Lambretta TV 175 II -1960

Händer det nåt i garaget? Dokumentera gärna här!
JonasPetrini
Entusiast
Entusiast

Re: Lambretta TV 175 II -1960

Post by JonasPetrini »

Hallå alla!

Tack för alla tips! Nu när jag vet att det heter slagskruvmejsel så kan jag ju konstatera att det även finns att köpa på Classes och Biltema:

http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Handve ... ruvmejsel/
http://www.clasohlson.se/Product/Produc ... =156113875

hmm... Kan tänka mig att det krävs både riktigt bra passform på bitsen och lite teknik för att detta verktyg skall fungera bra... Nu hoppas jag verkligen inte att de skruvarna jag tänkte ta bort är fastrostade... (de som håller olje-förseglingen och lagren innanför svänghjulshuset) då är det riktigt illa!
...Men Sticky skriver att dessa vanligtvis dunkades till med ett dorn för att de inte skulle trilla ut (Han nämner även att man nuförtiden kan ha på lite loctite istället) och att de därför kan vara svåra att få bort. Jag tänkte värma upp rejält med varmluftspickan innan så jag förhoppningsvis inte sabbar nåt.

Kan verkligen hålla med om att Stickys bok är riktigt riktigt bra för Lambretta-mekande, även om jag stött på delar som suttit bra mycket hårdare än vad han beskrivit (troligen pga. magasineringen 34 år i en lada). Det enda jag saknar i hans bok är hur handtagen demonteras.... (misstänker att det även här handlar om att mina sitter bra mycket hårdare än vad de borde....)

Återigen, Tack för all hjälp!

/Jonas
Lambretta 175TV II 1960
Isomac Brio 2007
http://scuderiapetrini.blogspot.com
kejj
Mästare
Mästare

Post by kejj »

Mina skruvar var enkelspårade. Tog en stor passande skruvmejsel och la mot spåret. Med en gummihammare dunkade jag till ett par gånger och använde sedan min vikt mot mejseln och vred ut skruvarna.

Det funkade för mig på en motor som inte rullat sen 1986.
Bara det är gjord av plåt så....
JonasPetrini
Entusiast
Entusiast

Post by JonasPetrini »

kejj wrote:Mina skruvar var enkelspårade. Tog en stor passande skruvmejsel och la mot spåret. Med en gummihammare dunkade jag till ett par gånger och använde sedan min vikt mot mejseln och vred ut skruvarna.

OK - min har ju stått sen -76 så jag antar att om något så sitter mina hårdare... Var dina skruvar hamrade med ett dorn? (en liten försänkning någonstans på skruvskallens ovansida?)

Jag skall kolla om jag får bort "Mag housing" ikväll, det satt som berget när jag testade att försöka få av det förra veckan. får jag bort det så skall jag se om jag har nån mejsel som passar så kan jag testa det. Annars var de där slagskruvmejslarna inte så farligt dyra och Stickys tips har ju vart ovärderliga hittills...

/J
Lambretta 175TV II 1960
Isomac Brio 2007
Hedge
Trollkarl
Trollkarl

Post by Hedge »

Viktigt: När du ska använda en slagskruvmejsel, kom ihåg att det inte räcker med att planlöst sätta dit mejseln i spåret och banka litegrann. Du måste lägga lite vikt på mejseln, samt vrida mejseln hårt åt vänster (som om du skulle gjort med en vanlig mejsel för att skruva loss). Se till att mejseln passar och greppar ordentligt i spåret! Sen klappar du till. Hårt och bestämt. Se såklart till att det svarar ordentligt, dvs att blocket inte rör på sig när du gör detta.

Gör du inte det, så är det mycket stor risk att du sabbar spåret efter några försök, och då får du det -inte- roligt.

Använder man en slagskruvmejsel rätt, är den en gudagåva. Fel använd skapar den mer problem än den löser.

EDIT: Är skruvarna låsta med körnslag, så kan du glömma att använda en vanlig skruvmejsel. De flesta motorer har varit isär någon gång i modern tid, och fått nya skruvar låsta med loctite. Det är lättare att få bort dessa, även om de också sitter hårt.

Mvh

G

JonasPetrini wrote:
kejj wrote:Mina skruvar var enkelspårade. Tog en stor passande skruvmejsel och la mot spåret. Med en gummihammare dunkade jag till ett par gånger och använde sedan min vikt mot mejseln och vred ut skruvarna.

