Håller på att fixa en touring 1960. Har aldig kört den. Hoppas på någon rutinerna scootermekare som kan reda ut det här:
Kanterna på kopplingskorgen ser riktigt fina ut, men fattar inte riktigt:
1. Dreven på kopplingen glappar ordentligt mot plattan som de sitter nitade på. Jag får in ett bladmått på 0,4 mellan dreven och plattan. Man kan vrida så att största kuggen flyttar sig en halv mm i sidled. OK? Slut?
2. Självklart blir det lamellbyte, men funderar på fjädrarna. Kan man veta om de är slut? Mina är 25,5 - 26,2 mm.
/M
Kopplingsfråga Touring 1960
Kopplingsfråga Touring 1960
Spinger man på pumpen har man i alla fall haft fart.
Re: Kopplingsfråga Touring 1960
Nu är jag ingen expert på just Touring, men om min PX hade ett primärdrev som glappade i nitarna, så skulle jag byta det direkt. Det ska vara stumt där om du frågar mig. Passa också på att kolla status på det andra primärdrevet, i 'botten' på julgranen. Skaka på det. Rasslar det, så är ryckutjämnarfjädrarna slut. Kolla alla nitar också.
Mvh
G
Mvh
G
madoc wrote:Håller på att fixa en touring 1960. Har aldig kört den. Hoppas på någon rutinerna scootermekare som kan reda ut det här:
Kanterna på kopplingskorgen ser riktigt fina ut, men fattar inte riktigt:
1. Dreven på kopplingen glappar ordentligt mot plattan som de sitter nitade på. Jag får in ett bladmått på 0,4 mellan dreven och plattan. Man kan vrida så att största kuggen flyttar sig en halv mm i sidled. OK? Slut?
2. Självklart blir det lamellbyte, men funderar på fjädrarna. Kan man veta om de är slut? Mina är 25,5 - 26,2 mm.
/M
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!