Jag har kanske möjlighet att införskaffa, imorgon måndag 11/4, en gammal largeframe med 8-tums hjul, men vet inte alls vad det är för modell.
Någon som kan säga vilket årtionde det satt 8-tum på dem?
/Ikonen
Largeframe med 8-tums hjul
Largeframe med 8-tums hjul
Mina Vespor
V50 R -77 Renoverad
V50 L -69 Renovering på gång
V50 R -77 Renoverad
Re: Largeframe med 8-tums hjul
Var det inte från den första GL:n som normvespor började ha 10". Och så GS 150 förstås. Då återstår väl V*, VM*, VN*, VL1-9, Sedan finns ju förstås VBA och VBB, men de har väl inte tagits in till er speciellt mycket förrän nu som vietnamimport?
Vi skall hoppas på en rar liten pärla! Håll oss updaterade!
Vi skall hoppas på en rar liten pärla! Håll oss updaterade!
Okej, det är en hel del modeller ändå. Men jag har ingen kunskap om vilka årtionden de byggdes..
Den ligger i en container med en massa metallskrot över sig så jag ser bara botten och de små hjulen. Ska bli roligt att se vad de vill ha för den, kanske gratis om man har tur.
Den ligger i en container med en massa metallskrot över sig så jag ser bara botten och de små hjulen. Ska bli roligt att se vad de vill ha för den, kanske gratis om man har tur.
Mina Vespor
V50 R -77 Renoverad
V50 R -77 Renoverad
Ska vi gissa på en Popolino http://www.vespapopolino.se/?
/jens
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
Lägg in en bild på det du ser så får du svar direkt. Popolino är nog troligast.
Om du ser botten så ser du fotstödet då också? Det har ju ändrats litet under åren och kan ge en liten vink. Enklast förstås om du ser ramnumret eller motorns nummer. Men de är övertäckta antar jag. Jag tror också på Popolinon.
Ta bilder av Vespan i containern! Blir bra i minnes/scrapboken som du givetvis börjar hålla om den.
Ta bilder av Vespan i containern! Blir bra i minnes/scrapboken som du givetvis börjar hålla om den.
Det ser ut att vara en popolini, jag är inte på plats där nu men jag har kontaktat personen som har containern nu och han skall höra av sig.
Hur mycket kan man ge för en popolino som inte är i körbart skick, rostig och säkert saknar en hel del??
Hur mycket kan man ge för en popolino som inte är i körbart skick, rostig och säkert saknar en hel del??
Mina Vespor
V50 R -77 Renoverad
V50 R -77 Renoverad
Äsch, han jag pratade med hade glömt att säga till sina underhuggare så de hade krossat vespan med en grävskopa, när de tryckte ner mer skrot i containern. Allt var mosat, till och med motorn.
Så gick det med den Popolino drömmen.
Mina Vespor
V50 R -77 Renoverad
V50 R -77 Renoverad
Oj nej... 

Jävla nötter!Ikonen wrote:Äsch, han jag pratade med hade glömt att säga till sina underhuggare så de hade krossat vespan med en grävskopa, när de tryckte ner mer skrot i containern. Allt var mosat, till och med motorn.
http://www.flickr.com/photos/bohuslan/sets/