<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by bufflig</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by fritte</i>
<br />Du kan låsa lagret med "LOCTITE" lagerlåsvätska, utan att använda låsring. När du sen skall byta lagret nästa gång får du hetta upp till 200 gr. C, så släpper LOCTITEN.

:)
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Suveränt:D! Hade jag bara stannat vid datorn en kvart till igår, hade jag sluppit drömma om låsringar hela natten:D Du har inte bara världens coolaste PX, du är också ett geni!
Tack Fritte!
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by federico</i>
alternativ 2 är att man fräser ner ytan till samma nivå som låsringsspåret på tre ställen och tillverkar en plåt som skruvas i blocket med exempelvis tre försänkta skruvar (man gängar i blocket), plåten får ett hål som är lika stort som innerdiametern på låsringen.
Också en mycket bra idé! Det finns ju gott om gods där att gänga i (trots min lilla "modifiering"), skulle kunna bli riktigt snyggt!
Jag känner tydligt hur paniken har lagt sig:D
tänk på att använda ett hårt loctite, rött som man köper på macken fungerar, sedan finns det speciell lagerlim-loctite som man köper där de säljer kullager. ta bort olja och fett ordentligt innan med thinner eller liknande.
Federico