OK - min har ju stått sen -76 så jag antar att om något så sitter mina hårdare... Var dina skruvar hamrade med ett dorn? (en liten försänkning någonstans på skruvskallens ovansida?)

Jag skall kolla om jag får bort "Mag housing" ikväll, det satt som berget när jag testade att försöka få av det förra veckan. får jag bort det så skall jag se om jag har nån mejsel som passar så kan jag testa det. Annars var de där slagskruvmejslarna inte så farligt dyra och Stickys tips har ju vart ovärderliga hittills...

/J
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
Hedge
Trollkarl
Trollkarl

Post by Hedge »

När du säger handtag, vad menar du då? Gummit, eller hela tjofräsen med rör och allt?

/G
JonasPetrini wrote:Hallå alla!

Kan verkligen hålla med om att Stickys bok är riktigt riktigt bra för Lambretta-mekande, även om jag stött på delar som suttit bra mycket hårdare än vad han beskrivit (troligen pga. magasineringen 34 år i en lada). Det enda jag saknar i hans bok är hur handtagen demonteras.... (misstänker att det även här handlar om att mina sitter bra mycket hårdare än vad de borde....)

Återigen, Tack för all hjälp!

/Jonas
JonasPetrini
Entusiast
Entusiast

Post by JonasPetrini »

Tack Hedge för slagskruvmejsel-lektionen!!

Jag har faktiskt aldrig använt en sådan, vad jag kommer ihåg och när jag läser vad du skriver, känns det som om att man måste måste vara rätt försiktig (vilket jag nog inte hade vart annars).

OK - Ja det verkar som om nån har vart inne bakom "stator plate:en" i alla fall, för det var ristat längsmed kanten av den, så att man ska kunna få tändningen på plats igen utan att ställa in den.
Jag har som sagt inte fått bort svänghjulshuset (mag housing) än, så vi får se om de är "körn-slagna" eller inte. Jag tänker ta det säkra före det osäkra och värma på utav bara h-e innan, så att de lätt går upp. Jag har ingen lust för improviserade manövrar med borrmaskin och "grispitt" på dessa skuvar....

Gällande handtagen så är det egentligen bara vänsterhandtaget. (resten har jag fått isär.)Jag har fått isär allt så pass att jag nu har gummihandtaget som sitter på ett "rör", på vilket aluminiumhuset till kopplingshandtaget sitter och en lång axel som kommer ut från handtaget. (den som går till hjulet där växelvajrarna fästs). Hur jag får isär resten utan att sabba handtaget har jag ingen aning om. Mina handtag är inte standard tror jag... de är inte gråa, utan beige-bruna....lite kola-sås-färgade så att säga... det kanske var hett att modda scootern med bruna handtag förr i tiden, eller så är det nån annan färg som slitits och solblekts... Tänkte försöka bevara dem om det gick.
Lambretta 175TV II 1960
Isomac Brio 2007
kejj
Mästare
Mästare

Post by kejj »

Mina var körnade på två ställen vilket indikerar att de en gång vart isär och ditskruvade igen. Förmodligen 1986.
Jag lyckades få loss dem med en rejäl mejsel och en metod snarlik till den som Hedge beskriver. Just för att en slagmejsel kunde göra mer skada än nytta enligt folk.

Det gick på första försöket per skruv med stor försiktighet.
JonasPetrini
Entusiast
Entusiast

Post by JonasPetrini »

OK - bra att veta! Tackar för erfarenheterna!

Nu föll det sig inte så väl som jag hoppats så att jag ens kom fram till de nämnda skruvarna... Jag körde fast på momentet "få bort svänghjulshuset".
Det sitter verkligen som fastsvetsat!! Den där gamla packningen mellan blocket och svänghjulshuset har väl muterat sig och morfat ihop de båda i en fog som är mer stabil än superlim... *suck*

Efter 2½ h av värmande av blocket med varmluftspicka, hamrande och spännande av hemmagjorda "T-extractors" (m6 bult) om och om och om igen, så hade svänghjulshuset inte rört sig en millimeter...
När inte ens Stickys metoder fungerar, hur gör man då?

Jag lär hamra vidare nästa vecka!
Lambretta 175TV II 1960
Isomac Brio 2007
Hedge
Trollkarl
Trollkarl

Post by Hedge »

Framför allt tar man det lugnt. Det är inte svårt alls att slå sönder något om man bankar loss på svänghjulshalvan om den sitter hårt.

