... _500wt_945" onclick="window.open(this.href);return false;
Erling
Posta bilder när du fått den monteradErling wrote:Tack för tipset Captain Slow om att pakethållaren nu åter finns för beställning.
Erling

Pakethållaren bak med den runda bågen - köpt till GS - passar inte riktigt till min VS5 har jag upptäckt.
Den sjunker inte riktigt ner mot kaross-plåten längs bak, alltså stödet hänger i luften!
Captain Slow: Hur gjorde Du?
Passade den rakt av eller fick Du böja med våld eller fick Du värma?
Går det utan att förstöra kromet eller att den bryts av?
Erling
Den sjunker inte riktigt ner mot kaross-plåten längs bak, alltså stödet hänger i luften!
Erling
Jag glödgade stången till backspegeln o böjde den, och räknade med att kromen skulle fördärvas. Men med lite gnuggande med Autosol blev kromen perfekt igen och är det fortfarande c:a 25 år senare...Erling wrote:Pakethållaren bak med den runda bågen - köpt till GS - passar inte riktigt till min VS5 har jag upptäckt.
Erling
Se till att du lämnar negativ feedback på eBay som beskriver problemet, så att dels andra undviker produkten och dels Scootopia ser till att fixa problemet.Erling wrote:Pakethållaren bak med den runda bågen - köpt till GS - passar inte riktigt till min VS5 har jag upptäckt.
Erling
Näää, men jag var i Rom tidigare i veckan och i måndags var där Vespaväder, +13c... Det är många scooters på vägarna där men inte så många är Vespor. Men minnet av Vespans storhetstid lever kvar i sovenirbutikerna, där är utbudet av Vespaavbildningar stort.Erling wrote:victor - helt rätt!
Ska dock avvakta Captain Slow som jag vet har monterat en likadan!
fritte - där Du bor - middle of nowhere - lyser solen där och är det vespa väder!
Här är det 30 minus...
Erling

Det e bra det också!Erling wrote:Härligt - Rom....
Här säger de "positiva" - att det är i alla fall myggfritt!!!
Erling
Skulle skrivit att Romarna hade Vespaväder hela tiden trots regnet, men jag är lite petigare.....

-
- Lärling
Ajdå, den kan jag inte hjälpa dig med Erling.
När jag var på jakt efter en så hade inte Scootopia någon.
Jag köpte istället en orginal ulma.

Här hänger den bara löst eftersom jag skall ha den på min VS4 istället.
Den skall även få en Steib sidovagn monterad så det kan nog dröja lite innan det projektet är klart.
Men vad jag kan se så verkar det inte vara några problem att få den att passa.
/Tomas
När jag var på jakt efter en så hade inte Scootopia någon.
Jag köpte istället en orginal ulma.
Här hänger den bara löst eftersom jag skall ha den på min VS4 istället.
Den skall även få en Steib sidovagn monterad så det kan nog dröja lite innan det projektet är klart.
Men vad jag kan se så verkar det inte vara några problem att få den att passa.
/Tomas
Vespa
Touring -57
GS150 -58
GS150 -60
GS160 -63
Rally200
PX200
GTS300 -16
Lambretta
TV175 -61
LD125 -54
Svalan scooter -54 2st
Touring -57
GS150 -58
GS150 -60
GS160 -63
Rally200
PX200
GTS300 -16
Lambretta
TV175 -61
LD125 -54
Svalan scooter -54 2st
Har köpt min hos Scootopia
På bilderna där verkar den passa - konstigt!
Får göra som fritte sa - värma och böja.
Erling
På bilderna där verkar den passa - konstigt!
Får göra som fritte sa - värma och böja.
Erling