Piaggio ET4 som glödtänder

För alla sorters trimfrågor, vare sig det gäller racing eller gatulegala maskiner.
Post Reply
perelo
Drömmare
Drömmare

Piaggio ET4 som glödtänder

Post by perelo »

Jag har en ET4 Årsmod: 2001 som glödtänder, den fortsätter att gå på tomgång efter att jag stängt av den. Har bytt munstycke till ett större, det hjälpte inte. Finns det något speciellt att kolla på denna modell? Är den känd för att ha detta problem? Jag överväger att köpa ett renoveringskit till förgasaren.

/Per
k650
Entusiast
Entusiast

Re: Piaggio ET4 som glödtänder

Post by k650 »

perelo wrote:Jag har en ET4 Årsmod: 2001 som glödtänder, den fortsätter att gå på tomgång efter att jag stängt av den. Har bytt munstycke till ett större, det hjälpte inte. Finns det något speciellt att kolla på denna modell? Är den känd för att ha detta problem? Jag överväger att köpa ett renoveringskit till förgasaren.

/Per
Byt till ett kallare tändstift.
Piaggio Skipper 172 -1994
marre
Lärling
Lärling

Post by marre »

Jag skulle även kolla att motorn är tät, den bör inte glödtända med ett varmt stift heller. Samtliga moderna plastmoppar nuförtiden brukar ha 7 i värmetal vilket är ganska varmt och de glödtänder inte..
Drg 200
Tph 173

"Ni ska inte hålla på med sånt där, det håller inte"
henrikborjeson
Mästare
Mästare

Post by henrikborjeson »

perelo wrote:Jag har en ET4 Årsmod: 2001 som glödtänder, den fortsätter att gå på tomgång efter att jag stängt av den. Har bytt munstycke till ett större, det hjälpte inte. Finns det något speciellt att kolla på denna modell? Är den känd för att ha detta problem? Jag överväger att köpa ett renoveringskit till förgasaren.

/Per
Är du säker på att den glödtänder? Jag har haft liknande problem på min vespa. Då det varit kabeln till tändlåset (som ska jorda tändspolen) som varit ärgad och inte lyckats "kortsluta ner" spänningen från tändplattan så scootern har fortsatt att gå.

/Henrik B
perelo
Drömmare
Drömmare

Post by perelo »

Tack för alla tips. Jag tror att det första jag ska testa är med startgas. Att den inte skulle jorda tändspolen riktig tror jag inte är problemet men jag ska dubbelkolla det.
/Per
Post Reply