Försök först få in någon form av oxidlösning i blockskarven. Dra med rakblad i skarven. Det kan också gå att få in via högra överströmningsuttaget, till höger om motorn ligger med motorfästena uppåt. Om det behövs kan du sänka ner blocket i diesel. Låt skarven vara utsatt för lösning i ett par dagar.

Sen vämer du utav helvetet på andra blockhalvan, runt omkring där svänghjulshalvan går in. Varmluftspicka kan vara i klenaste laget, eventuellt kan du behöva en stöddigare värmekälla, såsom en propan- eller gasolbrännare. Värm (med försiktighet såklart) tills spott förångas. Sen i med M6'orna eller T-bars. Skruva i spänn, jämt på bägge sidor. Banka lite runtom, där det går. Rör den sig, tajta upp skruvarna igen och banka lite. Repeat.

Vill man kan man prova att försiktigt bända mellan veven och svänghjulshalvan, och se om man kan få den att röra sig den vägen.

Sitter den stenhårt, så kommer du inte kunna övertala den med att slå på den. Något kommer spricka. Tänk på det.

EDIT: Det kan också vara så att veven rostat fast i lagret på svänghjulsidan. Prova att ge vevaxeln en liten kyss när du satt avdragarna i spänn. Har du tur så lossnar den från veven och är sedan lätt att få bort.

Mvh

Guran

JonasPetrini wrote:OK - bra att veta! Tackar för erfarenheterna!

Nu föll det sig inte så väl som jag hoppats så att jag ens kom fram till de nämnda skruvarna... Jag körde fast på momentet "få bort svänghjulshuset".
Det sitter verkligen som fastsvetsat!! Den där gamla packningen mellan blocket och svänghjulshuset har väl muterat sig och morfat ihop de båda i en fog som är mer stabil än superlim... *suck*

Efter 2½ h av värmande av blocket med varmluftspicka, hamrande och spännande av hemmagjorda "T-extractors" (m6 bult) om och om och om igen, så hade svänghjulshuset inte rört sig en millimeter...
När inte ens Stickys metoder fungerar, hur gör man då?

Jag lär hamra vidare nästa vecka!
Hedge
Trollkarl
Trollkarl

Post by Hedge »

Själva gummihandtaget brukar man kunna få bort genom att försiktigt peta upp gummit längst in med en liten skruvmejsel, för att sedan spreja in 5-56 eller liknande med det smala röret på munstycket. Då brukar rosten släppa taget om gummit och man kan dra loss det.

När du fått bort det, så ser du att den långa axeln med splines sitter som en 'nyckel' i ett spår längst ut på röret. Det brukar vara rejält rostigt och kräva en del övertalning innan man kan knacka loss axeln ur röret. Själva kopplingshantagsfästet skall inte bortmonteras, det är pressat på röret. Mellan fästet och styret sitter en tunn bricka, och jag tror det sitter lite andra grejor i röret som är till för att stabilisera axeln. Lite olika från modell till modell.

Men som sagt, börja med att få bort gummihandtaget, sen knackar du ur axeln. Ta ur eventuella genomföringar. Klart.

Mvh

Guran

JonasPetrini wrote:
Gällande handtagen så är det egentligen bara vänsterhandtaget. (resten har jag fått isär.)Jag har fått isär allt så pass att jag nu har gummihandtaget som sitter på ett "rör", på vilket aluminiumhuset till kopplingshandtaget sitter och en lång axel som kommer ut från handtaget. (den som går till hjulet där växelvajrarna fästs). Hur jag får isär resten utan att sabba handtaget har jag ingen aning om. Mina handtag är inte standard tror jag... de är inte gråa, utan beige-bruna....lite kola-sås-färgade så att säga... det kanske var hett att modda scootern med bruna handtag förr i tiden, eller så är det nån annan färg som slitits och solblekts... Tänkte försöka bevara dem om det gick.
JonasPetrini
Entusiast
Entusiast

Post by JonasPetrini »

Tusen Tack för tipsen Hedge!

Gällande svänghjulshuset, så går jag vidare med försiktighet och testar att knacka och bända på anvisade ställen... Veven är jag inte rädd om längre, den måste jag byta ändå tror jag. om inte annat, så för kommande hållbarhet.
Rakblad, säger du... Är en mattkniv för tjock tro?

