Lambretta J50 kolvringa 39,4mm

Här diskuterar vi Lambrettor!
Post Reply
onorlin
Nybörjare
Nybörjare

Lambretta J50 kolvringa 39,4mm

Post by onorlin »

Mors.

I min J50 sitter en Assokolv som mäter 39,4mm. Hur F.n får mat tag på kolvringar till en sådan? Jag har snackat med Marcello och detta är tydligen inget standartmått. KOllat med Alvars men han hade inget. Någon som har tips på var jag kan få tag på rings :D.

/Oscar
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

Prova & mejla Asso :):)
onorlin
Nybörjare
Nybörjare

Post by onorlin »

Den va bra! :D
Hedge
Trollkarl
Trollkarl

Post by Hedge »

Byta cylinder?

http://www.scooterrestorations.com/scri ... oduct=1817

Å så nya kolv/ringar:

http://www.scooterrestorations.com/scri ... tegory=140

Har dom borrat upp den max och satt i en kolv från någon annan hoj tror du, eller har du nån specialcylinder?

Mvh

Guran

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by onorlin</i>
<br />Mors.

I min J50 sitter en Assokolv som mäter 39,4mm. Hur F.n får mat tag på kolvringar till en sådan? Jag har snackat med Marcello och detta är tydligen inget standartmått. KOllat med Alvars men han hade inget. Någon som har tips på var jag kan få tag på rings :D.

/Oscar
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
onorlin
Nybörjare
Nybörjare

Post by onorlin »

Tänkte jag skulle slippa byta cylle. Tror nog det är en överdimension som kanske bara fanns förr. Skulle tro att kolven sitter i nån annan italiensk moppespis typ Minarelli eller vad de heter, så det borde gå att hitta!
Hedge
Trollkarl
Trollkarl

Post by Hedge »

Klassiska Sachs och Puch hade överdimension på 39.5mm, kanske kan passa? Någon som har en kolv liggandes så att oscar kan kolla om kolvbulten samt geometrin stämmer?

/G

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by onorlin</i>
<br />Tänkte jag skulle slippa byta cylle. Tror nog det är en överdimension som kanske bara fanns förr. Skulle tro att kolven sitter i nån annan italiensk moppespis typ Minarelli eller vad de heter, så det borde gå att hitta!
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Post Reply