Växelvajrar Touring

För alla frågor rörande renovering av fordon. Främst till originalskick. Ej Vespa Smallframe!
Post Reply
anders2011
Lärling
Lärling

Växelvajrar Touring

Post by anders2011 »

Hej,

Har haft min Touring nedmonterad för länge och nu när jag plockat ihop den så inser jag att växelkablarna ligger mot ljuddämparen och har börjat smälta.

Hur ska dessa dras korrekt? Om jag drar dom på andra sidan kommer dom att ta emot ännu mer så det måste finns något trick...

Image

//Anders
Vespa Touring 1961
Vespa Primavera 1982
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Re: Växelvajrar Touring

Post by fritte »

anders2011 wrote:Hej,

Har haft min Touring nedmonterad för länge och nu när jag plockat ihop den så inser jag att växelkablarna ligger mot ljuddämparen och har börjat smälta.

Hur ska dessa dras korrekt? Om jag drar dom på andra sidan kommer dom att ta emot ännu mer så det måste finns något trick...

Image

//Anders
under den mutter, som på bilden syns rakt ovanför öppna änden på u-ringsnyckeln är ett beslag monterat, vilket är klämt runt vajarhöljena och håller dessa från röret. Så är det på min P200 o din kan ha lika. :mrgreen:
anders2011
Lärling
Lärling

Post by anders2011 »

fritte wrote: under den mutter, som på bilden syns rakt ovanför öppna änden på u-ringsnyckeln är ett beslag monterat, vilket är klämt runt vajarhöljena och håller dessa från röret. Så är det på min P200 o din kan ha lika. :mrgreen:
Jag förstod väl att det var något som saknades, jag får gräva i reservdelslådan och se om jag hittar något kvarglömt... Men muttern du syftar på håller ju ihop motorblocket, skulle det inte vara rimligare om beslaget satt på skruven till vänster som håller fläktkåpan och cylinderskyddet?

//Anders
Vespa Touring 1961
Vespa Primavera 1982
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

anders2011 wrote:
fritte wrote: under den mutter, som på bilden syns rakt ovanför öppna änden på u-ringsnyckeln är ett beslag monterat, vilket är klämt runt vajarhöljena och håller dessa från röret. Så är det på min P200 o din kan ha lika. :mrgreen:
Jag förstod väl att det var något som saknades, jag får gräva i reservdelslådan och se om jag hittar något kvarglömt... Men muttern du syftar på håller ju ihop motorblocket, skulle det inte vara rimligare om beslaget satt på skruven till vänster som håller fläktkåpan och cylinderskyddet?

//Anders
Hmmm, säg det till Piaggio istället...
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

fritte wrote:
anders2011 wrote:

//Anders
Hmmm, säg det till Piaggio istället...
Image

min motorhygien kunde varit bättre....
anders2011
Lärling
Lärling

Post by anders2011 »

Tack, nu vet jag hur det ska se ut.
Vespa Touring 1961
Vespa Primavera 1982