Jag läste i en annan projekttråd lite längre ner om en svart Vespa som kallades för ratlooker. Jag vet inte riktigt om jag ska hålla med att det är en rat, den är ju i nyskick om man jämför med min pärla!

Tanken med den här är att hitta ett drivpaket med bakhjul att montera. Det som följde med har legat ute i väldigt många år, och motorn sitter naturligtvis fast. Så det är väl inte att tänka på att försöka få fart på den motorn...
Nu tycker ni naturligtvis att det är en riktig skrothög jag har släpat hem. Men eftersom jag är ett patinafreak ser jag den som bättre begagnad. Jag har grävt fram en Husqvarna Novolette och fått den full fungerande som cykel, när jag hittar motor är det bara bolt on och åka med den. Sedan har ett antal cyklar hämtats från kalhyggen och andra spännande ställen som är fullt körbara idag.
Men nu undrar jag förstås om det finns delar att få tag i till min Vespa? Gärna mopedklassade eftersom jag inte orkar ta mc-kort då jag egentligen är folkvagnsfreak och lägger allt krut där. Och självklart, vad kan det vara för årsmodell? Kom gärna med information, för jag vet ingenting. Alla tips och all hjälp är värdefullt!
MVH Michos Miche!

Här är min bruksbil förutom pickupen den står på, btw.