Jag är förvånad över, att alla diagram av P-modeller på Mauro Pascoli hemsida är utan batteri.
I Danmark har alla P-modeller batteri. Hur är det i Sverige?
Är det enda skandinaviska modeller som är forsynet med batteri?
Jan Haugsted
Vespa utan batteri?
-
- Mästare
Re: Vespa utan batteri?
P modellerna hade inte batteri i Sverige. Batteri kom först med PX modellerna, tror att de första med batteri kom ungefär 1993? i samband med att man införde elstart på dem.
mvh/HB
mvh/HB
sophiante wrote:Jag är förvånad över, att alla diagram av P-modeller på Mauro Pascoli hemsida är utan batteri.
Jan Haugsted
Re: Vespa utan batteri?
Exakt, de enda PX som har batteri är de med elstart. Inga andra har det.
Ganska märkligt ur trafiksäkerhetssynpunkt tycker jag, det är inte kul att få stopp på kvällen när man inte ens har ett bakljus som skvallrar om att man står där.
/G
Ganska märkligt ur trafiksäkerhetssynpunkt tycker jag, det är inte kul att få stopp på kvällen när man inte ens har ett bakljus som skvallrar om att man står där.
/G
henrikborjeson wrote:P modellerna hade inte batteri i Sverige. Batteri kom först med PX modellerna, tror att de första med batteri kom ungefär 1993? i samband med att man införde elstart på dem.
mvh/HB
sophiante wrote:Jag är förvånad över, att alla diagram av P-modeller på Mauro Pascoli hemsida är utan batteri.
Jan Haugsted
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!