Hastighetsmätarproblem.

För alla frågor rörande renovering av fordon. Främst till originalskick. Ej Vespa Smallframe!
Post Reply
Kimtax
Drömmare
Drömmare

Hastighetsmätarproblem.

Post by Kimtax »

Jag bytte stålkastare på min PX200e. Efter det fungerar inte hastighetsmätaren när jag satte den på plats :cry: . Har jag missat något viktigt när jag satte "styrhuvudet" på plats :?: :?: .

Svante
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Re: Hastighetsmätarproblem.

Post by fritte »

Vajern kanske hoppade ur nere vi navet..
Kimtax
Drömmare
Drömmare

Post by Kimtax »

Kan den det när jag lossar däruppe? Jag har ju inte rört något som har med vajern att göra förutom att lyfta upp hastighetsmätaren.
Svante
Vespakörning - en livsstil med sting
wanten
Administrator
Administrator

Post by wanten »

Kimtax wrote:Kan den det när jag lossar däruppe? Jag har ju inte rört något som har med vajern att göra förutom att lyfta upp hastighetsmätaren.
Då måste du ju ha lossat vajern där uppe. Fick du dit den ordentligt efter? Inte mycket annat som kan spöka här, tycker jag.

Johan
blizzy
Lärling
Lärling

Post by blizzy »

wanten wrote:
Kimtax wrote:Kan den det när jag lossar däruppe? Jag har ju inte rört något som har med vajern att göra förutom att lyfta upp hastighetsmätaren.
Då måste du ju ha lossat vajern där uppe. Fick du dit den ordentligt efter? Inte mycket annat som kan spöka här, tycker jag.

Johan
går det överhuvettaget att montera dit den utan att lossa nere vid hjulet? :roll:
Vespa 50 R-1980
Vespa GS 150-1958
Honda lead-2008
http://www.vespapiaggo.n.nu/
Kimtax
Drömmare
Drömmare

Post by Kimtax »

Problemet löst, nej ni har nog missförstått mig. Det var hastighetsmätaren jag lyfte av, inte vajern. I dag upptäckte jag att plasthylsan som axeln kopplad till vajern sitter i inte hade kommit in rätt i hastighetsmätaranslutningen. Det fnns två fästen som skulle greppa in i motsvarande uttag på hastighetsmätaren. Nu gör de det och allt fungerar.
Svante
Vespakörning - en livsstil med sting
Post Reply