Gällande handtagen: Ok! Jag misstänkte att det var något sådant. Själva axeln med "splines" som sticker ut är inte lös, men går att vicka från ena sidan till andra. Den har spel på kanske 2-3 cm längst ut vid "splines:en" om man drar axeln från ena hållet till andra. Jag testar med 5-56 injektionen och ser vad som händer. Mitt nästa försök hade vart att hälla på kokande vatten för att mjuka upp gummit lite annars...

Återigen: tack för att ni tar er tid och hjälper ett komplett blåbär :P
Lambretta 175TV II 1960
Isomac Brio 2007
JonasPetrini
Entusiast
Entusiast

Post by JonasPetrini »

Tiden går framåt, tyvärr inte lambretta-mek:et med den....

Det kärvande svänghjulshuset har legat på is ett tag efter att ha dragit gängpaj på de två m6 hålen avsedda för att kunna pressa ur svänghjulshuset ur blocket. Hittills har jag lyckats att få det att röra sig ca 7mm ur blocket, trots idogt värmande och spännande av m6-bultarna varvat med wd-40duschar och försiktiga knack på vevaxeln.

Image

Trots varningar från bla. Hedge tappade jag kontrollen och i ett svagt ögonblick fick jag för mig att testa med en industri-size avdragare... Jag tänkte att om jag bara värmde upp blocket tillräckligt så skulle det nog funka. det gjorde det inte...

Image

Det blir således en liten sväng till en aluminumsvetsande kompis.... (suck)

Nu har jag borrat upp hålen till 7mm och gängat till M7, men eftersom "det inte existerar såna skruvar" som jag fick höra på järnia, så får jag nu ta en sväng förbi Sifvert skruv på lindhagsgatan... Denna gången kommer jag att vara betydligt mer försiktig!

För att försöka komma över ilskan över mitt puckade drag, så har jag satt igång att blästra lite utvalda delar i en bekants blästerskåp. Då det var laddat med glasmaterial, satte jag igång med lättmetalldelarna och är mer än nöjd med resultatet:

Image

Image

Image

Image

Image

/Jonas
Last edited by JonasPetrini on Tue 29 Mar 2011, 15:13, edited 1 time in total.
Lambretta 175TV II 1960
Isomac Brio 2007
Hedge
Trollkarl
Trollkarl

Post by Hedge »

Slägga eller avdragare ger, som du märkt, inget önskvärt resultat. Vill inte svänghjulshalvan röra sig, så spricker den bara. Tråkigt, men så är det. Tror inte Innocenti tänkte att någon skulle hålla på med dom här motorerna drygt femtio år senare...

Passa på att svetsa avdragarhålen och gänga dessa till M6 igen när du ändå håller på. M7 är ovanligt, och det är fruktansvärt drygt att stå där nästa gång halvan ska ur och inse att man måste ge upp och försöka få tag i M7-bult. Kanske inte drabbar dig, men någon kommer garanterat stå där och svära.

Tips: Den som gått på niten med fastärgad svänghjulshalva ser till att smörja halvan innnan återmontering. Då slipper man problem i framtiden. Kopparpasta eller fett funkar.

/G
JonasPetrini wrote:Tiden går framåt, tyvärr inte lambretta-mek:et med den....
Trots varningar från bla. Hedge tappade jag kontrollen och i ett svagt ögonblick fick jag för mig att testa med en industri-size avdragare... Jag tänkte att om jag bara värmde upp blocket tillräckligt så skulle det nog funka. det gjorde det inte...

Det blir således en liten sväng till en aluminumsvetsande kompis.... (suck)

Nu har jag borrat upp hålen till 7mm och gängat till M7, men eftersom "det inte existerar såna skruvar" som jag fick höra på järnia, så får jag nu ta en sväng förbi Sifvert skruv på lindhagsgatan... Denna gången kommer jag att vara betydligt mer försiktig!

