Vad är det jag köpt för lameller?

Här tar vi allt om Vespa Smallframes, V50, Primavera, PK och så vidare...
Post Reply
Rickard
Entusiast
Entusiast

Vad är det jag köpt för lameller?

Post by Rickard »

Tjena,

Long time no see på detta forum. Men jag har inte glömt min ögonsten, som behöver få nya lameller innan säsongen börjar på allvar. Men jag vet inte riktigt hur jag skall göra, så jag rådfrågar er :D

Jag har köpt: http://www.sip-scootershop.com/EN/Produ ... X+for.aspx" onclick="window.open(this.href);return false; tillsammans med nytt push-rod kit. Så jag hoppas allt skall bli bra. Men jag har idag 4 skivor i min koppling, och skall byta ut mot 3 istället. Men skall de plattor jag köpt ersätta endast kork plattorna jag har idag, eller hur gör jag? Skall även 1 platta bort?
Jag har inte vågat börja bytet under hela vintern eftersom jag inte vet hur jag skall göra....men snart är det scootersäsong igen så nu måste jag. Skall bara en resa till HongKong och Shenzen/Shanghai innan bytet 8)
Vespa 50/N -71
Ikonen
Entusiast
Entusiast

Re: Vad är det jag köpt för lameller?

Post by Ikonen »

Det är två mellanlägg du skall ha. Men det är inte de som du har till kittet med 4 lameller.

Grattis till en härlig resa. Hong Kong är super, vart där 9 ggr, men aldrig dock tänkt på vespadelar där. :)
Mina Vespor
V50 R -77 Renoverad
V50 L -69 Renovering på gång
Rickard
Entusiast
Entusiast

Post by Rickard »

?? måste jag köpa nya mellanlägg också? Kan jag inte använda de jag redan har i? Kan isåfall någon länka till nya på SIP som jag skall använda. VARFÖR köpte jag inte ett färdigt kitt....hopplös :roll:
Vespa 50/N -71
Ikonen
Entusiast
Entusiast

Post by Ikonen »

Har du inte kvar de gamla som du hade till dina 3 lameller innan du bytte till 4?
Mina Vespor
V50 R -77 Renoverad
Rickard
Entusiast
Entusiast

Post by Rickard »

Nix, farbrorn jag köpte av hade lämnat in på verkstad någon gång och fått den uppdaterad till 4 skivor! Han kanske skulle rejsa i 25km/h :lol:
Jag köper en komplett koppling tror jag. Vilken rekommenderas? Den måste vara förstärkt för att hålla.
Vespa 50/N -71
Ikonen
Entusiast
Entusiast

Post by Ikonen »

Här hittar du billiga stållameller, http://shop.gethip.se/se/produker/motor ... grp=720935" onclick="window.open(this.href);return false;
Mina Vespor
V50 R -77 Renoverad
Post Reply