Jag har en ET4 Årsmod: 2001 som glödtänder, den fortsätter att gå på tomgång efter att jag stängt av den. Har bytt munstycke till ett större, det hjälpte inte. Finns det något speciellt att kolla på denna modell? Är den känd för att ha detta problem? Jag överväger att köpa ett renoveringskit till förgasaren.
/Per
Piaggio ET4 som glödtänder
Re: Piaggio ET4 som glödtänder
Byt till ett kallare tändstift.perelo wrote:Jag har en ET4 Årsmod: 2001 som glödtänder, den fortsätter att gå på tomgång efter att jag stängt av den. Har bytt munstycke till ett större, det hjälpte inte. Finns det något speciellt att kolla på denna modell? Är den känd för att ha detta problem? Jag överväger att köpa ett renoveringskit till förgasaren.
/Per
Piaggio Skipper 172 -1994
Jag skulle även kolla att motorn är tät, den bör inte glödtända med ett varmt stift heller. Samtliga moderna plastmoppar nuförtiden brukar ha 7 i värmetal vilket är ganska varmt och de glödtänder inte..
Drg 200
Tph 173
"Ni ska inte hålla på med sånt där, det håller inte"
Tph 173
"Ni ska inte hålla på med sånt där, det håller inte"
-
- Mästare
Är du säker på att den glödtänder? Jag har haft liknande problem på min vespa. Då det varit kabeln till tändlåset (som ska jorda tändspolen) som varit ärgad och inte lyckats "kortsluta ner" spänningen från tändplattan så scootern har fortsatt att gå.perelo wrote:Jag har en ET4 Årsmod: 2001 som glödtänder, den fortsätter att gå på tomgång efter att jag stängt av den. Har bytt munstycke till ett större, det hjälpte inte. Finns det något speciellt att kolla på denna modell? Är den känd för att ha detta problem? Jag överväger att köpa ett renoveringskit till förgasaren.
/Per
/Henrik B
Tack för alla tips. Jag tror att det första jag ska testa är med startgas. Att den inte skulle jorda tändspolen riktig tror jag inte är problemet men jag ska dubbelkolla det.
/Per
/Per