För att försöka komma över ilskan över mitt puckade drag, så har jag satt igång att blästra lite utvalda delar i en bekants blästerskåp. Då det var laddat med glasmaterial, satte jag igång med lättmetalldelarna och är mer än nöjd med resultatet:

/Jonas
JonasPetrini
Entusiast
Entusiast

Post by JonasPetrini »

Japp, japp... dina mycket goda råd glömdes bord i en liten stund av frustration och låt detta bli en varning till övriga mekare... (försök inte sluta inte att röka samtidigt som ni försöker få bort ett fastkärvat svänghjulshus)

Japp, ännu ett bra tips Hedge! Med tanke på hur fast det sitter så lär jag säkert behöva gå upp till 8 och kanske 10 mm innan jag får loss det... jag tänkte att jag skulle skaffa mig en uppsättning M7 så att jag har ett gäng skruvar av de jag behöver och låta hålen vara M7 men det är nog lika bra att svetsa.
(inte för att jag någonsin skall sälja henne.... 8) )
Lambretta 175TV II 1960
Isomac Brio 2007
JonasPetrini
Entusiast
Entusiast

Post by JonasPetrini »

ÄNTLIGEN är svänghjulshuset ute!!!!

Image

Image

Det krävdes en hel del värmning, än mer svordomar och uppborrning och omgängning från m6->m7->m8 av de två skruvhålen i huset som skall användas för upp-pressning av detsamma, innan jag hade lyckats få bort det!

Även fast jag skruvade ur skruvarna när jag värmde, så blev det gängpaj på hålen mycket snabbare än vad jag kunnat drömt om. i efterhand konstaterade jag jag borde värmt mycket mycket mer innan jag försökte första gången.
Fick dessutom knacka försiktigt med hammare och bända lite runt om när glipan mellan blocket och svänghjulshuset blivit tillräckligt stor. (dock försiktigt för att inte sabba kanterna.
Tänk på det ni som aldrig gjort detta innan: värm värm värm (glöm inte att skruva ur press-skruvarna för annars blir de också förbannat varma :)

Upptäckte till mitt förtret att jag vänt lite på ordningen av demonteringen och kommer nu inte riktigt på nåt bra sätt att få bort ryckutjämnarn och framdrevet... Skall försöka vidare nästa vecka enligt Stickys instruktioner, och försöka hitta en bra spärr för vevaxeln.
Provade lite snabbt med två träklossar som inte riktigt höll måttet, men konstaterade att ryckutjämnarn satt stenhårt när fjädern gått i botten... Sticky rekommenderar en elektrisk mutterdragare för att "shocka" loss den. Nån som har nåt annat tips kring denna?

Image

i övrigt funderar jag på att låta växellådan vara.... inget glapp alls i axeln till bakhjulet och lamellerna ser ok ut att prova. växlarna glider snällt i när man vrider på växelväljaren. Hela växellådan var ju oljefylld under tiden den stått still så det borde inte vara några problem....

På blästringsfronten går det framåt: tank, handskfack, luftburk, stöd, + ett par smådelar till är nu plåtrena och fina!
Nu har jag bara luckan till handskfacket kvar av "första lasset" med grejer som jag kört hem till min bekant. Såg nu att de bakersta fotstöden och kanske även framskärmen borde kunna få plats i blästerskåpet, så troligtvis försöker jag smyga med dem nästa gång också. :) (Tack Lasse för all hjälp!)

önskar alla som skall på scooterpremiären i helgen en riktigt god tur! ser ni nån "noob" med en kamera som smyger runt sjöhistoriska och plåtar så är det troligtvis bara jag som utför lite industrispionage :lol:

/J
Lambretta 175TV II 1960
Isomac Brio 2007
kejj
Mästare
Mästare

Post by kejj »

Hej.
Jag införskaffade en spärr för vevaxeln från england, trots det och flera försök av mig och andra gick den inte att lossa. Lösningen var en elektrisk mutterdragare.
Då gick det snabbt.

Hade samma idé om växellådan men öppnade upp ändå, vilket var bra för att bakaxeln (layshaft) och växelföran (sliding dog) var nedslitna och behövdes bytas.
JonasPetrini
Entusiast
Entusiast

Post by JonasPetrini »

Aha, såpass... Men den elektriska mutterdragaren användes tillsammans med nån form av vevstake-spärr eller?
Krävs det nån värsting-mutterdragare eller kan man använda nån billigare variant?

...typiskt. Jag står å väger "lika bra att riva allt när man ändå håller på" med "nu måste jag ju bli klar nån gång!!"
jag får se hur pass lång tid det tar att få ut vevaxel + lager, samt karosseri och montering så får jag omvärdera situationen då tror jag... Är det inte förrän i höst så är det ju lika bra att köra på hela vägen när man ändå håller på, men har jag en körklar scooter i slutet av sommaren så får den nog vara så till att börja med.

