Hej,
Jag håller på med ett amatörbygge med Runner 180 motor.
Då jag aldrig haft igång motorn, eller kört en Runner 180 har jag lite (korkade?) frågor.
1. Vilken riktning har kylvätskeflödet ut, från toppen (antar jag) eller från pumpen?
2. Går halv/hel ljus endast på generatorn?
3. Vilken funktion har "ljus" reläet, styr det bara helljus eller även halvljus?
4. Aktiveras oljevarnings lampan alltid vid bromsning, eller bara då motorn inte är igång?
5. Den gröna kabeln från generatorn till tändningslåset, stoppar den motorn vid kontakt med jord, eller tvärt om?
Mvh
Micke
Runner 180 frågor
Re: Runner 180 frågor
Ska försöka svara på alla dina frågor..
1. Kylvätskan sugs in på sidan vid pumpen och kommer ut ur toppen
2 och 3. Belysningen går på batteriet om du har ett inkopplat så du måste inte ha motorn igång för att det ska lysa, således bör du ha någon form av belastning inkopplad (laddning till batteri/belysning) för att inte grilla likriktaren.
4. Oljevarningslampan aktiveras vid bromsning om du kör utan batteri på den, fråga mig inte varför har inte studerat elschemat så noga
5. Den jordas när man slår av tändningen ja, så om du kopplar bort den så kommer inte motorn stanna när du vrider av tändningen.
1. Kylvätskan sugs in på sidan vid pumpen och kommer ut ur toppen
2 och 3. Belysningen går på batteriet om du har ett inkopplat så du måste inte ha motorn igång för att det ska lysa, således bör du ha någon form av belastning inkopplad (laddning till batteri/belysning) för att inte grilla likriktaren.
4. Oljevarningslampan aktiveras vid bromsning om du kör utan batteri på den, fråga mig inte varför har inte studerat elschemat så noga

5. Den jordas när man slår av tändningen ja, så om du kopplar bort den så kommer inte motorn stanna när du vrider av tändningen.
Drg 200
Tph 173
"Ni ska inte hålla på med sånt där, det håller inte"
Tph 173
"Ni ska inte hålla på med sånt där, det håller inte"