/J
Lambretta 175TV II 1960
Isomac Brio 2007
kejj
Mästare
Mästare

Post by kejj »

Det tror jag, minns inte.

Ja, alltså det behöver inte gälla din.
Min hade stått stilla sen 1988. så den måste varit sliten innan, den kanske gick hårt fram till -88.
JonasPetrini
Entusiast
Entusiast

Post by JonasPetrini »

kejj wrote:Det tror jag, minns inte.

Ja, alltså det behöver inte gälla din.
Min hade stått stilla sen 1988. så den måste varit sliten innan, den kanske gick hårt fram till -88.
Min nöp enligt tidigare ägare 1976, vilket styrks av att det även var det sista kontrollmärket, skattemärket och att den vart avställd sen dess.
Med lite önske-logik så får jag det till att växellådan inte borde vara så illa däran efter "endast" ca 4400 mil och 16 år i trafik :lol:

Men då kanske det räcker med dylik mutterdragare för under femhundringen...? http://www.clasohlson.se/Product/Produc ... =160928465" onclick="window.open(this.href);return false;

Såg att det finns en annan tråd aktiv om just mutterdragare, så jag tar frågorna och resonemangen dit....

/J
Lambretta 175TV II 1960
Isomac Brio 2007
kejj
Mästare
Mästare

Post by kejj »

Nu minns jag att mutterdragaren som kirrade biffen gick på tryckluft.
JonasPetrini
Entusiast
Entusiast

Post by JonasPetrini »

Tyckte inte det var värt att köpa en mutterdragare för 500 bagis för ett enda jobb, så jag slängde ner motorn i en plastlåda och åkte ut till Vallentuna, där vi snabbt lossade på muttern m.h.a hans trycklufts-mutterknackare! :)

När jag snabbt kollat vad exakt som lossats så verkar det som att man ändå inte får av drev och kedja... måste man ta bort kopplingshuset för att få bort kedjan?

/J
Lambretta 175TV II 1960
Isomac Brio 2007
Hedge
Trollkarl
Trollkarl

Post by Hedge »

Brukar inte behövas om man först tar bort kedjespännarna.
JonasPetrini wrote:Tyckte inte det var värt att köpa en mutterdragare för 500 bagis för ett enda jobb, så jag slängde ner motorn i en plastlåda och åkte ut till Vallentuna, där vi snabbt lossade på muttern m.h.a hans trycklufts-mutterknackare! :)

När jag snabbt kollat vad exakt som lossats så verkar det som att man ändå inte får av drev och kedja... måste man ta bort kopplingshuset för att få bort kedjan?

/J
JonasPetrini
Entusiast
Entusiast

Post by JonasPetrini »

Hedge wrote:Brukar inte behövas om man först tar bort kedjespännarna.
OK, då var det som jag misstänkte... kollade som sagt bara snabbt.
Tack för snabba svar Hedge! :)
Lambretta 175TV II 1960
Isomac Brio 2007
JonasPetrini
Entusiast
Entusiast

Post by JonasPetrini »

ojojoj.... samvetet är nattsvart!

Efter ett uppehåll till förmån för småbarns-pappande så har jag nu smygit igång igen...

En kompis håller på att svarva till en hylsa för borttagning av "silent blocks" eller sving-lager som vi kanske skulle benämnt det på svenska. ("Vibrasjons-dempere"? :lol: )
Benskölden, 1 x sidkåpa och framstänkan är bortlämnade för rost-lagning med svets...
Jag har skickat ut en prisförfrågan till lämpligt situerade blästringsfirmor, för att rensa ramen, framgaffeln, och sidkåporna från allt vad den här kryptonithårda lacken heter.

Kort och gott: Scuderia Petrini is back in business! :)
Lambretta 175TV II 1960
Isomac Brio 2007
Captain Slow
Lärling
Lärling

Post by Captain Slow »

Gott att höra.
Jag upplevde att passformen på min ena sidokåpa försämrades lite vid blästring.
Så var lite försiktig med det bara.

/ Tomas
Vespa
Touring -57
GS150 -58
GS150 -60
GS160 -63
Rally200
PX200
GTS300 -16
Lambretta
TV175 -61